איך לבחור את הנעליים המושלמות לריצה בתנאי שטח?

פעילות גופנית היא אחת מהדברים החשובים ביותר לכל אחד שמעוניין להבטיח לעצמו בריאות ואיזון גוף – נפש. אם גם אתם עוסקים או מעוניינים לעסוק בריצה, אנו מזמינים אתכם לחוויה בריאה ומהנה – חוויית ריצת השטח. ריצה בדרכים סלולות ולא סלולות, במרחבים פתוחים ותוך הנאה בלתי נגמרת מהנוף היפהפה של מדינתנו ומהאוויר הנפלא. "קניתם" את הרעיון, כעת נשאר לכם לבחור את הנעליים המושלמות לריצת שטח – כיצד? התחילו לקרוא!

נעלי ריצה או נעלי ריצת שטח – מה ההבדלים?

בחירת נעלי ריצה היא בעלת חשיבות גבוהה, שכן בחירתה של הנעל הנכונה תאפשר לכם ריצה נוחה וללא זעזועים ופציעות מיותרות. קחו בחשבון שקיים היצע רחב של נעלי ספורט וישנם סוגים רבים של נעליים המיועדות לריצה. יש נעלי ספורט המתאימות לריצה על אספלט והליכונים ואילו אחרות מתאימות לריצת שטח. אם גם אתם החלטתם להתחיל ולרוץ בשבילי ישראל ובדרכים לא סלולות בחוץ, חשוב שתבחרו נעלי ספורט שטח. כאן, חשוב לקחת בחשבון שנעליים אלו בנויות בצורה שונה מנעלי ריצת כביש, שכן המטרה שלהם היא להגן על כף הרגל שלכם ולאפשר לכם אחיזה טובה בשטח בו אתם רצים.

מה נעלי ריצת שטח יכללו?

חשוב לזכור שנעלי ספורט המיועדות לריצת שטח חייבות לספק לכפות הרגליים שלכם את ההגנה הטובה ביותר. נעליים אלו חייבות להתאים לתנאי השטח ולהיות בעלות סוליה קשיחה אשר תגן על כף הרגל שלכם מפני פציעות וחבלות בעת הריצה. בנוסף, הנעל חייבת לספק לכם אחיזה טובה בשטח בו אתם מחליטים לרוץ, באם מדובר על שטח מחוספס, שטח רטוב, בוצי ושטח בו יש סלעים רבים. מסיבה זאת הסולייה של נעלי ריצת שטח לרוב תכלול חריצים עמוקים וכן זיזים אשר יסייעו לכם להיות בעלי אחיזה טובה בקרקע בעת הריצה.

בחירת נעלי ריצה

  • סוג – חשוב לבחור בנעליים המותאמות ספציפית לריצת שטח. דהיינו, נעלי ריצה לשטח אשר יצליחו לעמוד בתנאי השטח הלא פשוטים. קרי, נעליים להן יש צורה קצת יותר גסה מנעלי ריצה המיועדות לאספלט וסולייה קשיחה המותאמת לריצת שטח.
  • מדידה – המידות אינן זהות אצל כל יצרני נעלי הספורט. כלומר, אם עד היום התרגלתם לקנות נעלי מיזונו לגברים במידה 42, יכול להיות שאם תחליטו לקנות נעליים של יצרן אחר, המידה תהיה שונה. אבל לא היינו מוותרים כל כך מהר על המיזונו.. מדובר בנעליים מצוינות!
  • נוחות – קונים אך ורק נעל אשר נוחה לכם. כלומר נעל שלא לוחצת ויושבת טוב על כף הרגל. מומלץ שתמדדו את הנעל בחנות ואף תנסו לרוץ איתה במשך כמה דקות.
    לסיכום, בחירת נעלי ריצה נכונות לריצת שטח תמנע עומס על כפות הרגליים שלכם ועמוד השדרה ותאפשר לכם ליהנות מריצה מהנה ובטוחה.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים