לטייל בעולם עם דרכון פורטוגלי

לטוס לאירופה, לבקר בדרום אפריקה, להגיע לניו זילנד, לערוך מסע באוסטרליה או שייט תענוגות בעולם, בכל צורה שהיא – לטייל בעולם זה תמיד חוויה פורצת גבולות. עם הדרכון הישראלי אפשר לטייל בחלק נכבד ממדינות העולם, אך הכניסה אסורה לארצות רבות. למי שעומד בקריטריונים לקבלת דרכון פורטוגלי, טיול בעולם הגדול יכול להיראות אחרת לגמרי. אפשר ליהנות בטיולים ארוכים הרבה יותר, לא צריכים לקבל ויזה לארצות הברית. הרבה יותר פשוט, לארוז מזוודה בספונטניות ולצאת לדרך.

לטייל באירופה ללא מגבלת זמן

בעזרת דרכון כחול לבן אפשר להיכנס לאירופה ללא צורך בתהליכים מייגעים כגון הוצאת ויזה. יחד עם זאת, מרגע שנכנסתם לאיחוד האירופי, אתם יכולים לשהות בו כתיירים על פי חוק לתקופה של עד שלושה חודשים. כך נקבע באמנת שנגן, שכוללת מעל ל-25 מדינות.

ישראלים שכבר הספיקו להוציא דרכון פורטוגלי על סמך היותם צאצאים למגורשי ספרד (יהודים שהתגוררו בפורטוגל לפני מאות שנים), מטיילים אחרת. מכיוון שמדובר בדרכון אירופאי לכל דבר, מי שנושא אותו לא נחשב לתייר. ניתן לצאת מישראל, לעלות על מטוס או ספינה, להגיע לאחד מנמלי הים או האוויר של מיטב ערי אירופה ולטייל ללא הגבלה. ביקור בפרנקפורט, נופש בפראג, ביקור במגדל אייפל, תצפית אל מגדל פיזה, שיט לברצלונה, לאן שלא תלכו ולאיפה שלא תגיעו, הדרכון שלכם כבר לא מגביל אתכם. ואם מתחשק לכם לאורך הדרך לעבוד קצת בשביל לחסוך עבור המשך הטיול או סתם בשביל החוויה, מותר לכם. הכל בזכות הדרכון החדש.

נכנסים לארה"ב בלי בירוקרטיה

נכון לשנת 2020 ולמרות הקורונה שטרם נמצא לה חיסון, כבר החלו יוצאות טיסות לעולם הרחב וגם לאמריקה. ובארצות הברית, חוקי הכניסה וההגירה מחייבים אותנו, הישראלים, לעבור תהליך די מתיש של אישור ויזה בשגרירות אפילו לביקורים קצרים. לפני שתגיעו לגראנד קניון או לפסל החירות, לפני שתגיעו ללאס וגאס, לסנטרל פארק, לביקור באולפני הסרטים, דיסני לנד, מוזיאונים, תיאטראות או חיי הלילה הסוערים, אתם תלויים באישור מהשגרירות האמריקאית. אבל, לאזרחים ממדינות רבות באירופה, כל התהליך הזה נחסך. על פי הסכמים בין המדינות, גם מי שמחזיק את הדרכון הפורטוגלי יכול להגיע לארצות הברית לאחר תהליך קצר ומהיר, שיכול להתבצע אונליין. מקבלים אישור פורמלי, ללא בירוקרטיה ובלי חשש מפני סירוב לויזה.

לבקר במדינות שבהם אין כניסה לישראלים

למרות שנדמה שהעולם הגלובלי פתוח ומסביר פנים, עדיין ישנן לא מעט מדינות שאוסרות על כניסה לישראלים. כן, עדיין חלק ממדינות המפרץ, מקומות כמו באלי או מלזיה, לא יתירו כניסה לבעלי דרכון ישראלי בלבד. אם באמת מתחשק לכם לראות עולם בלי שום גבולות, דרכון זר יכול לקחת אתכם לשם. מכיוון שפורטוגל מקלה מאוד על ישראלים לקבל אזרחות מקומית, זהו נתיב אפשרי בהחלט לכל מי שאוהב לטייל וחפץ בטיולים גם למקומות אקזוטיים במיוחד.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים