חופשת קמפינג וחאנים בטבע – חוויה שהילדים והמשפחה לא ישכחו

דווקא בימינו, כאשר כל האפשרויות שבעולם פתוחות בפנינו בבואנו לתכנן חופשה משפחתית, מגלים הורים רבים כי כבר לא כל כך קל לרגש ולשמח את כל בני המשפחה ולתכנן חופשה בה כולם ייהנו ולא ישתעממו. ריבוי האפשרויות יחד עם התחרות העזה מצד המסכים השונים על תשומת ליבם של הילדים הופכים את החופשה המשפחתית האולטימטיבית לדבר חמקמק וקשה להשגה. קמפינג בחיק הטבע ואירוח בחאנים למיניהם עשוי להוות את הפתרון המושלם עבור משפחות רבות

מדוע דווקא חופשת קמפינג ואירוח בחאנים הפסטוראליים הרבים שניתן למצוא בישראל, מהווה חופשה אטרקטיבית ומושלמת עבור משפחות רבות, כזו אשר תשאיר אותם עם חוויה אותה אף אחד מבני המשפחה לא ישכח למשך שנים רבות קדימה? כיצד מומלץ לתכנן חופשה כזו ובמה מומלץ להצטייד מבעוד מועד?

לשבור שגרה ולחוות את הטבע במלוא הדרו – חופשת קמפינג וחאנים בחיק הטבע

אחת הסיבות העיקריות לפופולאריות הרבה של טיולי קמפינג ולכך שסוג זה של טיול לרוב יוצר חוויות נעימות ובלתי נשכחות עבור כל בני המשפחה ובפרט עבור ילדים ובני/בנות נוער בכל הגילאים, היא העובדה כי סוג זה של חופשה מהווה סוג של שבירת שגרה. לא רק מחיי היומיום של כולם אלא גם מסוגי החופשות הנפוצות אליהם יוצאים בדרך כלל. אפילו ילדים כבר רגילים לכך שחופשה לרוב כוללת אירוח בבית מלון, צימר או בית הארחה, ארוחות במסעדות שונות וכו'. חופשת קמפינג, לעומת זאת, היא משהו אחר לגמרי – חוויה בלתי שגרתית של שהייה בת כמה ימים ולילות בחיק בטבע עצמו, התמודדות עם מטלות פשוטות אך מהנות דוגמת הדלקת מדורה ובישול באמצעותה, הכנת המאהל ללילה, הקמת הצללה זמנית באזור האוהלים וכו'.

משפחות רבות בוחרות גם לשלב בין חופשת קמפינג לבין אירוח בחאן – אפשרות אירוח ייחודית במינה אשר רחוקה מספיק מחוויית המלון הגנרית על מנת לרגש ולעניין, אך עדיין מציעה את כל מה שצריך על מנת להתארח בנוחות ובהנאה למשך כמה לילות, דוגמת בתי שימוש ומקלחות מסודרות, ארוחות מקומיות עשירות ועוד. כך, לא חייבים בהכרח להתמודד עם קמפינג עצמאי במהלך כמה ימים – מה שעשוי להיות מתיש עבור משפחות רבות לאחר כמה ימים ולהפסיק להיות מהנה, אלא לשלב בחופשה המשפחתית בין קמפינג לבין אירוח ייחודי בחאן בחיק הטבע. בישראל ניתן למצוא כיום כאמור לא מעט חאנים שונים, החל מהצפון ועד למדבר על חלקיו השונים והמרהיבים. כל חאן והייחודיות שלו, אך רובם ככולם מציעים כאמור את התנאים הבסיסיים שהוזכרו לעיל, כמו גם חוויית אירוח אותנטית, ייחודית ובלתי נשכחת.

בכל אחד מהמקרים, הטבע מהווה חלק בלתי נפרד מהחוויה – בקמפינג אנחנו ממש מתמסרים לטבע וחיים בו במשך כמה ימים – חוויה מעצימה ביותר אותה חשוב שכל אדם, בטח ובטח כל ילד וילדה, יחוו במוקדם או במאוחר. גם באירוח בחאן מדובר בשהות בחיק הטבע עצמו ובחוויה אותנטית של אותה סביבה מקומית, תרבותית וטבעית, דוגמת החאנים של המדבר המציעים לינה במאהל בדואי אותנטי.

כיצד לתכנן חופשת קמפינג/חאנים ובמה כדאי להצטייד?

חופשה ייחודית ובלתי נשכחת שכזו מצריכה מעט תכנון מוקדם אם אנחנו רוצים שהכל יעבור בשלום ושהחוויה אכן תהיה מהנה עבור כולם.

במקרה בו הולכים על קמפינג של ממש, חשוב להצטייד מבעוד מועד בציוד קמפינג בסיסי, אשר מתאים לכל המשפחה. רשימת ציוד חלקית אך חשובה כוללת: אוהל/ים, שקי שינה, מחצלות, גזיה, ציוד לבישול בסיסי, אוכל וכלי אוכל, מים (מוטב לתכנן קמפינג במקום עם מקור קרוב יחסית למילוי מים), בגדים להחלפה, תכשיר נגד יתושים, ערכת עזרה ראשונה בסיסית, מטען נייד לפלאפונים וכו'.

במקרה ומתארחים בחאן במהלך החופשה, לא תצטרכו את מרבית הציוד הנ"ל, למרות שהוא עדיין יכול לסייע לכם במהלך טיולי היום בטבע, או אם רוצים בכל זאת להעביר לילה או שניים בקמפינג.בנוסף, במקרה של חופשת בחאן עדיף כמובן לתאם מראש עם החאן, לוודא כי הוא פתוח ומקבל אורחים ולברר בדיוק מה זמין ונגיש בו ומה השירותים שהוא מציע ולהזמין מקום. במיוחד בעונות התיירות של אזורים אלו, כדאי לוודא האם אותו חאן אינו צפוי להיות מלא יתר על המידה, אז אולי כדאי יהיה לחפש חאן אחר, או ללכת על האפשרות המלהיבה של חופשת קמפינג.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים