יוצאים לטיול? אל תהמרו על הבטיחות שלכם

אין כיף גדול יותר מלצאת ולטייל. שבירת השגרה, המראות החדשים וחילוץ העצמות מן העבודה היומיומית (ולרוב המשרדית!) מיטיבים הן עם בריאותנו הפיזית והן עם הנפשית. אך לא משנה אם מדובר בטיול בארץ אפילו ממש מעבר לפינה, או בטיול גדול שמתוכנן לארץ רחוקה מעבר לים, מה שחשוב הוא שלצד הספונטניות והאופוריה הגדולה, נהיה מתוכננים היטב וכך נשמור על אווירה טובה ובטוחה.

כללי ברזל טרם יציאה לטיול

חקרו היטב את המקום אליו אתם נוסעים

האינטרנט שופע בהמלצות על מקומות ויעדים שונים לטיול ולא פעם גם נמצא לצד כתבות מידע מרתקות, גם תגובות אמיתיות של גולשים שמספקים רשמיהם על היעד שאותו חיפשנו. הקפידו להשתמש במקור המידע המעולה הזה גם לצורך קבלת אינפורמציה על מידת הבטיחות של המקום.

מה הבדיקה הזו יכולה לכלול? אם מדובר במסלול טבע אז בדקו מהי העונה המומלצת והאם יש חשש למפגעים שונים דוגמת שטפונות ומפולות בחורף או לחילופין שריפות בקיץ. אם מדובר באזור עירוני אז הרי שבדקו אם המקום בטוח בשעות הערב או אם יש חשש לפריצה למכוניות. חשוב לדעת כי גם באזורי טבע לעתים יש פורצים המחכים לשעת השין לפרוץ למכונית של מטיילים שהחלו זה עתה את מסלולם.

הביאו אתכם ערכת עזרה ראשונה

כאשר יוצאים לטיול ובעיקר בחו"ל, לרוב אנחנו מתמלאים בתחושת אופוריה ומרץ. ההרגשה שאנחנו יכולים הכל ושהעולם הגדול מחכה לנו פשוט ממריצה את גופנו ומחדשת לנו את האנרגיה שכבר התחלנו להאמין שמזמן ואבדה לה. אך חשוב תמיד להיות עם שתי הרגליים על הקרקע ולקחת בחשבון שלעתים דברים עלולים להשתבש ושכדאי להיערך בהתאם כדי שנוכל להמשיך ליהנות ולטייל.

הקפידו תמיד להצטייד עם ערכת עזרה ראשונה לטיול ומלאו אותה לא רק בפלסטרים ותחבושות. חישבו מחוץ לקופסה עם מגוון תרופות שקיימות אצלכם ויכולות לספק לכם את המענה המהיר והיעיל ביותר לבעיה. הצטיידו באנטיביוטיקה, באקמול ובטבליות לגרון, הצטיידו בספריי לאף ובמגוון תכשירים שיוכלו להקל עליכם במידה ותהיו חולים. אם מדובר בטיול טבע, אז הרי שחשוב להצטייד היטב עם חוסמי עורקים, חומרי חיטוי ועוד ואם מדובר בחולים במחלות כרוניות, הקפידו לעבור טוב טוב על הרשימה שוב ושוב כדי לוודא שלא פספסתם דבר.

הצטיידו במזון ובביגוד נוסף

ההמלצה האחרונה נוגעת בעיקר לחובבי הטבע ומטיבי הלכת שנוהגים לפקוד את אתרי הטבע השונים בארץ ובחו"ל. במרבית המדינות מסלולי הטבע הייעודיים מסומנים היטב ומאפשרים לנו להתמצא בכל רגע נתון באשר ליעד שבו אנו נמצאים. עם זאת, על אף הסימונים השונים, לעתים ייתכן ונאבד את דרכנו גם אם לזמן קצר. לכן, הקפידו תמיד להצטייד במזון ובביגוד שיאפשרו לכם להיערך לפרק זמן ממושך מעבר לצפוי ולירידה בטמפרטורות ובעיקר במקומות שאיננו מכירים ושייתכן ואיננו מודעים לשינוי מזג האוויר בהם.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים