הוצאת ויזה לארצות הברית

ארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, מושכת אליה מיליוני תיירים מהארץ ומהעולם המבקשים לקבל טעימה מהחלום האמריקאי. נופים וטבע פראי שמשתנים מן הקצה אל הקצה, נסיעות אל עבר מרחבים שלא נגמרים, חוויה אורבנית המלווה במוזיאונים נפלאים, אדריכלות עוצרת נשימה, מבנים ופרויקטים הנדסיים מפורסמים, מסעדות ואזורי בילוי ופנאי.

טרם ניכנס להסבר על הפרוצדורה ומתן טיפים שיסייעו לכם לאורך התהליך נציין שתהליך הוצאת הויזה לארצות הברית אינו מובן מאליו ולא מעט אנשים מסתבכים או משקיעים שעות רבות במילוי הטפסים ובנוסף חווים חוסר וודאות לאורך התהליך.

מידע נוסף וסיוע אישי תמצאו באתר חברת VISA USA ויזה לארה"ב המתמחה בהוצאת ויזות לארצות הברית למטרת תיירות ועסקים וכן למטרות נוספות כגון ויזת סטודנט ויזת עבודה ועוד.

כיום אזרחים ממדינות רבות בעולם, יכולים להיכנס לארצות הברית ללא שום אשרת תייר, דרכון ותו לא. למרבה הצער, אין זה המצב בישראל כשהדבר נובע מאי עמידתה של המדינה בפני מספר קריטריונים המותנים על-ידי הממשל האמריקאי ונכון לעתה, עוד טרם נמצא עמק השווה:

  • אחוז אישורי הוויזה – על מנת שמדינת ישראל תהיה זכאית לשיקולי קבלת פטור מהוצאת ויזה לארצות הברית, עליה להחזיק ברקורד של 3% פסילות בלבד מסך המבקשים אשרת תייר. אין זה סוד או הפתעה שאלו אינם הנתונים הנוכחיים.
  • אישורי כניסה – לאור המצב הביטחוני הרגיש במדינת ישראל, לא ניתן לאשר באופן אוטומטי כניסה של כל אזרח ובדגש על אזרחיה הערבים של ארצות הברית. בעוד שהסעיף העליון נראה כבלתי אפשרי, למרבה הצער, סעיף זה עוד יותר מקשה ומספק אתגר בלתי פתיר, לפחות נכון למצב הנוכחי, בין שתי הממשלות.

אז כיצד ניתן להוציא ויזה לארצות הברית?

ניתן לחלק את הדבר לשתי חזיתות עיקריות:

  • החזית הפורמלית – סך המסמכים הנדרשים לצורך הוצאת הויזה לארצות הברית
  • החזית הא-פורמלית – מעבר הראיון האישי אל מול נציג השגרירות האמריקאית לצורך קבלת האשרה הנכספת.

לא בכדי, שהוצאת הויזה לארצות הברית נתפסת על-ידי רבים כאתגר ואף כמאורע מלחיץ ומתוח. במאמר הבא, ריכזנו את המידע הפורמלי הנדרש לצורך הוצאת הויזה, יחד עם טיפים לקראת הראיון בשגרירות האמריקאית.

הטפסים הפורמליים – במה צריך להצטייד?

כאן מדובר ככל הנראה בשלב המרתיע ביותר עבור מבקשי הויזה למיניהם. כולנו נרתעים מטפסים, ולמרבה הצער ארצות הברית מצטיינת בבירוקרטיה ואף עוקפת אותנו!

טופס DS-160

ראשית כל, עליכם למלא טופס בקשה לקבלת אשרת תייר העונה לשם DS-160. טופס זה קיים באתר השגרירות האמריקאית והוא כולל מגוון רחב של שאלות בשפה האנגלית הכוללות מילוי פרטים אישיים, מילוי פרטים על הביקור המתוכנן, מתן רקע, תחום תעסוקתי וכיוצא בזה.

עם תום מילוי הטופס, יש לקבוע את המיקום שבו ייערך הראיון לצורך קבלת האשרה. אם עולה בכם החשש כי תצטרכו לעלות עד לירושלים, דעו כי ניתן לקבוע ראיון גם בתל אביב וגם בירושלים.

תשלום אגרת ויזה

מילאתם את טופס בקשת אשרת התייר? עתה, הגיע שלב התשלום ולשם כך עליכם להיכנס לאתר הבא. כלל התהליך הנדרש מכם לצורך מילוי הפרטים מפורט באתר, בדיוק כמו בטופס ה-DS-160.

עלותה של האגרה הינה 160 דולרים. ניתן לשלם אותה דרך שובר המיועד לתשלום מזומן עבור דואר ישראל או באופן ישיר אונליין באמצעות כרטיס האשראי. ששילמתם את האגרה, הגיע הזמן לעובר לשלב האחרון והמרגש ביותר.

קביעת ראיון בשגרירות

לקביעת מועד הראיון יש להיכנס לאתר הבא או להתקשר באופן ישיר אל השגרירות. דעו, כי אם עולה הצורך לשנות את תאריך הראיון לתאריך חלופי, באפשרותכם לשלוח פניה אל השגרירות. הקפידו לעשות זאת מוקדם ככל הניתן.

עם קביעת הראיון במערכת המקוונת של השגרירות תועברו לטופס אישור אותו יש להדפיס. במידה וקבעתם את הראיון טלפונית, יש להדפיס את האישור שהתקבל בתיבת הדואר האלקטרוני.

תמונה להגשת בקשה וטפסי חובה

שימו לב, שלא ניתן להביא כל תמונת פספורט דוגמת דרכון או תעודת זהות. לצורך הוצאת ויזה לארצות הברית, עליכם לגשת לחנות המגישה שירות זה ואשר מספקת תמונות פספורט בגודל 5X5 ס"מ. הקפידו להגיע בלבוש סטנדרטי ונקי ללא תוספות שונות. כמו שאתם נראים ביום יום, כך עליכם להיראות בתמונה.

אל יום הראיון יש לגשת עם עותקי התמונות, אישור למילוי טופס DS-160 ואישור האגרה.

טפסי רשות

פשוט מאוד – הביאו עמכם כל טופס שיכול לאשר ולהוכיח את זיקתכם לישראל ואת העובדה כי זהו מקום מושבכם הקבוע.

טפסי חשבון בנק – הביאו טפסי חשבון בנק החוזרים עד 3 חודשים אחורה. טפסי חשבון בנק יעידו על כך שיש לכם הכנסה קבועה, תשלום של שכירות/משכנתא, תשלומי עסק ומגוון הוראות קבע ותנועות שונות בבנק המעידות על קיום אורח חיים סדיר בישראל.

תלושי שכר – לצד תנועת חשבון הבנק, הביאו אתכם תלושי שכר המעידים על כך שאתם עובדים בעבודה סדירה ומסודרת. לחילופין, הביאו אישורים מרוא"ח המעידים על פעילותכם העסקית כעצמאיים.

נכסים – יש לכם שטח מסחרי לחנות שאתם שוכרים? יש לכם דירה בבעלותכם? הביאו את הטפסים האלו. נסח טאבו יגדיל את סיכוייכם לקבל את הויזה ללא מאמץ.
אישור לימודים – לסטודנטים שביניכם, הקפידו להביא אישור לימודים בתוקף. אל תביאו עמכם אישור שאיננו בתוקף שכן הדבר יצטייר כניסיון לקבל ויזה בדרכי מרמה.

טיפים כלליים למעבר הראיון בשגרירות

הגיע המועד המיוחל, ההתרגשות בעיצומה ולכם עולה רק שאלה אחת בראש – האם כל המאמץ שלי יהיה לשווא? או שמא נצליח בהוצאת הויזה הנכספת. אז הנה כמה טיפים מרכזיים להוצאת ויזה לארצות הברית – פשוט לגזור ולשמור:

לבוש סטנדרטי

האמת – פשוט תהיו אתם. הגיעו בלבוש סטנדרטי ויומיומי כאילו אתם באים ליום עבודה רגיל. אל תנסו לעשות רושם רב מדי. הסתמכו על מי שאתם.

מועד הגעה

הקפידו להגיע ב-6:00 בבוקר כדי להיות ראשונים בתור. תופתעו לגלות עד כמה התור מתמלא במהירות ואיתו זמן ההמתנה רק הולך ומתארך.

שינון תשובות מראש

עם מי אתם טסים? מה המסלול שלכם על-פי יעדים כלליים? כמה זמן אתם מתכוונים לשהות בארצות הברית? במה אתם עובדים? הכינו לעצמכם בנק תשובות שיאפשר לכם לענות בנינוחות ובביטחון.

בהצלחה!

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים