לתכנן את ההרפתקה הבאה

איך בוחרים יעד ואיך מתכננים טיול

אנחנו תיירי ערים.

אוריאל לא נוהג ואני, בלשון המעטה, לא אוהבת לנהוג בארץ – ובחו"ל לא מוכנה לנהוג.

רוב הטיולים שלנו מבוססי רגליים ותחבורה ציבורית.

כיף עצום ללכת לאיבוד בעיר זרה. לתת לעיניים להוליך את הרגליים

אז איך אנחנו עושים את זה?

לא תמיד אנחנו יודעים בדיוק לאיזה יעד אנחנו רוצים לטוס. לא חסרים יעדים שעוד לא תרנו וגם לא כאלה אליהם נשמח לשוב.

מתחילים משלב חיפוש העסקה הטובה ביותר.

זה בהחלט אומר שאנחנו משתדלים להוציא כמה שפחות מעות על הטיסות והמלון, למרות שעם השנים מיקום המלון ואיכותו הפכו קצת יותר חשובים – וברוב המקרים זה יתבטא בעלות גבוהה יותר.

בחרתם יעד?

פתחו את המפה והתחילו לסמן בה את המקומות אותם ברור לכם שתרצו לפקוד. זה יעזור להם בהמשך לתכנן מסלולים מהמלון ולדעת אם מיקום המלון עונה על התוכניות שלכם.

סימון נקודת מוצא
נקודת המוצא הקבועה וסימון אתרים

 

כשאנחנו מחפשים עסקה אנחנו בפירוש "חורשים" אתרים שונים. לא אחת ניתן למצוא את אותה עסקה עצמה, אותם זמני טיסה ומלונות, אצל סוכנים שונים/באתרים שונים, בהפרשי עלות לא מבוטלים.

טיפטיול:-

כשאתם מחליטים לבחור בעסקה הכוללת טיסה ומלון ו"ננעלתם" על עסקה, רגע לפני שאתם מבצעים את ההזמנה עשו את הבדיקה הבאה:-

* רשמו את שם המלון מצאו אותו על מפת העיר אליה אתם טסים.
* בדקו את המיקום שלו לעומת האתרים התיירותיים אליהם ברור לכם שתרצו להגיע.

לא אחת ייקרה שתגלו שאתם אמנם מפנטזים על טיול ברחובות עיר זרה אבל המלון שלכם מרוחק קילומטרים רבים מאזורי התיירות עליהם חלמתם. שאין העברות. שנסיעה משדה התעופה אליו וחזרה
דורשת החלפת אמצעי תחבורה, הוא לא ליד תחנת הרכבת ושתחנת האוטובוס הקרובה אליו ביותר נמצאת מרחק קילומטר ממנו.

סיפור קטן:-

לפני כשנה ראינו שישנה עסקה נהדרת לקטניה בסיציליה. המחיר נראה לנו ביותר, אבל העסקה הייתה ללא העברות.

רגע לפני שהזמנו את העסקה המפתה נכנסנו למפת סיציליה ואיתרנו את המלון.

מפה
קטניה או לא קטניה?

 

גילינו שהוא מרוחק כמעט 60 ק"מ מקטניה, שעלות העברה משדה"ת למלון תעמוד על 120 יורו ולא מצאנו יותר מידי חומר על תחבורה ציבורית במקום.

כלומר, עסקה מפתה עלולה להפוך להרבה פחות מפתה גם כלכלית וגם מבחינת השקעת זמן יקר בדרך לעיר עצמה.

תרשמו בזיכרון 120 יורו – עברו לעסקה הבאה והמשיכו בבדיקה.

תמיד, בכל פעם שאתם בוחרים עסקה, בדקו היטב את סביבת המלון ואת חוות הדעת עליו. עזבו כוכבים, קראו חוות דעת. אבל, (בטח שיש אבל. תמיד יש אבל). כשאתם בודקים את מיקום המלון בדקו גם את סביבותיו.
בדקו אם יש שם מה לעשות ומה לראות.

אולי תגלו שדווקא הריחוק הזה מאפשר לכם תגליות נפלאות שלא חושבים הייתם עליהן קודם? ושהנסיעה הארוכה אל המרכז התיירותי אליו כיוונתם – מוסיפה משהו מיוחד לטיול?

סיבה נוספת לבדיקת מיקום המלון היא פשוטה.

לא מעט מלונות זוכים לציון טוב מהמבקרים, אבל בסביבתם המידית אין ולו גם בית קפה או מסעדה אחת. יש כאלה שממוקמים באזורים קצת פחות נעימים לעת ערב.

תנו ל google street view ולחוות הדעת של נוסעים אחרים לעזור לכם בבחירה.

כבר קרה שהחלפנו מלון שהזמנו באחר, בגלל סביבתו המידית ולאו דווקא בגלל ריחוקו מאתרים אליהם כיוונו.

המלון מתאים? משובח.

בדקו את שעות הטיסה.

נגיד שהחלטתם לטוס לארבעה ימים. הטיסה ליעד הנבחר יוצאת מהארץ בשעת ערב מאוחרת ואתם מגיעים ליעד בשעת לילה.

למלון ולישון. – הפסדתם יום.

ואז הטיסה חזרה לארץ ממריאה בשעת בוקר מוקדמת או אפילו בשעת צהריים.

הפסדתם עוד יום (זכרו שיש זמן הגעה לשדה התעופה).

אם אתם נוסעים לנסיעה רבת ימים יחסית, אולי זה פחות עקרוני, אבל אם אתם נוסעים לשלושה ארבעה ימים – זה עלול להיות מתסכל.

בכל עסקה שתבחרו – בדקו גם את שעות הטיסה.

מצאתם עסקה שמתאימה לכם? משובח.

לא מצאתם? בפרקים הבאים הבא אספר איך אנחנו בונים עסקה לעצמנו.

גלובוס
העולם מחכה רק לנו

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים