יועץ בטיחות לטיולים

יועץ בטיחות אחראי באופן ישיר ועקיף על ביטחונם של התלמידים שיוצאים לטיולים ולקייטנות, הוא זה שמתווה את הדרך לפי הנהלים והוא זה שאוכף אותם. הוא צריך להיות מקצועי, מנוסה, אסרטיבי וגם יועץ שנעים לעבוד עמו בטווח הארוך.

מהות תפקידו של יועץ בטיחות לטיולים

יועץ בטיחות הוא למעשה איש מקצוע מנוסה מאוד שמכיר את כל הנהלים לגבי אותו ארגון או מוסד. יש יועצי בטיחות למפעלים ולעסקים ויש גם יועצי בטיחות לבתי ספר למוסדות חינוך שמעוניינים כחלק מהמסגרת החינוכית להוציא את התלמידים לטיול מחוץ לכותלי המוסד החינוכי. יועץ בטיחות לטיולים אחראי לספק למנהלים ולאחראיים על הטיול את כל המידע לגבי הסכנות שיכולות לצוץ במהלך הטיול וכמובן להציע עבורן פתרון. יועץ בטיחות לטיולים אחראי גם שאותו מוסד ישמור על הנהלים מבחינת כמות התלמידים שיהיו באחריותו של מורה אחד, נוכחותו של חובש וכל שאר הנהלים החשובים.

עם מי עובד יועץ בטיחות לטיולים?

יועץ בטיחות לטיולים אמנם עובד בעיקר עם בתי ספר אך הם לא המוסדות החינוכיים היחידים והם גם ממש לא היחידים שיוצאים לטיולים. יחד עם בתי הספר יש גם תנועות נוער וגופים שונים שמוציאים מטיילים לטיולים, ולא רק בגיל צעיר אלא גם בגיל מבוגר. יש כמובן הבדלים בין מסגרת טיול שאינה עם תלמידים בני הגיל הצעיר\מתחת לגיל 18, לעומת טיולים של קהל מבוגר יותר אך בכל זאת יש נקודות בטיחות שאי אפשר להתעלם מהם. בסופו של דבר ייעוץ הבטיחות נועד לשמור על כולם בטוחים מכל מפגע שיכול להיות והעבודה עם יועץ היא בגדר חובה.

באלו עוד משימות יש להיעזר ביועץ?

יועץ הבטיחות אחראי לשמור על ביטחונם של המטיילים כאשר המטיילים יכולים למצוא את עצמם בסכנה אפילו באזורים בטוחים יחסית. אמנם היועץ לא משתתף בתהליך הכנת מסלול הטיול אך הוא דואג שהמתכננים יהיו ערוכים לכל תרחיש החל מהתייבשות או מכתך חום של אחד התלמידים, אירוע חבלני שיכול לפגוע בקבוצה, מצב חירום אחר כמו אסון טבע או איבוד של תלמיד וכולי. בנוסף לכך, הוא דואג גם לשמירה על ביטחונם של המשתתפים בקייטנה, בימי סיור, וכמובן גם בפעילות השוטפת של בית הספר.

ייצוג מול הרשויות המתאימות

ליועץ בטיחות לטיולים יש משימות רבות בפעילות השוטפת של בית הספר וגם לפני טיולים או ימי סיור, כמו למשל עבודה מול הרשויות המתאימות. כדי לצאת לטיול יש צורך לקבל אישורים ואת האישורים הללו משיג יועץ הבטיחות עבור בית הספר או המוסד החינוכי עמו הוא עובד. לעתים יש צורך לקבל אישורים מרשות הכיבוי וההצלה ומהמשטרה ויועץ הבטיחות הוא זה שידאג לכך בהתייחסות לכל הנהלים לפי חוזר המנכ"ל. מלבד זאת, יועץ הבטיחות ידאג להכנת תיק בטיחות שיהיה באופן כללי בבית הספר וכמובן לפי אירועים גדולים שמחייבים היערכות ספציפית.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים