לטוס לחול עם תרופות

להקדים תרופה – הכנות לקראת טיסה לבעלי מוגבלויות 

הרשומה הזו היא רשומת לווין של הרשומה "תיירות מונגשת – אתרי תיירות עם נגישות לנכים" היא אחת מתוך כמה שתעלנה בהמשך. מטרתן להקל על אנשים בעלי מוגבלויות שונות, (ולא רק) לצאת את גבולות הארץ, לטייל ולחוות.

כדורים
צילום:- אילנה בר

מטיילים רבים חייבים לשאת אתם תרופות קבועות גם  מעבר לגבולות ארצם. עם זאת, לכל מדינה הנחיות משלה לגבי חוקיותן של תרופות מסוימות.

חוקיות זו מתייחסת גם לאותן תרופות ללא מרשם, שאנחנו נוהגים לקחת אתנו דרך קבע לכל טיול. גם הן, עלולות להיחשב במדינות מסוימות, לחומר לא מורשה/לא מבוקר או אפילו נרקוטי. ישנן מדינות בהן משאף נגד אסטמה או אלרגיה –  עלול להיחשב לא חוקי. להבדלים הללו עלולות להיות השלכות חמורות, אם חלילה תתפסו כמי שמפרים את חוקי המדינה בה אתם מבקרים. החל בהחרמת התרופה, מעשה שעלול לגרום לפגיעה חמורה בבריאות הנוטל, וכלה בחלילה עונשי מאסר.
קריקטורה
תרופה מזן מיוחד. חוברת דבר השבוע 1948 אוסף פרטי

איך להתכונן לקראת נסיעה לחו"ל כשנוטלים תרופות דרך קבע

לפניכם המלצות שליקטתי בנושא וכדאי להתחיל לפעול לפיהן, כחודשיים טרום הנסיעה המיועדת:-

בדקו, באמצעות פניה אל שגרירות המדינה בה אתם עתידים לבקר, את חוקיות התרופות שאתם נוטלים, ומה כמות האספקה המותרת. ישנן מדינות שמאפשרות אספקה של חודש בלבד ודורשות מהתייר שיהיה אתו מרשם ו/או אישור רפואי. בדקו מראש איפה באתר היעד תוכלו להשיג את התרופות במקרה ואכן אתם נוסעים לזמן ממושך, ובמקביל עם חברת הביטוח שלכם, על אופן התשלום על הרכישה הזו. בדקו עם חברת הביטוח חודשים מראש, מה הם התנאים שהם נותנים/דורשים ביחס לכל שינוי במצבכם הבריאותי, כולל כזה שאולי ידרוש מתן תרופות נוספות בעת שהותכם מעבר לים. במקרה והתברר שביעד הנסיעה קיים איסור על שימוש בתרופה או בתרופות אותן אתם נוטלים, בקשו מרופא המשפחה מכתב ובו תיאור ברור של מצבכם הרפואי ומהן התרופות אותן דורשת תכנית הטיפול שהותאמה לך. הקפידו לבקש שהמכתב יהיה גם באנגלית וגם בעברית, וקחו אתכם את המקור, אבל אל תשכחו לצלם ממנו מספר עותקים. שמרו עותק בצמוד לדרכון. ייתכן אפילו שאת המכתב הזה תדרשו להציג בחברת הביטוח בה תעשו את ביטוח הנסיעה שלכם. הנקודה שלמעלה מודגשת עוד יותר במקרה ואתם נוטלים תרופות כמו אינסולין (מזרקים) ועוד. הכינו מראש עותקים של מרשמי כל התרופות שאתם חייבים לקחת. צלמו אותם והדפיסו בכמה עותקים, כולל השמות הגנרים השאירו רשימה כזו גם בארץ אצל מי שאתם סומכים עליו, למקרה ותאבד לכם הרשימה. במקביל, בקשו מרופא המשפחה לבדוק עבורכם אם ישנן תרופות גנריות שכן מאושרות במדינת היעד. שאלו אותו גם על שינויים בזמן נטילת התרופה והשלכותיהם, במקרה ואתם נוסעים לאזור זמן אחר. לעתים ייתכן והרופא ימליץ על שינוי הדרגתי בלו"ז נטילת התרופות עד לנסיעה, כדי להתאימו לאזור הזמן החדש. בררו עם רופא המשפחה, אם ישנם חיסונים מסוימים שכדאי היה שתקבלו טרום נסיעה, גם כשלא מדובר על אזורים אקזוטיים. בדקו את האפשרויות שלכם לאחסון התרופות בבטחה, כך שלא תפגענה במקרים של הבדלי טמפרטורות. שקלו לקחת אתכם תרמוס רחב או אריזה מבודדת כדי לשים בהם תרופות שחייבות שמירה על טמפרטורה מסוימת. שמרו את התרופות באריזתן המקורית. זו שיש עליה את שם הרופא המינון והמותג. זה שומר על גם האמינות שלכם, לא רק על התרופה עצמה

דוגמאות למדיניות הכנסת תרופות:-

גיאורגיה לגיאורגיה, אליה יש בשנים האחרונות תנועה ערה של תיירים מישראל, ישנה מדיניות תרופות נוקשה ביותר. וקרה לא אחת שתרופות, אפילו כאלה שבארץ נחשבות לתרופות מדף, נלקחו מהם. לא כל שכן תרופות עם רישיון. על מנת לעבור את הטיול בשלום חייב כל תייר להיות ער ולהצטייד במסמכים הבאים:- מרשם באנגלית, חתום וסגור במעטפה על ידי רופא שהעתק רישיונו מצורף (יכול להיות שתאלצו לשאת יותר מרישיון או מרשם אחד) קחו רק את הכמות הנדרשת למספר הימים בהם אתם שוהים במדינה. זו היא רשימת התרופות האסורות בגיאורגיה יפן ביפן עליכם להיות מצוידים במסמכים הבאים:- טופס אישור ייבוא, טופס אישור ייצוא אישור רפואי עם תולדות המחלה שמות התרופות, תאריך וחתימת הרופא המטפל. צילומים של חבילת התרופות שאתם נוטלים את כל אלה עליכם לשלוח, לפחות חודש קודם, למחלקה לבקרת נרקוטיקה האחראית על האזור אליו תגיעו ביפן, על מנת לקבל אישורים להכניס את התרופה. את האישור שקבלתם שאו צמוד אליכם והקפידו להציג אותו במכס בכניסה וביציאה מיפן. את כל הפרטים ודוגמאות המסמכים הדרושים ניתן למצוא באתר פיקוח הנרקוטיקה היפני ♦♦ שוב, כפי שכתבתי בראשית הרשומה, הכנסו לאתר השגרירות של הארץ בה אתם מתכננים לבקר ובדקו שם. תוכלו כמובן לנסות להיעזר בהמלצות לנוסעים לחו"ל של משרד החוץ, אבל  מצאתי אותו לדל ולא יעיל.

במקרה ואתם נאלצים לרכוש תרופות בעת שהותכם מחוץ לארץ:-  

צרו קשר עם שגרירות או קונסוליה ישראלית קרובה. הם אמורים לדעת איך להפנות אתכם לרופאים ובתי מרקחת שיכולים לעזור במציאת תרופות אמינות ואיכותיות. קנו תרופות רק בבתי מרקחת מורשים ודרשו קבלה. וודאו בעת הרכישה עם הרוקח, שאכן בתרופה שקניתם ישנו אותו מרכיב פעיל כמו בזו שאתם נוטלים (יש לכם את האריזה המקורית עם העלון, זוכרים?) וודאו שגם זו החדשה שאתם רוכשים, ניתנת לכם באריזתה המקורית. מתברר שלעתים ישנן תרופות מזויפות שנמכרות בשווקים הפתוחים, הקפידו להתבונן היטב באריזות, לראות שהן לא נפתחו או אינן פגומות והכיתוב עליהן קריא וברור.

קריקטורה
דבר השבוע שנת 1949 אוסף פרטי

כללי

וודאו שלקחתם אספקת תרופות מספקת למשך הנסיעה, פלוס תוספת למקרה של אובדן, נזק או כל עיכוב שעלול להיות, והקפידו לשאת כמות שתספיק ליום או יומיים בתיק היד, או הטרולי שעולה אתכם למטוס. מזוודות, יש להן לעתים תכונה ללכת לאיבוד, או להתעכב בדרכן, וכך לא תמצאו את עצמכם חלילה, ללא התרופה לה אתם נזקקים. תרופות חיוניות נוזליות, הנדרשות במהלך טיסה, עשויות להיות מעט טריקיות בשל מגבלת כמות הנוזל המותרת להעלאה על הטיסה (100 מ"ל), גם את זה ניתן לפתור בעזרת מכתב מהרופא ופניה מוקדמת אל רשויות התעופה.
נגישות
נגישות
ברשומה הבאה תוכלו לקרא על תעודות נכה ותגי חניה לבעלי מוגבלוית בחול

לסיכום – הכנה מוקדמת חוסכת תלאות מיותרות בזמן הטיול. דרך צלחה ומהנה – לכלכם.

נגיש ונגישות רשומות נוספות

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים