חוויה שלא תשכחו – חופשה בקרוואנים בישראל

עולם התיירות והנופש עובר לא מעט שינויים והתפתחויות בשנים האחרונות, כמו כל תחום "חי" ודינמי. בפרט במהלך השנה וחצי האחרונות, במהלכן העולם כולו נסגר לתיירים בעקבות מגפת הקורונה ורובנו המכריע מתמקד בחופשות בתוך גבולות ישראל, רבות ורבים מחפשים אחר דרכים אלטרנטיביות ומעניינות יותר לנפוש. בפרט, מחפשים רבים אחר סוג נופש אשר יהיה מותאם יותר לרוח התקופה, לתנאים יוצאי הדופן השוררים בארץ ובעולם בשנים האחרונות, למחירים הגבוהים של בתי מלון וחדרי אירוח ולצפיפות המורגשת בעקבות הסגירה המתמשכת של השמיים ואפשרויות הנופש בחו"ל. הפתרון המתבקש והאולטימטיבי למצב, אותו מאמצים יותר ויותר אנשים מדי חודש בישראל, הוא חופשה באמצעי קצת אחר: קרוואנים להשכרה. מהם היתרונות של נופש בקרוואן, מהן האפשרויות בתחום זה בארץ כיום מדוע מדובר תמיד בחופשה האולטימטיבית, ממש לא רק בימי הקורונה?

חופשה בקרוואן ב 2021– לא בהכרח מה שאתם זוכרים או מדמיינים

אנשים רבים, במיוחד המבוגרים יותר מבינינו, נרתעים מעט כאשר מציעים להם חופשה בקרוואן, וכמעט תמיד רתיעה זו מבוססת על זיכרון ישן או תמונה בלתי מעודכנת הקיימת בראשם בנוגע לשאלות כמו – מהו קרוואן וכיצד נראית החופשה בו?

בעוד חלקנו אולי מתארים רכב קטן וצפוף אשר אינו מהווה תחליף אמיתי לחדר מפנק בבית מלון, חשוב להבין כי הקרוואנים של היום הם ממש לא הקרוואנים של פעם. כיום ניתן למצוא (הן לקנות והן לשכור) בישראל קרוואנים ממגוון סוגים, רובם איכותיים ומפנקים במיוחד. קיימות אפשרויות שונות דוגמת קרוואן נגרר לעומת אוטוקרוואן (אליהן נגיע מיד), אך כמעט בכל המקרים בהם תיתקלו של קרוואנים להשכרה תמצאו קרוואנים רחבי ידיים, מאובזרים בנוחות ומפנקים במיוחד. הם מהווים ממש בית קטן, קומפקטי אך משוכלל ומארח במיוחד, בו תמצאו מענה לכל הצרכים שלכם במהלך החופשה, כולל הצורך העיקרי של נוחות ונינוחות. השירותים נוחים וקלים לתפעול, המיטה רחבה ובעלת מזרון נוח ומפנק, המטבח מאובזר ומאפשר לבשל ארוחות בנוחות ובקלות ופינות הישיבה מתוקות ומאפשרות שלל מצבי ישיבה, כולל אירוח.

במילים אחרות – קרוואנים כיום הם ממש לא אלו של פעם. מדובר ביחידת נופש מאובזרת, נוחה ומפנקת על גלגלים, עימה ניתן לעצור בנקודות יפות ופסטוראליות בדרך, כמו גם לנפוש במתחמים מסודרים המיועדים במיוחד לאירוח רכבים מסוג זה. במובנים רבים, אם כן, מדובר בחופשה האולטימטיבית, ללא כל צורך להתפשר או לוותר על אלמנט זה או אחר של החופשה שלכם.

חוויה שלא תשכחו – חופשה בקרוואנים בישראל

קרוואן נגרר מול אוטוקרוואן

הבחנה חשובה ראשונה אליה כדאי להיות מודעים בעולם הקרוואנים להשכרה ולמכירה היא זו שבין קרוואן נגרר לבין מה שמכונה "אוטוקרוואן". במקרה הנגרר מדובר פשוט בקרוואנים בגדלים שונים אשר מהווים יחידה בפני עצמה, אותה גוררים באמצעות רכב המותאם לכך (באופן עקרוני ניתן לגרור קרוואנים גם באמצעות כלי רכב פרטיים רגילים עליהם מותקנת וו גרירה, אך חשוב לוודא מבעוד מועד כי אכן מדובר בקרוואן אשר אינו גדול או כבד מדי עבור הרכב שלכם). במקרה זה ניתן לגרור את הקרוואן לכל מקום בו מעוניינים לטייל ולנפוש, ואף לנתקו מהרכב ולהניחו בנקודה מסוימת למשך פרק זמן זה או אחר, דוגמת גבעה יפה מול הים…
אוטוקרוואן, לעומת זאת, הוא רכב גדול המשמש כקרוואן בעצמו. כלומר, כאן לא גוררים את הקרוואן עם רכב נפרד, אלא פשוט נוהגים בו לאן שרוצים. קיימים כמובן יתרונות לכאן ולכאן. למשל – במקרה של אוטוקרוואן אין צורך ברכב נפרד עם וו גרירה, אך גם אי אפשר להחנות את הקרוואן במקומות שונים ולהתנייד באופן מקומי עם הרכב, כפי שניתן לעשות במקרה של הנגרר.

קרוואנים למשפחות, לזוגות ויחידים

הפופולאריות הרבה לה זוכים קרוואנים בארץ בשנים האחרונות הביאה למבחר רחב ביותר בענף זה כיום בישראל, כך שניתן למצוא קרוואנים להשכרה ולמכירה מסוגים רבים, שונים ומגוונים. למשל, תוכלו להשכיר בקלות קרוואנים למשפחות – קרוואנים גדולים ומרווחים בהם יכולים לנפוש בנוחות גם משפחות עם שניים, שלושה או ארבעה ילדים. יש מספיק מיטות ומקומות לישון לכולם, המטבח מאפשר להכין ארוחות משפחתיות כיד המלך והחופשה המשפחתית הופכת לחוויה באמת מיוחדת ובלתי נשכחת.

בנוסף, ניתן למצוא גם מגוון קרוואנים קטנים יותר, אשר מתאימים למשל לזוגות או ליחידים ועלותם נמוכה יותר. אלו יהיו קרוואנים מעט יותר קטנים, קומפקטיים וחסכוניים, בהם קל יותר להתנייד בקלות גם במרחבים עירוניים. פתרון מושלם עבור חופשה זוגית רומנטית, למשל (דמיינו לעצמכם שקיעה או זריחה קסומות בהן אתם צופים בקרוואן בלב המדבר…).

בנוסף, בישראל חיים כיום גם לא מעט אנשים בקרוואן בתור תחליף מצוין לדירה – במקרה זה מדובר לרוב ביחידים או בזוגות, אך ניתן למצוא גם כמה וכמה משפחות המשתייכות לקטגוריה זו. במובנים רבים מדובר בצורת חיים אלטרנטיבית אך הגיונית, נוחה ומשתלמת, במיוחד בהתחשב במצב הדיור במרכז הארץ כיום…

חוויה שלא תשכחו – חופשה בקרוואנים בישראל

קרוואנים בצפון, השכרת קרוואנים בכנרת וטיול במדבר– אינספור אפשרויות

מבחינות רבות ישראל היא גם מדינה מושלמת לטיולי קרוואנים – מדינה קטנה יחסית אך עם תשתית כבישים טובה, נופים מגוונים ומרהיבים ואינספור נקודות ופינות חמד לעצור בהן ללילה (או לכמה ימים…).
לא חסרות נקודות לנופש קרוואנים בצפון, למשל, דוגמת אפשרויות להשכרת קרוואנים בכנרת אשר כבר ממוקמים ממש על החוף. גם מתחמים מסודרים ופארקי קרוואנים למיניהם ניתן למצוא כיום ברחבי הארץ, בהם ניתן לחנות ללילה וליהנות מחיבור לחשמל (ממנו ניתן לטעון את המצברים עבור הלילות הבאים), מים וביוב. גם המדבר מהווה יעד אולטימטיבי לטיול עם קרוואן – מה יותר מלהיב ומרהיב מצפייה בשקיעה מקרוואן בלב מדבר?…

בקיצור, חופשות, נופשים ואף מחייה בקרוואנים הפכו לתחום מרכזי בעולם התיירות והנופש הישראלי של שנת 2021, ומסיבות טובות. בואו לראות ולהתנסות בעצמכם…

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים