טיפים לצילום בטבע

טיפים לצילום בחיק הטבע

מצד אחד הטבע מגיש לנו את כל יופיו בצורה כל כך ברורה ומובהקת, ומצד שני, מרביתנו יכולים להיתקל במחסום יצירה או בתוצאה שאיננה משביעת רצון (לטעמנו האישי), כאשר נידרש לצלמו. ובכן, בדיוק כמו צילום אורבני, צילום אווירי או עיצוב פנים, גם צילומי טבע הם עולם ומלואו, וכל ידיעה ולו הקטנה ביותר של עזרה טכנית או גישה שונה, יכולה לעשות את ההבדל ולסייע לנו להפיק תצלומים מרהיבים ביופיים.

בחרו בעדשה הנכונה

מצד אחד אמנות בהחלט לא חייבת להיות מדע מדויק, ומצד שני, ענף הצילום לעתים דורש מאתנו להיות קצת יותר עם האצבע על הדופק, ולבחור את הציוד הטכני הנכון ביותר בעבור תצלומים שונים.

בכל הנוגע לצילומי טבע, מוטב לחלק זאת בין צילומי נוף לבין צילומי בעלי חיים. באם תשוקתכם היא לצילומי בעלי חיים, הרי שמומלץ להצטייד בעדשה בעלת זום ארוך יותר, מאפיין אשר יאפשר לנו ללכוד סצינות מרהיבות של בעלי חיים, מבלי שאנו מפריעים להם, ובאופן שיאפשר לצופה מן הצד לדמיין כאילו ועמדנו סמוכים לאירוע.

ההבדל בין צילום נוף אחד למשנהו, יכול לבוא לידי ביטוי בעדשה רחבה יותר. ככל שהסצנה תלכוד יותר פרטים כך הצופה מן הצד יתרשם בדיוק כמו שהעין האנושית מתמלאת בהוד וההדר של הטבע. לעומת זאת, ככל שהסצנה הנגלית אל מול עינינו איננה מתבטאת בעדשת המצלמה, הרי שהדבר יכול לפגום בתוצאה הסופית.

שימוש בפילטרים

אמנם אנו יכולים לערוך תיקוני תאורה וצבע בעזרת תוכנות עריכה מקצועיות דוגמת פוטושופ ולייטרום, ועם זאת, יצירת תצלום איכותי כבר מן הרגע הראשון, יכול לסייע לנו רבות בהגעה אל התוצר המושלם, או לפחות זה שישביע את רצוננו וימעיט את הביקורת העצמית.

דוגמאות לכך ניתן למצוא בחשיפת יתר בזמן תאורת יום, או הכהה של אזור אחד בצילום לאור התאורה הטבעית שאיננה מצלמת יפה או משקפת את הנגלה אל מול עינינו.

במקרים שכאלו מוטב להיעזר בפילטרים. אין מדובר במה שאתם וודאי מדמיינים דוגמת אינסטגרם או שימוש באפליקציות נלוות, אלא ממש פילטר אשר מתלבש על גבי המצלמה ומסייע לייעל את חשיפת האור. באם אינכם מכירים דיו את הנושא, מוטב להיוועץ עם חנות מקצועית למוצרי צילום אשר תסייע לכם בבחירת הפילטר הנכון.

היו סבלניים

בעוד שאנו מורגלים לדוחק והלחץ שמלווים אותנו בחיי היום יום, לטבע יש זמנים משלו. אל תמהרו ללכוד את הסצינה המשובחת ביותר. המתינו לה, הניחו לזמן לעשות את שלו.
ישנם צלמים מקצועיים שמעידים כי המתינו ימים ארוכים עד שלכדו את הסצינה שרצו. האם מדובר בבעל חיים שממעיט מלהופיע בציבור? או אולי תאורה מסוימת של שקיעה שאיננו יכולים תמיד לצפות מראש?

ולסיום – הרבה לצלם

מתוך מאות תמונות של אותו האזור, ייתכן מאוד שתמצאו את תמונת הטבע האהובה עליכם, תמונה שפשוט לכדה סצינה חד-פעמית בעדשת המצלמה.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים