טיולים לווייטנאם, דרום קוריאה או בהוטן המדינות המרתקות של אסיה

זרקור לווייטנאם, דרום קוריאה ובהוטן

למרות היותן שונות זו מזו כמעט בכל היבט, וייטנאם, דרום קוריאה ובהוטן הן חלק מיבשת אחת – אסיה. אסיה היא היבשת הגדולה ביותר בכדור הארץ מבחינת שטח ומהווה כ-30% משטחו היבשתי.  גם מבחינת אוכלוסייה זו היבשת הגדולה ביותר, באסיה יש למעלה מארבעה מיליארד ו-750 מיליון תושבים. בגלל השטח העצום שלה, אסיה מקיפה את הקצוות האקלימיים הקיצוניים בעולם. כתוצאה מכך, היבשת היא בית לצורות הצמחייה והחיים המגוונות ביותר על פני כדור הארץ. גם תושבי אסיה מציגים גיוון רב באתניות שלהם, זאת מכיוון שמבחינה היסטורית, קבוצות רבות היו מבודדות על ידי מחסומים פיזיים, כגון הרים, מדבריות וימים. רוב האנשים בדרום ודרום מערב אסיה הם צאצאים מקבוצות הודו-אירופיות שהתיישבו באזורים אלה, אם כי לקבוצות מסוימות בדרום אסיה יש שורשים גם באפריקה. במדינות דרום מערב אסיה שהן חלק מהמזרח התיכון, רוב האנשים הם ממוצא שמי. לתושבי דרום מזרח ומזרח אסיה יש מה שאפשר לכנות מוצא אסייתי.

במאמר זה נפנה זרקור לשלוש מבין 48 המדינות המרכיבות את היבשת, המציעות למטיילים בהן דברים ייחודיים אבל גם קמצוץ ממה שנקרא לרוב "המזרח".

וייטנאם

טיולי לויאטנם
טיול לויאטנם

מבין שלוש המדינות, וייטנאם היא המתויירת והמוכרת ביותר למטייל מישראל. במהלך טיול לוייטנאם תוכלו לפגוש נופים יפיפיים והמדינה מתאימה למגוון רחב של מטיילים החל בצעירים המחפשים הרפתקאות וטרקים, זוגות המחפשים נופש רומנטי ומשפחות עם ילדים. עצם העובדה שהיא נגישה כל כך לכולם, הופכת את וייטנאם ליעד פופולרי גם בקרב מבוגרים וגם בקרב צעירים רבים. כשמדברים על פלאי העולם, אחד מהם הוא הלונג ביי שבווייטנאם (Hạ Long) – אחד מהמראות המפעימים ויוצאי הדופן ביותר בעולם! את הלונג ביי משלבים בכל סוג של טיול בווייטנאם, וכל אחד יכול ליהנות מהזריחה ומהיופי עוצר הנשימה והשקט של נוף המפרץ.

וייטנאם הפחות ידועה

וייטנאם מציעה מקומות רבים בהם תוכלו לצאת לטיולי רכיבה על אופניים לאורך השבילים הכפריים, טיולים הכוללים גם ביקור בשווקים מקומיים, ובכמה בתים ישנים ומקדשים. במהלך הטיולים המיוחדים האלו בין אזורי גידול ירקות ופרחים מטופחים למשעי תקבלו הזדמנות לשוחח עם כמה מהאנשים המקומיים. למרות שהיא פחות ידועה כמדינה של אתרי נופש, וייטנאם מציעה כמה איים וחופים נפלאים. קחו למשל את האי פו קווק, שלמרות המרחק היחסי מהיבשת, הוא אחד האיים שהכי קל להגיע אליהם בווייטנאם. מלבד החופים הראשיים, המלונות, החנויות והמסעדות בקרבת מקום, לפו קווק יש הרבה חופים קטנים ונסתרים שרק מחכים להתגלות. הדרכים הסלולות הראשיות מצפון לדרום ומסביב לפארק הלאומי הצפון-מזרחי מושלמות לרכיבה על אופניים.

Phu Quoc הוא גם אתר צלילה והוא טוב במיוחד למתחילים – רוב אתרי הצלילה בעומק של פחות מ- 3 מ' וכ-30 אתרי צלילה פרוסים בו. גולת כותרת נוספת בטיול בפו קווק היא האוכל וטיול בשוק מקומי באי הוא פעילות מהנה ביותר. שוקי הלילה פו קווק ודין קאו בעיר דוונג דונג הם שניים מהטובים ביותר והם מקומות נהדרים לטעום מבחר גדול של פירות ים טריים. במהלך היום תוכלו כאמור להירגע באחד החופים היפים בעולם. תוכלו להירגע על החוף החולי או פשוט להישאר בחדרכם ולהתפנק עם השירותים המפנקים הניתנים במלון.

דרום קוריאה

טיול לדרום קוריאה
טיול לדרום קוריאה

דרום קוריאה היא מדינה בטוחה, ידידותית ובעלת תשתיות מעולות. היא מקום קל – שלא לומר מתגמל – לטייל בו. במהלך טיול לדרום קוריאה תוכלו ליהנות מאטרקציות תיירותיות רבות, והמבקרים יכולים לחוות הרמוניה ייחודית בין מורשת תרבותית היסטורית לתרבות מודרנית. עם הזהויות המקומיות שנשמרו, המבקרים יכולים גם ללמוד וליהנות מתרבויות מקומיות, טבע ואוכל ייחודי. כיום קוריאה ידועה ברחבי העולם הודות לטכנולוגיה המתקדמת שלה, המטבח ברמה עולמית, להקות הפופ המובילות וכמה מהסרטים וסדרות הטלוויזיה המרגשות ביותר שנעשו בכל מקום. מוזיקה פופולרית קוריאנית, או "קיי-פופ", הפכה לאחד הדברים המזוהים ביותר תרבותית עם דרום קוריאה. אמני ה-K-פופ משלבים אלמנטים של מוזיקת ​​ריקודים אלקטרונית והיפ הופ עם כוריאוגרפיה ללא דופי ותלבושות מתואמות. הראשון שפרץ לתודעה העולמית היה כמובן השיר "גנגם סטייל", המדבר בכלל על שכונה אחת בסיאול…בסוף המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21 סרטים ודרמות טלוויזיה דרום קוריאניות חוו עלייה בפופולריות ברחבי העולם וגם בישראל. ישנם ערוצים המוקדשים כמעט כולם לסוגה זו. כל אלו הוסיפו לאטרקטיביות של דרום קוריאה בעיני המטיילים. בין אטרקציות תיירותיות פופולריות בדרום קוריאה, ערכים מודרניים חוברים לרוב למורשת תרבותית היסטורית, או להיפך, אלמנטים מסורתיים מתווספים לערכים מודרניים.

עונות מומלצות לטיול

מומלץ לטייל בקוריאה בעונת הסתיו, בין החודשים ספטמבר לנובמבר. מזג האוויר הנעים וצבעי השלכת מושכים מבקרים מכל העולם. תראו את צבעי העלים המתחלפים לאורך מסלול הליכה בפארק לאומי, או תהנו מהנוף בזמן סיור בסיאול. לטיול יום, בקרו באי נמי, יעד תיירותי פופולרי לאורך כל השנה ועוצר נשימה במיוחד בסתיו. רבים מפסטיבלי הסתיו של דרום קוריאה מתקיימים באוקטובר כדי לחגוג את זמן הקציר או לכבוד אירועים היסטוריים. בג'ינג'ו מתקיים פסטיבל הפנסים המפורסם ביותר בדרום קוריאה, לזכר קרב בימי הביניים נגד היפנים. בפסטיבל משתתפים יותר משני מיליון בני אדם מדי שנה הצופים במאות פנסים צבעוניים צפים לאורך נהר נמגאנג. לחלופין, המבקרים יכולים לחגוג את שפע היבול על ידי דגימת מוצרים חקלאיים מקומיים, כולל אורז, קפה וגבינה, בפסטיבלים אזוריים קטנים יותר באיצ'און, גנגנאונג ואימסיל.

בהוטן

טיול לבהוטן
טיול לבהוטן

בעולם המודרני, שתמיד נמצא בתנועה, בהוטן מספקת מקלט של רוגע ושקט. בניגוד למודרניות של קוריאה ולשילוב של ישן וחדיש בווייטנאם, במהלך טיול לבהוטן תפגשו זיכרונות מהעבר: חץ וקשת ועבודות יד עתיקות יומין, מנות של גבינה תוצרת בית וצ'ילי חריף להחריד, טרקים עוצרי נשימה ומרחצאות עם מאבנים חמות. אבל יש גם בהוטן אחרת – זו שעליה רומזים דגלי התפילה המתנוססים על כל צלע גבעה. זה המקום שבו אמונות עמוקות פוגשות נופים אפיים ואפשר לצאת בו להרפתקאות מרגשות. יותר מ-70% משטח המדינה מיוער, וזוהי המדינה הראשונה בעולם עם מאזן פחמן שלילי. בשנת 2024 ימלאו 50 שנה לפתיחתה של בהוטן למטיילים זרים. בהוטן תמיד הייתה יעד ברשימת השאיפות של מטיילים ייחודיים, כולל רומנטיקנים, אוהבי טבע, בעלי נטייה רוחנית, והקבוצה מעוררת קנאה של אלו שהיו "בכל מקום אחר". אבל לאחר השבתה מוחלטת בזמן מגפת הקורונה, בהוטן  צצה מחדש עם מלונות חדשים, פעילויות, אפשרויות טיול ומדיניות תיירות מחודשת שהופכת את היעד המאתגר מבחינה לוגיסטית, לקל יותר לביקור מאי פעם.

ייחודיות ואותנטיות במדינת בהוטן

הייחודיות והאותנטיות של ביקור בבהוטן בולטות יותר מתמיד, ודברים רבים הופכים את המדינה הקטנה הזו (בגודל של שוויץ) לייחודית באמת. זוהי הממלכה הבודהיסטית היחידה בעולם, המדינה היחידה המוכלת כולה בתוך הרי ההימלאיה, ויש לה היסטוריה ירוקה ארוכה. בהוטן מודדת את ההצלחה המקומית שלה עם מדד האושר הלאומי הגולמי, לפיו היא אחת המדינות המאושרות בעולם. יש בה את הפסגות הגבוהות ביותר בעולם שלא טיפסו עליהן, יחד עם עמקי אקלים טרופיים בהם מגדלים מאגוזי קוקוס, מנגו ועד תפוזים. המדינה היא ביתם של מגוון גדול של חיות בר, כמו נמרים בנגליים, נמרים, פילים, פנדה אדומה, קופים, דובים שחורים והחיה הלאומית, הטאקין הנדיר, מעין הכלאה של כבשה או עז עם שור מושק. אם תחליטו לבקר בממלכה הקטנה, תזכו לראות נופים מרהיבים, שהרי לא לחינם זכתה בהוטן בכינוי “שנגרילה”, שפירושו “גן עדן”. בהוטן מתהדרת בנופי רכס ההימליה והאנפורנה, עם פסגות הרים מושלגות, טרסות אורז, נהרות ותושבים חביבים ומסבירי פנים.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים