שבת כיף בצפון – טיולים ואטרקציות

שבת בוקר יום יפה, זה הזמן לארוז את הילדים ולצאת לטיול משפחתי חווייתי. לאתר את המסלולים המומלצים ולמצוא אטרקציות מלהיבות לשדרוג יום כיף לכל המשפחה. ממסע בעקבות תבלינים דרך הליכה בחיק הטבע ועד קטיף מלהיב.

מתבלים את השבת בחוויות מיוחדות

כבר בהגיעכם לדרך חוות התבלינים בבית לחם הגלילית הקסומה תרגישו בתחושת הרוגע העוטפת מכל הכיוונים. החווה בה מגדלים צמחי מרפא הפכה כבר מזמן למוקד עלייה לרגל למשפחות שמחפשות פעילות עם הילדים לשבת בצפון. תוכלו ליהנות כאן מסדנאות עשירות בין השעות 10:00-16:00 בבוקר כמו למשל, סדנת פיצה, סדנה להכנת נרות ריחניים או סדנת זעתר מדליקה ואפילו סדנה בה לומדים הכנת לאבנה, תלוי באיזו בכוונתכם להגיע. אם מזג האוויר נעים, סבא צבי מתניע את הטרקטור וייקח אתכם לסיור בשדות התבלינים. בנוסף, יש כאן בית קפה המציע מגוון מטעמים, חנות תבלינים, חליטות וצמחי מרפא וכן שוק תבלינים ססגוני והצוות ישמח גם לחלק לכם עצות בנוגע לבחירת התבלינים.

כתובת: בית לחם הגלילית

שמח ביער

אם אתם בדרך חוות התבלינים, אל תפספסו את הטיול הקרוב ביותר לחווה – ביקור ביער אלוני אבא היפהפה. בסתיו מכסה אותו שלכת מרהיבה ובאביב תיחשפו לפריחה ססגונית. בדרככם בוודאי תיפגשו בעצי אלון תבור, קיסוסית קוצנית, עירית גדולה. בחורף יש כאן שלולית חורף ובכל עונה בה תגיעו תגלו שלל פינות חמד ונקודות תצפית מרגשות.

איך מגיעים: נוסעים על כביש 7514 וכ-200 מטר לפני הכניסה ליישוב אלוני אבא ישנה חנייה ייעודית לבאי היער.

מוכנים לקטוף?

דרך נוספת נהדרת להתחבר בטבע היא באמצעות קטיף עצמי. מתי בפעם האחרונה הילדים דלגו בשדות וקטפו תוצרת עצמית? קטופותי היא חוות קטיף עצמי אף היא בבית לחם הגלילית ממש ליד דרך חוות התבלינים בה אפשר לקטוף בהתאם לעונה את מה שגדל בשדה, בין אם תותים, עשבי תיבול כמו פטרוזיליה או כוסברה, כרוב ותפוח אדמה.

במקום גם לומדים על זני הפטל השונים, השימושים של סטיביה, הבדלים בין סוגים שונים של מלפפונים וכמובן לאחר הקטיף – לוקחים הביתה בסלסלה את מה שקטפתם. יש כאן גם אטרקציות לילדים כמו הכנת מיצים טבעיים בעונה, אפיית פיתות בטאבון ופינות ישיבה ומקום לקניית שתייה קלה וארטיקים. המקום פועל בשבתות בין 09:00 – 16:00 אבל הכניסה האחרונה בשבת היא בשעה 14:30.

כתובת: בית לחם הגלילית

נהנים בנחל

במזג אוויר נעים אתם מוזמנים לטייל גם בנחל ציפורי, נחל איתן הזורם מהרי נצרת לנחל קישון. במקום מסלול של -2 ק"מ העובר בין חקלאות של פעם, טחנות קמח וגשרי אבן מרשימים. יש כאן סוג של טיילת יפה בין בריכות אקולוגיות ומתחם לפיקניקים. המסלול מעגלי וידידותי במיוחד למשפחות ובדרך תראו את טחנת הנזירים האגדית ומזרימת מי הנחל. אפשר גם ליהנות מהמסלול שאורכו כ-4.5 ק"מ עם עגלות ילדים. אם בחרתם לסייר בדרך נוף יערות ציפורי המשתרעים על פני 30 דונם תוכלו לבחור במסלול שפרצה קק"ל ביער דרך נוף בין קריית אתא במערב לאלון הגליל במזרח וליהנות מעצי חורש וממוקדי עניין, כמו למשל, חורבת אושה ומצפור יוסף העטוף עצי ברוש או המעיין השופע – עין יבקע.

איך להגיע: נוסעים על כביש 77 וממחלף זרזיר פונים לכעביה ועוקבים אחר השילוט.

תכננו מראש את השבת שלכם באזור: תוכלו לעצור לארוחת צהריים במתחם אלונים, לנסוע לשוק העתיק בנצרת או בבוטיק השוקולד מישי המקיים גם סדנאות מתוקות וחווייתיות לכל המשפחה בתיאום מראש. שתהיה שבת נהדרת בטעם של עוד!

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים