אמסטרדם – הדברים שמסביב – טיפים, אוכל, נגישות וחינמיים

המלצות לטיול באמסטרדם – כתבה אחרונה בסדרה (בינתיים…!)

הדברים שנוח לארוז במזוודת המידע הכללית

זהו, תם ונשלם – עד העונג הבא. בפוסטים הקודמים על טיולינו באמסטרדם סיפרתי על:-
פארקים, כנסיות וגנים
מוזיאונים מוכרים יותר ומוכרים פחות
ומחוץ לאמסטרדם

פה אנסה להביא לכם מספר טיפים שיכולים אולי לסייע בתכנון הטיול, בשהות בעיר, מקומות להשביע את רעבונכם ועוד קצת.

כבר הבנתם שאנחנו מהלכים בשבילי החיים כבר שישה עשורים, ובהתאם אנחנו מתניידים נטולי ילדים רכים בשנים. מאחר ואני מקפידה לספר רק על מקומות בהם הייתי, לא אוכל לתת טיפים על אטרקציות לילדים למעט המלצה לצאת לכיוון אפטלינג – פארק שעשועים ענק ויפהפה בו היינו עם הילדים שלנו באותו טיול מאורגן שבזכותו התאהבתי בעיר.

אני כן יכולה לספר לכם, שבכל מוזיאון כמעט יש אגף נפלא ומסקרן לילדים וראינו שם ילדים חוגגים ממש, ושהפארקים עליהם המלצתי יכולים להסב גם לילדים שעות הנאה מרובות.

ולהלן רצף המלצותיי לדברים שמסביב

המלון בו שהינו Hotel Heye 130

כתובת :- Jan Pieter Heijestraat 130, 1054 MD Amsterdam
הוזמן באמצעות בוקינג. באמצעותם אנחנו תמיד מזמינים את המלונות בהם אנחנו שוהים.

המלון עצמו מתאים יותר לצעירים מאתנו, ובכל זאת אני ממליצה עליו בכל פה.
החדר, שהיה נקי מאד, קטן בצורה קיצונית, לא הייתה שם מיטה זוגית אלא מיטה וחצי. אין ארון אלא שלושה מדפים קטנטנים. חדר האמבטיה פצפון. בחדר יש כספת. והכל נקי להפליא. למלון יש מעלית, אבל אין בו ארוחת בוקר.
מבחינת מיקום הוא חביב ביותר. 700 מטר מהוולדן פארק המשובח, בין שני קווי מטרו נוחים.
אבל מעבר לכל דבר שאציין פה – יש את הצוות הנפלא. מסביר פנים, איכפתי ושירותי ברמות שמתאימות למלון חמישה כוכבים. צוות כזה – הלוואי ויהיה לכל מלון שנגיע אליו.
אז אנחנו כבר מתקוששים לנו לאיטנו, ועם השנים והנסיעות אנחנו מבקשים לעצמנו קצת יותר פינוק במלון, וקצת יותר מרחב, אבל בינינו? אנחנו יוצאים מהמלון בשעות הבוקר, וחוזרים אליו בשעות הלילה המאוחרות. לחזור לחדר נקי וצוות מקסים זה תמיד כיף, ולכן קל לי להמליץ עליו.

מסעדות באמסטרדם

הנני מכריזה בזאת שאנחנו לא כל כך קלים עם אוכל. לא צמחוניים – אבל לא מתים על בשר. אוריאל לא אוכל גבינות צהובות, ואני לא אכניס לפה בשר בקר. לא אניני טעם – אבל כן מתעקשים שיהיה לנו טעים. אין פה המלצות על מסעדות גורמה. ההמלצות שלי תהיינה פשוטות.

במלון בו שהינו אמנם לא מוגשת ארוחת בוקר, אבל די הגיוני שאם אני ממליצה עליו, לא אשאיר אתכם רעבים 🙂 בסביבתו המידית יש מספר בתי קפה/מסעדות שניתן לאכול בהן ארוחת בוקר. אני אמליץ כאן על שני מקומות מקסימים.

  1. Frankie's Corner – מקום חמוד להפליא. מחירים סבירים ומורגשת בו אווירה ביתית וידידותית חביבה להפליא. ממוקם ממש קרוב למלון ואפשר להתחיל שם את הבוקר.
    כתובת:- Jan Pieter Heijestraat 95, 1053 GM Amsterdam

Saffraan Traiteur Brasserie

מועדון ארוחת הבוקר

ממש מול המלון, מקום חביב ומסביר פנים, אוירה ביתית ואפשר לשבת שם גם סתם לכוס קפה עם עוגת גבינה מדהימה – ולזכות בחיוך של בעלי המקום, תוך שהם מכינים את כל הארוחות לאותו היום.
כתובת:- Jan Pieter Heijestraat 128, 1054 MH Amsterdam, הולנד

de hallen amsterdam 

הפעם דווקא לארוחת ערב.


קניון מיוחד במינו ובו גם גלריה לאומנות, סטודיו לצילום בית קפה , אולם קולנוע ואולם ענק עצום ורב ובו שפע של דוכני מזון . מגוון ענק לטבעוניים, לצמחוניים ולקרניבורים. מהמזרח ומהמערב. והמחירים סבירים הכמויות משביעות והמקום פשוט משגע.

דה הולן

אז אם אתם בסביבה – גם כדי סתם לראות את המקום המיוחד באמת הזה וגם אם אתם רעבים – אנחנו ממליצים.
כתובת:- Bellamyplein 51, 1053 AT Amsterdam, הולנד

ביניים או צהריים או סתם כי בא

ROEM Lunch Room מסעדה קטנה וחמודה. אנחנו הזמנו סנדוויץ' וקפה. הסנדוויצ'ים שלו מושקעים ומוגשים משל היו מנת גורמה. אז נכון שאנחנו לא בדיוק דוגמא ומופת לאנינות טעם ואנחנו לא מבקרי מסעדות, אבל היה טעים, מחירים סבירים והגשה מקסימה. בכלל היה רושם שהמסעדה הזו מזמינה אליה המון מקומיים ואנחנו תמיד אוהבים מסעדות שמקומיים יושבים בהן.
כתובת:- Prinsengracht 126, 1015 EA Amsterdam, הולנד

 

ברחבי העיר

ברחבי העיר רובצים סניפיו של סופר מרקט מרשת albert heijn והמחירים שם יחסית זולים וטובים. שימו לב למוצרים שנמצאים ממש ליד הכניסה בצד. שם ההצעות הזולות והמבצעים הטובים לשתייה קלה ומוצרי מזון שבוחרים לעשות עליהם מחירי מבצע, נכון לאותו יום/שבוע. אז אם אתם רוצים שתייה לחדר, או שכרתם דירה, או סתם התרעבתם קלות – הם פשוט בכל פינה.

Dragon-cityמסעדה סינית חמודה, ארוחות מלאות וטעימות במחירים נוחים.
Damstraat 18, 1012 JM Amsterdam

 Small Talk – בית קפה/מסעדה חמוד נוסף נמצא ממש מול הסטיידליק – שרות חביב, מרקים מעולים ,קפוצ'ינו מוצלח (הכי חשוב) ומחירים נוחים.

היה לנו בדרך – חינמי וקסום.

the mouse mansion amsterdam

אחוזת העכבר

לא מוזיאון – אבל כמעט. חנות מקסימה ביותר ואפשר בקלות לבלות בה דקות ארוכות רק בהתבוננות על שפע הפרטים ב"אחוזת העכבר", שמתברר שהתחילה בכלל כספר והפכה למעצמה. תנו הצצה בסטודיו מאחור. זה מקסים.
כתובת:- Eerste Tuindwarsstraat 1HS, 1015 RT Amsterdam

Cow Museum

מוזיאון הפרות

חנות מקסימה ובה שפע של פסלונים בגדלים שונים רובם של פרות, אבל לא רק. צבעוניות נהדרת כיף להסתכל. אם אתם בסביבה – נחמד לשטוף את העיניים. ורק לפני ימים ספורים גילינו שהן רועות גם בחנות במוזיאון ישראל.
כתובת:- Leliegracht 4, 1015 DE Amsterdam

ועוד קצת חינמי – פשוט להסתכל מסביב :-

 

הדאם

 

ואי אפשר בלי שוק הפרחים הצף

טוב, הבא בתור לא חינמי. מצד שני, אתם יכולים להתאפק, אם תרצו..

Fame Music חנות מדהימה של דיסקים, קלטות וידאו אוספים מאוספים שונים מכל הזמנים ובמחירים סבירים בהחלט. גם כאלה שלא האמנתם שתזכו לראות – מחכים רק לכם שם. קשה עד בלתי אפשרי לצאת מהחנות הזו. היא מדהימה. אל תגידו שלא אמרתי.
כתובת: Oosterdokskade 67, 1011 DL, הולנד

טיפטיול 1

סיפרתי לכם שקראתי המון על אמסטרדם בשנים בהן חלמתי אותה. כך שכשנחתנו בה בפעם הראשונה, ברור היה לנו שנרצה לרכוש את כרטיס העיר. הלא הוא Iamsterdam כרטיס משובח! מן המשובחים שיצא לנו להיתקל בהם עד כה.
הכרטיס מאפשר למשך עד 72 שעות מרגע שנעשה בו השימוש הראשון, שימוש בתחבורה הציבורית העירונית (טראם, מטרו ואוטובוס) ובנוסף מעניק מגוון לא מבוטל של הטבות כמו כניסות חינם למוזיאונים, הנחות לחלק מהאטרקציות, שייט (אתם לא יודעים איזה כיף זה לשבת 75 דקות כשהרגליים דואבות, השרירים אומרים שירה ועדיין ליהנות מהנוף), הנחות במסעדות, ועוד הטבות מהטבות שונות.
אני באמת ובתמים ממליצה למי שמגיע בפעם הראשונה לעיר למספר ימים, לרכוש אותו ולנצל את שפע היתרונות שבו. ברור שלפני רכישה כדאי להביט באתר ולוודא שאכן לטעמכם, יש בו מספר הגיוני ונאות של מקומות בהם תכננתם לבקר.

אני חוזרת ומדגישה – הוא תקף מרגע השימוש הראשון ולכן שימו לב, אם למשל רכשתם אותו במלון (כמונו) והגעתם רק לעת ערב, אולי כדאי לכם לדחות את תחילת השימוש, ליום המחרת.או אם בכוונתכם לצאת את העיר – נסו לתכנן כך שהשימוש בכרטיס יהיה רציף כלומר לצאת את העיר לפני התיקוף שלו או אחרי שתם הזמן.

טיפטיול 2

כרטיס נוסף שראוי לתשומת לב מיוחדת הוא כרטיס המוזיאונים של הולנד. אנחנו רכשנו אותו בביקור השני שלנו בעיר, כשידענו שנרצה לצאת ממנה, במוזיאון ההיסטורי של אמסטרדם. עלותו כ – 60 יורו (תמיד כדאי להתעדכן באתר) והוא מאפשר גישה ל 400 מוזיאונים ברחבי הולנד וכניסה לכנסיות שונות שהכניסה אליהן בלעדיו היא בתשלום. שימו לב, הוא לא בהכרח יאפשר לכם כניסה לכל מוזיאון שיחלוף על פניכם (או אתם על פניו), הוא תקף למשך שנה והוא שֶמי. מה שכמובן מאפשר לחזור לאותו מוזיאון שוב ושוב, אם רוצים.

אם הגעתם לאמסטרדם, אבל אתם מתכננים לתת קפיצה החוצה ממנה, אני ממליצה לתכנן את הימים כך שרצף ימים מסוים יהיה בעיר, ללא קטיעה ואז רצף אחר מחוצה לה. וזאת מפני שאני רוצה להמליץ לכם על כרטיסי הנסיעה של חברת GVB.

הם ניתנים לרכישה במשרדי החברה מול התחנה המרכזית ותוכלו לרכוש כרטיס ל-24 שעות, 48 או 72. והפעם גילינו שגם על כל חשמלית תוכלו לרכוש כזה, אבל רק בכרטיס אשראי. במשרדי החברה תוכלו לרכוש במזומן, על החשמלית לא.

האופציה של הכרטיס הרב יומי מוזילה את עלות הנסיעה והכרטיסים האלה מאפשרים נסיעה בטראם, במטרו ובאוטובוסים. כשאתם רוכשים את הכרטיסים – בקשו מפה של קווי התחבורה הציבורית (כן, אני יודעת שיש לכם אפליקציה). המפות מאד ברורות והן יכולות לסייע לכם להתאים את התחבורה בה תשתמשו למסלול אותו תכננתם מראש במיוחד אם זו לכם הפעם הראשונה בעיר.

טראם

טיפטיול 3

אם אתם מתכננים נסיעה אל כפרי הדייגים – את הכרטיס ניתן לרכוש באוטובוס אצל הנהג/ת. יש כרטיס בעלות של 10 יורו שמאפשר לכם נסיעה בין 11 כפרים במשך 24 שעות. וכמובן את הנסיעה הלוך ושוב לאמסטרדם.

כרטיס לכפרים

 נגישות

נגישות

 

✔ שדה התעופה באמסטרדם, ערוך לקראת אורחים עם קשיי ניידות בצורה מעוררת כבוד.
✔ ניתן לשכור אופניים למוגבלים בניידות כדי לחוות את העיר בעזרתם. לעשות שייט תעלות.
✔ כאן תוכלו למצוא  12 טיפים על מקומות נגישים לכיסאות גלגלים באמסטרדם.
✔ עוד על נגישות באמסטרדם כתבה ענבל טור-שלום בעלת הבלוג  Amsterdam Experience


עד כאן, פוסטי אמסטרדם – נכון לעכשיו. אני מקווה שנהנתם לקרא ושתעזרו/נעזרתם בהם.

ראיתם, ביקרתם או טעמתם – באחד המקומות עליהם המלצתי? יש לכם מה המלצות לטיול באמסטרדם? אשמח מאד לתגובות

מוזמנים לבקר במדור טיולים בחו"ל להמלצות נוספות!

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים