אתרים מונגשים בגליל המערבי

נגישות - ממשיכים לשתף אתרים ומסלולים נגישים

התודה הפעם נתונה לחברתי עינת הרשקו, בעלת הבלוג אלטר נע טיבה – תיירות אחרת ולחברתה לאילנה שריג היוז, שיחד מביאות לנו את המידע על אתרים מונגשים בגליל המערבי. הפעם, פינת התקווה תשולב בפוסט עצמו.

נגיש - בגליל המערבי

נושא ההנגשה מעט "טריקי" בעיני.
לתחושתי, מי שלא באמת זקוק להנגשה, יתקשה לראות ולהבין את הניואנסים הקטנים שיכולים להוות הבדל משמעותי בין נגיש בפועל לבין "מוצהר כנגיש" אך לא תמיד אכן כזה.
מספיקה מדרגה קטנה בין החניה למדרכה, או דלת שירותים צרה מידי, והמקום הופך ללא נגיש. ואני, ככזאת שלא נזקקת להנגשה, אפילו לא אשים לב לכך.
לכן פניתי לאילנה שריג היוז, אמא של מיקה, המתניידת בכיסא גלגלים ממונע, על מנת לשאול אותה לאן הם מטיילים ואיפה הם מבלים באזור הגליל המערבי.
ואלה המקומות שמיקה ואילנה סיפרו לי עליהם:

חופי ים

בגליל המערבי יש שלושה חופי ים ממש נגישים, עם מסלול עד המים וכיסא מיוחד שאתו אפשר להיכנס למים:
חוףשבי ציון, חוף "ארגמן" בעכו וחוף "גלי גיל" בנהריה.
בחוף שבי ציון יש גם סככות מעל משטח עץ כך שניתן לשבת בחוף לא על החול.
עוד מידע על החופים בגליל המערבי  בפוסט רצועת החוף בגליל המערבי

בחוף אכזיב, מה שהיה בעבר חוף הבננה ביץ' יש שביל שמגיע עד אחת הסככות, וזה נחמד, אבל אין נגישות עד המים.

מסעדות

בנהריה – שתי מסעדות מאוד נגישות ועם הרבה מרחב:
"בנחלה" – מסעדה נהדרת באזור הכפרי של נהריה, עם מרחבי דשא ופינות משחקים לילדים. מסעדת ביסטרו, שמגישה  אוכל איטלקי, טבעוני, צמחוני, ארוחות בוקר, בשרים ודגים.

מסעדת פינגוויןמוסד נהרייני ותיק וידוע. המסעדה ממוקמת במרכז שדרות הגעתון ובמתחם שלה יש גם כמה חנויות (יין, ספרים) וכמובן את מנת הדגל – השניצל של פיגווין.

מאר"ג בכפר ורדיםמתחם תעסוקתי יצירתי לבעלי צרכים מיוחדים, עם נכויות פיזיות ורגשיות, הכולל גם בית קפה מעולה לארוחות בוקר או צהרים. מקום עם ערך מוסף והמון השראה.

ניתן לראות עוד פרטים על המקום הנהדר הזה בפוסט "חשיפה לצפון"

מארג - כפר ורדים

טיולים

כמה מסלולי טיול מונגשים באזור

מערת קשת ופארק אדמיתשבו היא נמצאת, נגישים ומאוד נעימים לטיול.
בתוך הפארק ישנה רחבת חניה גדולה של "חניונוף" – החניון המרכזי בפארק. החניון נקרא כך בשל חלון הנוף הרחב הנראה ממנו. בחניון שולחנות נגישים לאנשים עם מוגבלויות, מי שתייה ושירותים.

מחניונוף יוצאים שלושה שבילים, אחד מהם נגיש, ומוליך עד למערת קשת השוכנת במרחק של 10 דקות הליכה מהחניון.

קרוב לשם, יש גם חלק מ-פארק גורן שמונגש לכיסאות גלגלים. בפארק יש חניונים מסודרים ומונגשים עם שירותים וגישה לכיסאות גלגלים וגם מרפסת תצפית ומצפור. הפארק משקיף על נחל כזיב ובסמוך אליו שוכן מבצר מונפורט.

הטיילת בנהריה

המקום שמיקה הכי אוהבת.
החניה שם מאוד נוחה. הטיילת בנהריה מתפרשת על פני כל רצועת החוף של העיר.
באזור הצפוני מסתיימות בימים אלה עבודות הבניה של החלק האחרון של הטיילת.  
החלק הדרומי מאוד יפה ומטופח, עם דשאים, מתקני כושר, כמה מזחים מדק עץ שמובילים ממש
עד מעל הים והגלים.

למרות שבנהריה עצמה יש לא מעט בעיות נגישות (מעברי חציה שצד אחד שלהם לא נגיש) נראה שראש העיר החדש מטפל בהן. במרכז העיר, באזור שפך הגעתון, כמה בתי קפה, גלידריות ומסעדות. חלקם נגישות יותר וחלקם פחות.

שמורת הטבע "עין אפק"

צילום:- רבקה קופלר "אוספת אוצרות"

תודות על הצילומים מעין אפק לרבקה קופלר בעלת הבלוג אוספת אוצרות 

מסתייגת ואומרת שעליה לא אילנה סיפרה לי, אלא מצאתי מידע ברשת.

"שמורת הטבע עין אפק משמרת נופי ביצה ומקורות נחל שרובם אבדו מן הארץ. בשביל הביצה שבשמורה הולכים המטיילים מעל ביצה מוקפת בצמחיית גדות עשירה ועופות מים ססגוניים. מראש טחנת הקמח העתיקה נראים נופי עמק עכו, ובגן המקלט אפשר להתרשם מהצמחים הנדירים של מישור החוף".

חלק מהשמורה מונגש לבעלי מוגבלויות.

"הונגשו: חניה, רחבת המבואה, מרכז שירות למטייל, בתי שימוש, טחנת הקמח העתיקה לרבות הסרט, שבילי בטון עד הגשר הצף במסלול הלוך וחזור, מרפסות תצפית שמשקיפות על הבריכות, פינות פיקניק וברזיות מוצללות על משטחי בטון או אספלט, מקומות ישיבה למנוחה, מאחזי יד במדרגות, שילוט הכוונה וזיהוי ושלטי מידע. חניון הפיקניק עשוי קרקע מהודקת, חלק מהשולחנות מדגם מונגש"

המקומות הבאים לא נגישים לאנשים שנעזרים בכיסא גלגלים בגלל חשש לפגיעה בערכי טבע או בעתיקות:  הגשר הצף, התצפית מגג טחנת הקמח, מסלול הסכר הצלבני, תצפית הג'מוסים וראש תל אפק הסרט ומרפסות התצפית מהווים התאמות נגישות חלופיות.

החנות למשמעות של עמותת כיוונים

החנות למשמעות של עמותת כיוונים נמצאת בקיבוץ לוחמי הגטאות. אפשר להגיע לשם לקנות וגם לקבל הסבר על העמותה, שתומכת בצעירים עם מוגבלות פיזית. זהו מרכז להכשרה מקצועית בתחום המסחר והמכירות עבור צעירים עם מוגבלות פיזית, חושית ו/או תקשורתית.

אילנה סיפרה לי גם ש"בית הגלגלים" בבוסתן הגליל, עשו פרויקט נגישות עם החברה להגנת הטבע – ניתן ליצור איתם קשר כדי לקבל עוד פרטים.

ושוב אני קוראת לכל קוראיי, בבקשה שתפו אותי. כתבו לי על אתרים ומסלולים נגישים, על כאלה שהייתם רוצים שינגישו ועל מקומות מיוחדים שהייתם רוצים להעניק להם ציון לשבח על נגישות. בואו כולנו נחשוב נגיש

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים