יום כייף בצפון

״כשאני מטייל בטבע, אני מרגיש הרבה יותר חי!״. אם זו גם התחושה שלכם, אתם לא לבד. מחקרים מעידים כי תחושה זו של חיוניות מוגברת – מעל ומעבר לפעילות פיזית נמרצת או לאינטראקציה חברתית – קשורה לעתים קרובות לשהייה בחיק הטבע.

כשמרגישים מרוקנים וחסרי אנרגיה, רובנו מחפשים מפלט בכוס קפה חזק, אבל המחקר מציע דרך טובה יותר להתמלא באנרגיה והיא, להתחבר לטבע. בין אם כפרטים המבלים בחברת המשפחה והחברים ובין אם כצוות עובדים היוצא לפעילויות גיבוש מחוץ למשרד, מחקרים מלמדים כי הטבע טוב לנשמה, לגוף ולמוח.

  • הטבע הוא דלק לנשמה – כבני אדם, אנחנו מתוכננים גנטית להימשך לעצים, לצמחים, למים ולאלמנטים טבעיים אחרים. אנחנו נשאבים לנופים הטבעיים אשר מצדם עוזרים לנו להסיח את הדעת מכול כאב ואי נוחות המלווים את חיינו.
    לדוגמה, אנשים היוצאים לטיול בדרום המדברי או ליום כיף בצפון הירוק, מרגישים חיוניות רבה יותר, עד כדי כך שגם לאחר הטיול, כאשר ייזכרו בחוויות שחוו במרחבי הטבע, יתעוררו בהם תחושות של אושר ובריאות.
    בילויים בטבע ופעילויות מחוץ לנוף האורבני המקיף אותנו בחיי היומיום, מרחיקים את תחושות התשישות הנפשית, עליה מתלוננים אנשים רבים שחיים באינטנסיביות הגדולה שמאפיינת את החיים המודרניים בעיר הגדולה. בכוחו של הטבע לתרום להגברת האנרגיה הנפשית והפיזית כאחת.
  • הטבע מרפא את הגוף – שהייה בטבע מפחיתה את רמות הכעס, המתח והפחד ומגבירה את הרגשות הנעימים שלנו. החשיפה לטבע לא רק גורמת לנו להרגיש טוב יותר מבחינה רגשית, אלא תורמת גם לרווחה הפיזית, להורדת לחץ הדם ולהפחתת המתח בשרירים ובכלל.
    מחקרים הראו שכאשר אנו חווים תחושה גדולה יותר של חיוניות, לא רק שיש לנו יותר אנרגיה לצאת ולעשות דברים, אלא גם הגוף שלנו הופך עמיד יותר בפני מחלות. כלומר, אחד הנתיבים שיובילו אותנו לבריאות טובה, עשוי להיות בילוי זמן רב יותר בחיק הטבע.
  • הטבע מחדד את המוח – מחקרים מלמדים כי רוב רובם של הנחקרים מעידים על שיפור במצב הרוח שלהם לאחר שבילו בטבע. בילוי זמן בטבע קשור בקשר אמיץ למצב רוח חיובי, לרווחה פסיכולוגית, ולתחושות של משמעות וחיות. יתר על כן, שהייה בטבע מגבירה את ההתעניינות שלנו, ומקלה עלינו להתמקד באופן טבעי בחוויות שאנחנו עוברים במרחבים החיצוניים. כמו כן, הבילוי בטבע מספק למוח שלנו הפוגה מפעילות יתר, וממריצה אותנו לקראת משימות חדשות.

לטייל בצפון

וכעת, מצוידים בידע זה, אילו הרפתקאות וחוויות מציע לנו צפון הארץ?

הנה שלושה מקומות נהדרים לבילוי יום כייף בצפון, בטבע היפהפה, בפארקים המדהימים ובשמורות הטבע המרתקות. לדוגמה,

  • אזור הכרמל – הר הכרמל, המתנשא מעל לחוף הים התיכון, היה מאז ומתמיד סמל ליופי. טיול בפארק הלאומי כרמל משמעו הליכה בחורש שופע מינים רבים של בעלי חיים, צמחים ופרחים, ונוף יפהפה של עיירות וכפרים המשתרעים על מדרונות ההר, מזיכרון יעקב ועד חיפה.
    שמורת החי-בר על הכרמל מוקדשת לגידול של חיות שנכחדו או כאלה שנמצאות בסכנת הכחדה. כאן תוכלו לצפות בגרעיני רבייה של יחמורים, איילים, עזים וכבשים מצד אחד או בנשרים ובעופות דורסים אחרים, מצד שני.
    שמורת הכרמל מציעה נוף מדהים דרומה ומערבה, אל הנקודה בה האדמה פוגשת את הים.
  • אזור הכינרת – אזור מיושב כבר במשך אלפי שנים, והדבר ניכר עד ימינו. אגם הכינרת, אחד מאגמי המים הנמוכים בעולם, והאזור שמסביבו, מלאים באתרים היסטוריים, כמו טבריה עצמה או כפר נחום. בתור התחלה אפשר לצאת לשיט על האגם הרגוע, לעסוק בספורט מים, לצאת לטיול אופניים מסביב לכינרת, או לטפס להרים שמעל לאגם ולגלות את הנוף המרהיב הנשקף מלמעלה.
  • הגליל המערבי – טיול לאורך חופי הים התיכון הצפוני המלאים במפרצונים יפהפיים, כמו גם בנקרות ובצוקים המדהימים של ראש הניקרה אשר עומדים באון בפרצים העזים של גלי הים. בהזדמנות זו, בקרו בנמל הצלבני בעכו, שהוכרז כאתר מורשת עולמי של אונסק״ו.

יום כייף בצפון הארץ מבטיח מגוון מדהים של פעילויות כגון:

  • טיולי אופניים פופולריים מאוד במרחבי הגליל המשובצים בשבילים מתוחזקים ונגישים.
  • טיולים מודרכים להעמקת הידע שלכם בהיסטוריה ובגיאולוגיה של צפון הארץ.
  • חוויות נועזות יותר כמו מצנחי רחיפה, טיולי במערות, סקי בחרמון, החלקה על קרח במרכז קנדה, רכיבה על סוסים, סקי מים בכנרת או סנפלינג.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים