רכיבה על אופניים בטיול משפחתי

על אף שנדמה שהתקופה שבה יכולתם לסייר בארץ ללא הפרעה הייתה מזמן, בסופו של דבר מגפת הקורונה היא זמנית ומכאן שהיא תחלוף – ורבים מבין הישראלים צפויים לשוב לשבילי ישראל היפים כל כך ולסייר בהם. אך יש את מי שדווקא טיול רגלי פחות "מדבר" אליו והם אלו האנשים שמעדיפים קצת יותר אקשן ואולי קצת פחות טבע. טיולים במרכז הארץ יכולים להתאים מאוד למי שהתשוקה שלו היא אופניים חשמליים, כאלה שאפשר לרכוב עליהם בזריזות וליהנות מהנוף, תוך שחולפים עליו במהירות של כמה וכמה קילומטרים לשעה.

שילוב של רכיבה עם טיול רגלי – איך עושים זאת נכון?

רכיבה על קורקינט חשמלי או אופניים ממונעים אינה מתאימה לכולם: מדובר בכלי רכב שתפס תאוצה בשנים האחרונות, תוך יצירת תווית עבור עצמו של "שחרור" וחופש. בפועל, נדרשת שליטה גבוהה באופניים שכאלה וכן ריכוז וקשב גבוהים, במיוחד כאשר הדרך כוללת מעבר בעיר סואנת או ברחוב צפוף ומלא באנשים. מסיבות אלו, טיול או סיור שהם "נטו רכיבה" – פחות יתאימו למשפחות עם ילדים קטנים שעדיין לא יכולים לרכוב בעצמם, באותה מידה שהם לא יתאימו גם למבוגרים של המשפחה, הסבתא והסבא שייתכן שיתקשו להתמודד, מבחינה פיזית, עם רכיבה על כלי שכזה.
אז איך בכל זאת משלבים את הדו-גלגלי שלכם עם הטיול שאתם מתכננים? פשוט מתחילים את הטיול לבד. קובעים נקודה שבה מקבץ האנשים שכן יכולים לרכוב ייפגשו, כאשר הטיול המשותף יימשך עד לנקודת מפגש, בה יונחו הקורקינטים ויאוחסנו האופניים במקום מסודר – אם מדובר בדגם מתקפל, זה יהיה הרבה יותר קל – כאשר אל הנקודה הזאת יגיעו שאר בני המשפחה וזו תהיה נקודת ההתחלה, מבחינתם. מכאן אפשר לתכנן טיול רגלי קצר ופשוט יותר, פיקניק או חוויה כיפית אחרת של ביחד.

איך מתאימים אופניים או קורקינט לילדים?

אם ברצונכם להעביר את החוויה המעצימה הזו של הרכיבה גם לדור הצעיר, מומלץ להתחיל בגיל מוקדם ככל האפשר, מרגע שבו הילד מסוגל לשבת על אופניים ולהגיע עם הרגליים אל הקרקע. כמובן שלא מתחילים עם דגמים חשמליים, שאינם מיועדים לקטנים, אלא מבססים את הבטחון של הילד בשליטה על כלי דו גלגלי בסיוע גלגלי עזר. בשלב השני ניתן ללמדו להסיר את גלגלי העזר ולהתאמן בשיווי משקל וברכיבה על אופניים "כמו של גדולים". התאמת הדגם הספציפי מוטב שתיעשה בנוכחות הילד בחנות שבה אתם רוכשים את האופניים, תוך בחינת גודל האופן המתאים ובדיקת התאמתו של הדגם אליו.

על בחירת מסלול עם אופניים חשמליים שמתאים לכל בני המשפחה

ישנם אינספור מסלולי טיול בארץ, מהצפון ועד לדרום, אשר יכולים להתאים לרכיבה על אופניים רגילים או חשמליים. כאשר מדובר בטיול משפחתי, חשוב לוודא כי נקודת המפגש שבה תסתיים הרכיבה ויתחיל הטיול המשותף לכולם – אכן כוללת חניה נוחה. תכנון הטיול לפרטיו, כולל אטרקציות, מקומות לבקר בהם ואפילו מסעדות – רק תיטיב עם כולם, אשר יישארו עם זיכרון מתוק בסופו של היום.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים