טיול בניו זילנד

בזו הפעם מארח מלון האורחים את עדי אדלר.
עדי היא צלמת מוכשרת ביותר, שבסדרת הרשומות הבאה מספרת את חוויותיה, המלצותיה והתובנות שהפיקה בעקבות טיול שטיילה בניו זילנד. 
כל הצילומים ברשומות הם פרי מצלמתה.

כל אחד והניו זילנד שלו​

ניו זילנד מייצגת לכל אחד משהו קצת שונה. יש כאלו שרואים בה ארץ של נופים מדהימים שכיף לצלם. אחרים רואים בה את "הארץ התיכונה" הידועה מהסרטים של "שר הטבעות" שצולמו במדינה על ידי הבמאי הניו זילנדי פיטר ג'קסון (וגם לא מעט סרטים אחרים שבאו בעקבותיו). עבור אחרים היא מדינה לטיול אחרי צבא עם הרבה טרקים ידועים ויפים, ויש כאלו שרואים בה ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות בכל מה שקשור לספורט אתגרי (צניחה חופשית, סנפלינג, וקפיצות הבאנג'י שהומצאו במדינה).

אני מקווה לתת כמה נקודות למחשבה למי שמעוניין לתכנן טיול לניו זילנד, ואולי לתת השראה לאחרים לחשוב על טיול לאחד המקומות המדהימים בעולם.

הטיסות

טיסה ישירה לניו זילנד יכולה לקחת בערך 30 שעות פלוס מינוס. זה מתיש , ועבור ילדים קטנים או אנשים שקשה להם לשבת שעות בטיסה, זו עלולה להיות חוויה לא נעימה במיוחד. לכן רבים מחלקים את הטיסה לשניים, ונשארים יום יומיים בעצירת ביניים, לרוב במזרח הרחוק (הונג קונג היא תחנה פופולרית, אבל אפשר גם לעצור בבנגקוק), ולהנות מסיור או נופש בעיר.

במקור, הזמנתי טיסות רציפות  דרך טורקיש איירליינס (חברה שאיתה היה לי בעבר ניסיון טוב). בדרך חזרה, הטיסות עברו חלק ואורך הטיסה לא הפריע (ואפילו רציתי עוד שעתיים שלוש באחת הטיסות כדי לסיים עוד סרט שרק התחלתי לראות 😉).
אבל בהלוך הטיסה השנייה מתוך שלוש (טיסה מאיסטנבול לבנגקוק), התעכבה בלמעלה מארבע שעות, מה שגרם לי לאחר לטיסה השלישית. באופן טבעי פניתי לדלפק שירות של טורקיש איירליינס, שלמרות אדיבותם וניסיונם לאתר עבורי טיסה חליפית, הם התקשו מסיבות טכניות (הטיסה השלישית, מבנגקוק לעיר אוקלנד בניו זילנד, תופעלה על ידי תאי איירליינס והם התקשו לבטל אותה רק לכיוון אחד). בסופו של דבר הם הפנו אותי לדלפק שירות אחר, שאמור לטפל בבעיות שבמעברים בין טיסות, תוך הבטחה שחברת התעופה תדאג לי למלון באיסטנבול למשך הלילה ושאעלה על הטיסה הבאה לבנגקוק בבוקר.
משום מה בדלפק השני פשוט הודיעו לי לעלות על הטיסה המקורית שלי (זו שאיחרה בהמון שעות) ולשאול בבנגקוק מה הלאה.

למזלי, לא נאלצתי להתרוצץ שוב בבנגקוק. כבר בירידה מהמטוס בשדה התעופה, חיכו לי ולנוסעים אחרים שפספסו את טיסת ההמשך, נציגות של "תאי איירליינס", דאגו לנו לכרטיסים לטיסה הבאה ליעד שלנו, להעביר אותנו כמה שיותר מהר את ביקורת הדרכונים, עזרו לאלו מאיתנו שהמזוודות שלהם לא הגיעו – לדווח ולבדוק מתי המזוודות יגיעו, וכמובן דאגו לנו על חשבונם למלון טוב וארוחות (והסעה הלוך חזור לשדה התעופה) עד שהטיסה שלנו יצאה.

מאורגן או עצמאי?

שאלה נוספת שעולה בהקשר של טיול בניו זילנד היא האם לנסוע בטיול מאורגן או בטיול עצמאי.  אני טסתי בטיול של חברה מקומית, אבל ארצה לשתף בתובנות שלי לגבי כמה אופציות.

טיול מאורגן מישראל

האופציה הראשונה היא טיול מאורגן מישראל.
יצא לי לבחון מסלול לטיול כזה של אחת מהחברות הרציניות בתחום.
מדובר היה על טיול של 21-22 יום, שכלל גם עצירה בהונג קונג ללילה, בהלוך ובחזור (כדי להקל על הטיסה), וגם כמה ימי טיול באוסטרליה.
לטעמי האישי, מדובר על טיול שהוא "טעימות" מאוד קצרות ומרוכזות מהמדינות האלו, ומתאים במיוחד למי שלא יכול להרשות לעצמו (כלכלית או מבחינת הזמנים) טיול ארוך יותר, ובכל זאת רוצה לבקר בשתי המדינות הללו.

עצמאי בשטח

אופציה שניה היא כמובן לטייל עצמאית.
טיול שכזה מאפשר לערוך את המסלול בקצב שלכם ולהתרכז במקומות בהם אתם מתעניינים.
זה אמנם אומר שעליכם לבצע את המחקר בעצמכם, כדי להבין מה ניו זילנד מציעה, אבל יש לי תחושה שמי שמעוניין לטייל לבד לרוב נהנה ממחקר כזה, יש לו ניסיון בתכנון טיולים, ויודע מה ואיפה הוא או המשפחה אוהבים לטייל.

מעבר לזה, ניו זילנד היא מדינה דוברת אנגלית, שתושביה באמת ואוהבים לעזור, בלי הצביעות שאנחנו מכירים מהאמריקנים. קל מאוד להסתדר במדינה בלי צורך בטיול מאורגן עבור מי שהמסגרת הזו לא נוחה לו. ויש בזה יתרון מאוד גדול:
אתם יכולים לבחור לטייל במקומות שמעניינים אתכם,בקצב שלכם, בלי צורך למהר או להתעכב, בגלל קצב שונה של המטיילים סביבכם.

צילום:- עדי אדלר

ימינה ימינה שמאלה שמאל

חשוב לזכור! בניו זילנד נוסעים בצד ההפוך של הכביש (כמו בבריטניה) משהו שהנהגים הישראלים לא בהכרח רגילים אליו. הנהג שלנו בטיול סיפר, שלא פעם הוא נוהג בזהירות באזורים תיירותיים כי הוא יודע שנהגים שלא רגילים לנסוע כך, לא פעם מתבלבלים ונוסעים במסלול הלא נכון מתוך הרגל וחוסר תשומת לב. בנוסף, הכבישים הם מאוד הרריים ומפותלים, מה שהופך את הנהיגה למאתגרת ומעייפת למי שאינו מורגל לתנאים כאלה. ואם לא די בכך, מזג האוויר בניו זילנד מאוד הפכפך וגשום. עבורנו, מדובר היה על כמה ימים בהם טיילנו בגשם, אבל זמן קצר אחרי שעזבנו את האי הדרומי היה גשם חזק וארוך וכמה גשרים הוצפו ונפלו, וכבישים נחסמו בגלל מפולות סלעים.
לכן יש יתרון מסוים לטיול מאורגן שעוזר להימנע מנהיגה מעייפת ויעיל יותר במקרה של חסימת כבישים, כי נהגים מקומיים, במיוחד עם תמיכה של משרד נסיעות שיכול לבדוק לו מסלולים חלופיים, יתמודדו עם זה יותר טוב.

מאורגן מקומי

אני בחרתי באופציה שלישית שהיא נסיעה בחברה מקומית.

ראשית, אני לא נוהגת בשוטף וגם שונאת להתעסק בלוגיסטיקה של ארגון טיול מאוד ארוך.
כך שמבחינתי, טיול מאורגן הוא ברכה משמיים שחוסך לי את כל הדברים האלו.
החברה הניו זילנדית לטעמי, הציעה מסלול הרבה יותר יסודי ומעניין מהמסלול של החברות הישראליות המקבילות.  הטיול עצמו היה נטו 28 ימים בניו זילנד, בלי טיסות, עצירות ביניים
בהונג קונג, או גיחה לאוסטרליה.

בנוסף, מניסיוני בטיולים מאורגנים של חברות ישראליות – יש תמיד גישה שבה כל המטיילים חייבים לטייל יחד. בטיול המקומי הגישה היתה הרבה יותר חופשית ומשוחררת, ואיפשרה לנו בהרבה מאוד מקומות לטייל באופן יחסית עצמאי. 
בכל מקום שבו היו כמה מסלולים (וכך זה היה בלא מעט מהאתרים שטיילנו בהם), יכולנו לבחור באילו מסלולים לטייל ובאיזה קצב. לא היתה חובה להשאר בקבוצה, מה שאפשר לכל אחד ללכת בקצב שלו בלי לחץ.

גורם שלישי שמאוד אהבתי היתה העובדה שהחברה הניו זילנדית גם איפשרה לנו לבצע בהרבה מאוד אתרים פעילויות נוספות בתשלום נוסף. מדובר היה למשל על האפשרות לבצע פעילויות של ספורט אתגרי כמו צניחה חופשית, קפיצות באנג'י (שהומצאה בניו זילנד), או כל מיני המצאות אחרות. אפשרות אחרת היתה לבקר באתרי צילום של סרטי "שר הטבעות" שנמצאים ברחבי המדינה.

שלושת הגורמים האלו נראו לי משמעותיים ולכן בחרתי לנסוע עם החברה הניו זילנדית.
ברשומה הבאה:-
על חברת הטיולים הניו זילנדית, הבנות, תובנות והמלצות לקראת טיול – מנקודת מבט אישית.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים