תיירות רפואית בים המלח

"ים המוות" קנה לו שם עולמי עם שפע של סגולות מרפא, עד ששמו שעלול היקשר בצורה שלילית, כמעט ומרחף מעל ראשנו מבלי לעורר או לקבל כל יחס או רתיעה.

אזור ים המלח מושך אליו מאות אלפי תיירים מדי שנה, הן מרחבי הארץ ומהן מעבר לים, כשהוא טומן בחובו נופים מדבריים מרהיבים, נתונים ייחודיים כמקום הנמוך בעולם ויכולת ציפה על המים שאין לה אח ורע, בתי מלון מפנקים ותיירות רפואית הנקשרת בעיקר עם בעיות עור קשות ומורכבות, אך לא רק.

תיירות מרפא בים המלח

מזה אלפי שנים שים המלח היה ידוע בסגולותיו, וממצאים ארכיאולוגיים שונים מעידים על הגעתם של 'תיירי מרפא' עוד בימי מצרים העתיקה. בעוד שההיסטוריה האנושית עשתה כברת דרך ארוכה מאז תקופות אלו, הרי שאזור זה היה ועודנו ממשיך לתחזק את שמו ולמשוך אליו תיירים עם סוגיות בריאותיות שונות, מרביתן חשוכות מרפא.

למרבה הצער, תיירות מרפא איננה יכולה להסתכם במספר ימים בודדים, בדומה לזו של תיירות רגילה. הקסם והסגולות המיוחדות של המינרלים המצויים במים, אינם פועלים ברגע אחד, ולרוב נדרשת שהייה של מספר שבועות, עד לקבלת התוצאות הרצויות.

תנאים ייחודיים, יוצרים סביבה ייחודית

למעשה, ים המלח יוצר סביבה ייחודית שלולא ופרט אחד קטן היה משתנה, ייתכן וכלל סגולותיו היו משתנות ללא היכר.

כל מי שביקר באזור, וודאי נוכח לגלות כי מדובר באחת מן הנקודות החמות ביותר בארץ החל מחודשי האביב ועד לבוא הסתיו.

אקלים נוח – אזור ים המלח מתאפיין ברמות לחות נמוכות ביחס לתנאי השטח המצויים ממערבה לו. יציבות זו במזג האוויר עושה פלאות עבור העור ומסייעת באופן ניכר לבריאותו.

זיהום סביבתי נמוך – אפשר רק להתפלל כי המצב יישאר כך שכן גם האזורים התיירותיים ביותר, מתאפיינים בריחוק מאזורים המיושבים יתר על המידה. סביבה זו, על אף החום הרב והאבק, היא נקייה הרבה יותר וכך מסייעת בניקוי הגוף מן הרעלים השונים.

קרני UV ברמה נמוכה – שמיים סגריריים הם תופעה נדירה באזור ים המלח, ולרוב הימים יהיה שטופי שמש וחמים. ידוע כי קרינת UV עלולה להזיק לעור, אך לאור התנאים הסביבתיים והיות האזור בגובה כה נמוך, הרי שקרני ה-UV עוברות סינון ניכר יותר וכך מאפשרות ליהנות מהשפעתה החיובית יותר של חשיפת העור לשמש, ולפרקי זמן ארוכים.

תכולת המים – ים המלח עתיר ברכיבים שונים אשר קנו לעצמם שם כבעלי סגולות מרפא; נתרן, מגנזיום ושלל מינרלים נוספים נחשבים על-ידי רבים כמועילים לבעיות עור קשות. כמו כן, החום הרב והאדים היוצאים מן הים, נתפסים כיעילים לבעיות נשימתיות.

יש לציין כי ישנם וויכוחים מדעיים באשר לסגולות המרפא של האזור. ועם זאת, תיירי מרפא רבים מעידים על השינוי הרב שניכר בבריאותם.

לאילו מחלות מכוונת תיירות המרפא?

מרבית תיירות המרפא פוקדת את ים המלח עבור מחלות עור שונות דוגמת פסוריאזיס ותופעות של פיגמנטציה. כמו כן, ישנם מטופלים המגיעים עם מחלות דוגמת סרטן העור, על אף שהדעות ברפואה חלוקות באשר לחשיפה הממושכת לשמש בשילוב מחלה זו.

לצד זאת, ניתן לראות מטופלים רבים הפוקדים את האזור בעקב בעיות נשימתיות. נהוג לראות בים המלח כבעל כוח ריפוי לאור האדים הכוללים ריכוזי מלח גבוהים. כמו כן, סגולותיו המרפאות מיוחסות גם לטיפול במחלות פרקים ועיניים.

לאלו המבקשים לקבל פרטים נוספים, ניתן לפנות למגוון אתרי התיירות הפזורים ברחבי האזור, שכן מרביתם מציעים זאת כחלק מן האטרקציה התיירותית שבאזור. מומלץ לחפש אחר סוכנויות המתמקדות בתחום זה, שכן למרבה הצער הוא נחשב לפרוץ למדי.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים