צילום מטאורים בדרום הארץ

צילום מטר מטאורים בדרום הארץ

מעטות הפעמים שבהן אנחנו יכולים באמת ובתמים להתנתק ולהתמסר אל איתניו המרהיבים של הטבע. אמנם יהיה מדובר בנסיעה ארוכה מאזור המרכז (וכל שכן אזור הצפון), אך לחובבי האסטרונומיה שביניכם, חובבי הצילום וגם פשוט מטיבי לכת שמחפשים אחר חוויה יוצאת דופן, זה הזמן להכיר מקרוב את מטר הפרסאידים שפוקד את שמי ישראל מדי קיץ וקיץ.

קצת על מטר פרסאידים

שומעים מפעם לפעם על מטר מטאורים שצפוי לפקוד את שמי ישראל? מרבית הסיכויים שאותו הדיווח התייחס למטר הפרסאידים. מדובר במטר שמתחיל בחודש יולי ומסתיים בשלהי חודש אוגוסט, והוא כולל מופע מרהיב ביופיו של מאות מטאורים שחוצים את השמיים.

אין זה מקרי שאירועי המטר מתקיימים בעיקר בדרום הארץ. זיהום האור הגבוה שקיים בישראל וכל שכן באזור המרכז, יוצר מיסוך שפשוט לא מאפשר לנו לראות את הכוכבים בלילה במלוא הדרם ויופיים. כל שכן, להיווכח ביופיים של המטאורים הוא למעשה משימה בלתי אפשרית עם עוצמת התאורה המלאכותית. דרום הארץ, לעומת יתר חלקי ישראל, הוא האזור עם זיהום האור המועט ביותר, ובעיקר באזורים נידחים ומרוחקים.

היכן מומלץ לראות את המטר?

את המטר ניתן לראות באזורים רבים בדרום הארץ, אך למי שמעוניין בחוויה יוצאת דופן, מתקיים אירוע שנתי בעיירה של מצפה רמון, ובמהלך שיא המטר, בתאריך שנקבע מראש, העיירה מוחשכת לחלוטין ומאפשרת תצפית מרהיבה על אחד מן המופעים היותר מרשימים של הטבע. האירוע הקרוב יתקיים בין ה-12 ל-13 באוגוסט, וצלמים רבים פוקדים את המקום להפקת תצלומים מרהיבים ביופיים. לחובבי הצילום שביניכם, מומלץ לקרוא את הכתבה הבאה אודות צילום מטאורים שנכתבה על-ידי יוני שפר, צלם במקצועו. בכתבה תוכלו למצוא הדרכה ברורה ופשוטה כיצד לבצע את צילום הלילה, ועד לאפליקציות ייעודיות שיפלפלו את השהות ואל מול פלאי הטבע.

אפשרויות לינה

אין זה סוד שמצפה רמון הוא גם אטרקציה תיירותית דיי מוכרת בשגרה. אחד מן הסמלים העדכניים של העיר הוא לא אחר מאשר מלון בראשית שנחשב ליוקרתי ומציע חדרים עם בריכות אישיות. לאלו מכם שאינם מעוניינים להוציא אלפי שקלים על נופש, כדאי לדעת שממש בקרבת המלון, ישנו חניון עם יער קטנטן ובו ניתן לעשות קמפינג. לאלו מכם שמחפשים חוויה שמנותקת מכול ציוויליזציה, ניתן להדרים מעט יותר לכיוון אזור המכתש עצמו. שם, תוכלו להקים את האוהל למעשה בשום מקום, וליהנות מחיבור מושלם עם הטבע. שקט מופתי שמשולב עם חשיכה שמספקת מופע בלתי נשכח.

לצד זאת, תוכלו למצוא שפע של אכנסיות במחירים שווים לכל כיס שנעים בין 100 ל-200 שקלים ללילה.

טיפים כלליים לטיול במצפה רמון

זכרו שמדובר במדבר, וגם בימות הקיץ החמים, הלילה יכול להיות קר ואפילו קר מאוד. הצטיידו

במעיל או לכל הפחות קפוצ'ון. הלילה מאוד לא דומה למהלך היום.

טיול עצמו מומלץ לערוך בשעות הבוקר המוקדמות כשהאוויר עודנו קר, או בשעות אחר הצהריים כאשר השמש מתחילה לרדת. מומלץ כמובן להיערך בהתאם ולא להיכנס למסלולי טיול שעם רדת החשיכה יהפכו לבלתי אפשריים להליכה.

נכתב בשיתוף dbpicture – 

https://dbpicture.co.il/

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים