ירושלים-ת"א קיץ 23

חופשה קצרה, תערוכות מרתקות ועוד

גרפיטי בירושלים

במחציתו הראשונה של אוגוסט החליט אוריאל, שממש מתחשק לו לילה אחד בירושלים ושיטוט לילי בחוצות היוצר. החליט, הזמין חדר במלון, שמע שישנה תערוכה שאני מסוקרנת לגביה והזמין לנו כרטיסים. מעבר לכך תכננו שלא לתכנן אלא פשוט להדס. עם תרמיל גב, כיאות לצמד רגע לפני פרוץ החופש הגדול של נכדם הבכור, יצאנו לטיול של לפני…
את חוסר הנחת שלי ממלאכת הנהיגה, שככל שעוברות השנים מתעצם והולך, אתם מכירים. על עלותה התפלצתית של חניה בעיר הבירה כבר סיפרתי לכם ברשומה "טיול זוגי בעיר הבירה". לשמחתנו, לא מאד רחוק מביתנו הקט, עובר קו אוטובוס מהיר וישיר לעיר הבירה, 431 שמו. כן, כשם הכביש. חנינו בחניון הרכבת, עלינו טובי לב על האוטובוס ובירושלים על החשמלית או הרכבת הקלה או איך שקוראים לדבר הנוח, אך העמוס לעייפה (מה 'כפת לכם להוסיף קרונות? ראינו שישנה אפשרות) הנה תראו

רכבת קלה חיבורים
רואים ת'חיבור? אז ככה, אבל עוד

מהתחנה טלטלנו קלות הולכותינו לכיוון המלון, אליו בחרנו להגיע מוקדם רק על מנת להשאיר שם את תיק הגב ולהתנייד בייתר נוחות. מאותו טיול יומי, זכרנו את טעמם הטוב של הקפה והמאפה ב Napoleon Patisserie ופסענו ישירות לשם. למרות שהשעה עוד לא הייתה שעת צהריים, זכינו למאפה קר ומיובש. אבא שלי היה אומר על כאלה "פריש פון נעכטן" כלומר, טרי מאתמול. החלטתי, ביני לבין עצמי, שהם רק רצו את טובתנו, וכדי שלא נאכל יותר מידי שומן רווי בחרו עבורנו מהוויטרינה העמוסה, את המאפים המיובשים. הצליח להם.

ברשומה שלפניכם אביא מראות מחוצות ירושלים, מהביקור בתערוכה הנפלאה של אנטולי קפלן בבית אבי-חי ובחוצות היוצר ו…אתפוס עליה טרמפ כדי לספר לכם על עוד שתי תערוכות נפלאות ב מוז"א ואחת ב"אנו"

אנטולי קפלן - ציור מכושף

אנטולי קפלן בית אבי חי

תגידו, קניתם פעם קטלוג לתערוכה, בכריכה קשה עם 400 דפים? כי אנחנו קנינו.
לאחר שיטוט בתערוכה מופלאה של אמן שלא שמענו אודותיו קודם, ריחפנו באוויר. ברצינות, אין לי דרך לתאר לפניכם את האושר והעושר שביצירותיו המופלאות של אנטולי קפלן. מצאנו את עצמנו משתהים זמן ארוך אל מול כל אחת מהעבודות, בהדפסי האבן כל הזמן מצאנו עוד ועוד דמויות, ועלילות משנה. אנחנו לא מבינים יידיש (למרות הציטוט שלמעלה), אבל את ההומור ששופע מהכרזות שהכין קפלן אי אפשר לפספס, מה גם שההסברים המופלאים לצד כל אחד מפרקי התערוכה, תורמים תרומה משמעותית להנאה ולהבנת הנראה. העבודות שעשו אומנים על פי עבודותיו היו נהדרות גם הן.

אנטולי קפלו בית אבי חי

ברצינות, אתם מכירים אותי לא מהיום, אני פטפטנית לא קטנה. אבל מתקשה למצוא מילים לתאר את האושר שבהכרת האומן הנפלא הזה. יצאנו מהתערוכה כשאנחנו מרגישים שהייתה לנו זכות גדולה לשוטט בין יצירותיו ולהחזיק את שללנו בדמות ספר ההיסטוריה (תסלחו לי בית אבי חי, זה הרבה הרבה יותר מקטלוג של תערוכה) ובו נוכל להמשיך ולעיין במטען המופלא שהשאיר אחריו אנטולי קפלן. תודה לכם, בית אבי חי ותודה לכם אוצרים מופלאים דוד רוזנסון ו עמיחי חסון על התערוכה ועל הזכות.
התערוכה מתקיימת בגלריית בית אבי חי עד ה 31.12.2023

ירושלים - מראות

מראות מחוצות ירושלים (31) (Medium)
מראות

הרחובות תוססים. לפחות בימי חמישי ושישי. נגני רחוב, אמנים שונים, בתי האוכל והקפה עמוסים באנשים. העיר נראית שמחה. על ביקורים קודמים שלנו בעיר כבר סיפרתי. ברשומה גלויה מירושלים שלחתי אתכם להכיר את הדגמים של קונרד שיק, ברשומה סיור בירושלים הצעתי לכם להכיר בעלי מלאכה, והקדשתי שתי רשומות ל גן הבוטני . הפעם אסתפק כמעט רק במראות.

ירושלים
עוברים ופסים

שחור ולבן, גברים ונשים

חוצות היוצר

מתנפחים בחוצות היוצר
מתנפחים בחוצות היוצר
נגנים בחוצות היוצר ירושלים

אנדמ – כבר עם כניסתנו לתחומי יריד חוצות היוצר, נתקלתי בדוכן ששבה את לבי. לפני שתשאלו, כן, ברור שרכשנו משהו לעצמנו, הדברים כל כך יפים שקשה לעמוד בפניהם. וכששמעתי את סיפורו של המקום, היה לי ברור שעוד ארצה לשוב ולפקוד אותו. לא אלאה אתכם בסיפור, אתם יכולים למצוא אותו בין דפי האתר, אבל מדובר באנשים שמקבלים, מכילים ואוהבים – אנשים, באשר הם.  שיודעים שאנשים עם מוגבלויות ראויים לקבל זכויות ואפשרויות תעסוקה, שילוב בקהילה ודרכים לביטוי אישי. אם אתם מחפשים מתנה לחג לעצמכם או לאוהביכם, כדאי לכם לחפש אותם. המוצרים יפהפיים וכל הרווחים (המחירים ממש זולים) חוזרים אליהם,  למען האנשים שזקוקים להם.

מלון אייל

המלון חמוד, במיקום מעולה. בקרבת מוזיאון המוזיקה, בית הכנסת האיטלקי, מדרחוב בן יהודה. קל היה להדס לכיוון העיר העתיקה, חוצות היוצר ולכיוון בית אבי חי. החדר שקבלנו היה חמוד ונוח, ארוחת הבוקר עשירה, טעימה ומהנה.
עכשיו לכמה הערות:
את החדר מקבלים בשעה 15:00, זה מקובל וידוע. הגענו בשעה 11 בבוקר, רק כדי להשאיר את התיק בשמירת החפצים ולצאת לדרכינו נטולי דאגות, או משאות. פקיד הקבלה דרש שנשלם כבר אז עבור החדר, אבל סרב לתת לנו את הקבלה. את הקבלה מקבלים רק כשעוזבים – כך טען. קבלה, היא אישור על קבלת תקבול בעסק – ולנו לא נתנו את האישור, אלא למחרת כשעזבנו.
בשעה 14:55 כשחזרנו למלון, ה"לובי" (כבר מגיע) היה עמוס אנשים שממתינים לחדרים. קיבלנו את החדר בשעה 15:35 והשארנו ב"לובי" לא מעט מתוסכלים אחוזי קנאה.
ה"לובי" והגישה אל דלפק הקבלה, מתאימים אולי למלון דרכים עזוב ונידח. לא תואר לו ולא הדר. צפיפות לא נעימה ולא מזמינה. למעט מיכל מים קרים וכוסות. טוב שאין מראהו המוזנח, מעיד על החדר. נכון, המקום קטן, אבל אני מבטיחה לכם שכל ילדה עם טביעת עין טובה, על אחת כמה וכמה מעצבת פנים מקצועית, יכולים בקלות להפוך את המקום המוזנח ליפה ונוח לאורחים הממתינים.
אוריאל הזמין חדר עם מרפסת. חדר עם מרפסת מעט יקר יותר, אך בדמיונו יושבים היינו לעת ליל אוחזים ידיים ומביטים אל…מסעדה אתיופית חשוכה ומיני מרקט. אבל גם אם היה הנוף מרהיב ומלא הוד והדר, מרפסת זו לא הייתה. בקושי "מר" ול- "פסת" לא נותר מקום. אורך כף רגל. ודי.
גבירותי ורבותי מנהלי רשת "סמארט הוטלס" היקרים. ככה, לא מקבלים אורחים. זה לא "סמארט".
אתם יודעים שבתקופה זו או אחרת עתיד המלון להיות בתפוסה מלאה? תגברו את מצבת העובדים!
אין זה מעניינם של אורחי המלון לדעת, שהמלון כבר כמה ימים בתפוסה מלאה, וש 20 העובדים אינם מצליחים להכין את החדרים בזמן (כך הסביר פקיד הקבלה החמוד לאורחים שתהו). משלמים למלון על זמן שהות שבין 15:00 בצהריים של היום הראשון ועד 11:00 בבוקר של היום האחרון, ועליכם להנפיק את כל תמורת ממונם של האורחים. ככה פשוט.
אתם לא תקנו בשוק תפוח עץ שאי מי לקח ממנו ביס, או ניקרה בו ציפור שובבה, גם כשרוב התפוח שלם. נכון?
לסיכום, המיקום מעולה, החדר נוח, נקי ונעים, אבל המרפסת לא מרפסת וקבלת הפנים והרושם הראשוני דורשים שיפור.

תערוכות במוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב

הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב 2023 מהי מידת האדם?

אחת לשנתיים אנחנו מקפידים לבקר בביאנלה שבמוזיאון הארץ בת"א. אפילו עם מסיכות לא וויתרנו.
בכל פעם מחדש, אנחנו מצהירים בהתרגשות ש…זו הייתה הביאנלה המוצלחת מכולן. נאמנים למסורת, הקפדנו גם הפעם להכריז את אותה ההכרזה עצמה. השימוש בחללי התצוגה הקבועים, לצד המוצגים הקבועים מרשים ביותר, מעורר מחשבה והתפעמות של ממש.

מהי ביאנלה לאמנות

ביאנלה לאמנות, היא תערוכת אמנות עכשווית בינלאומית רחבת היקף המתקיימת מדי שנתיים. המונח "ביאנלה" מגיע מן השפה האיטלקית "ביאנלה", ומשמעותו "כל שנה שנייה". הביאנלה הראשונה התקיימה בוונציה בשנת 1895. ביאנלה נחשבת לפלטפורמה לאמנות חדשנית, שמאפשרת לאומנים לפרוץ גבולות ולעורר רב שיח אודות נושאים חברתיים. היא פועלת כגשר תרבותי המחבר בין אומנים שונים מתרבויות ומרקעים שונים , בעלי השקפות ונקודות מבט שונות, וכך מקדמת הרחבת אופקים, ומאפשר לאמנים ולקהלים לחוות אומנות דרך פריזמות שונות ומגוונות, תחת תערוכה משותפת אחת.

הביאנלה לאומנויות ולעיצוב מתקיימת ברחבי המוזיאון עד ה- 11.11.2023

טבע מקומי, טבע עולמי 2023 צילומי טבע מהארץ ומהעולם

תערוכת צילומים נפלאה שגם אותה אנחנו מקפידים לפקוד בכל שנה. צילומי טבע מרשימים, נוגעים ללב, חלקם משעשעים חלקם יעוררו בכם זעזוע וכולם, בלי יוצא מן הכלל מדהימים.

טבע מקומי טבע עולמי מציגה בביתן אלכסנדר לתולדות הדואר והבולאות עד ה- 14.10.2023

אנו – מוזיאון העם היהודי - אודסה – תל-אביב מחווה לעם האוקראיני

החל מ-21.7 מתקיימת באנו תערוכה קטנה ויפהפייה שמנסה לתאר במידת מה את השפעתם של קבוצת סופרים וציירים מאודסה, אנשי העלייה השלישית, על התפתחות התרבות העברית בתל-אביב.
מוזיאון אנו חביב עלינו מאד עוד מתקופת היותו "בית התפוצות". ברשומה "בית התפוצות וחוש ההומור היהודי ", סיפרתי לכם על התערוכה "ויהי צחוק" שהפכה שם לתערוכת קבע. הפעם אני מבקשת לשלוח אתכם לצפות בתערוכה "אודסה – תל אביב", אבל האמינו לי, מומלץ ומהנה לשוטט שם, בין כל התערוכות.

התערוכה "אודסה-תל אביב מציגה עד 31.12.2023

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים