בין ליסבון לפורטו: טיילנו בפורטוגל וחזרנו לספר

המדינה הקטנה הזו לא רחוק מספרד הגדולה הייתה עד לפני כמה שנים חלקת מסתורין שקטה ורגועה. הערים הגדולות, פורטו וליסבון, חיברו את פורטוגל לאירופה, אבל הקסם שלה נותר שמור רק למעט תיירים שגילו אותה והתאהבו. היום פורטוגל מנסה בכל כוחה לפתוח את השער ולהכניס אליה עוד תיירים.

גם אנחנו הגענו אליה לחקור את שתי הערים הגדולות שבתיהן הצבעוניים והסימטאות הצרות שלהן מספקים הרבה הזדמנויות להכיר את התרבות וההיסטוריה.

מומלץ: אתר פורטוגליס https://portugalis.co.il מידע מקיף על פורטוגל והחיים בה

טיול בליסבון – עיר עתיקה שהולכת ומתחדשת

ליסבון, בירת פורטוגל, נושאת איתה היסטוריה מורכבת וארוכה. מהעת העתיקה דרך רומא ועד למלחמות אירופה, העיר הקטנה על הגבעות מעל נהר הטאגוס הייתה מאז ומתמיד נקודת מפתח חשובה בהיסטוריה של אירופה, אולי בגלל הקרבה לאוקיינוס האטלנטי.

ההיסטוריה הזו באה לידי ביטוי בכל חלק בעיר והמסלולים העולים מעלה אל קאסטלו די סאו ז'ורז'ה מגלים עד כמה ההיסטוריה שלה מגוונת וארוכה. הנוף שנפרש מתחת לרגליים כשעולים בשבילים מעלה, הליכה של 20 דקות בערך, שווה כל רגע. בתוך הטירה יש מוזיאון, גנים יפיפיים ובעיקר תצפיות נוף מדהימות.

לצד הטירה הגדולה שנמצאת על ראש הגבעה ושולטת על הנוף של ליסבון, תמצאו בה גם סימטאות מעניינות עם בתים מתקופות שונות, חנויות ומסעדות אותנטיות, מוזיאונים מעניינים – בעיקר מוזיאון האמנות העתיקה שנמצא על קו החוף, בארמון ישן ומשוקם ומוזיאון המזרח. עוד אזור פופולרי מאד שנהנינו לבקר בו הוא אזור המספנות, שיש בו מועדונים, מסעדות ובכלל חיי לילה שוקקים.

מגדל בלם Belem Tower ליסבון
מגדל בלם Belem Tower ליסבון

פורטו – עיר נפלאה לפודיז שאוהבים אוכל

בפורטו, עיר הנמל החשובה של פורטוגל, תמצאו את ניחוחות מסעות קולומבוס, שיצא מהעיר לגלות עולם. ההיסטוריה הזו באה לידי ביטוי במוזיאונים ובסיפורים שתמצאו בסיורים ברחבי העיר. לצד המוזיאונים הרבים שתמצאו בעיר, ביניהם מוזיאון יין הפורט, מוזיאון הארט דקו ומוזיאון ההיסטוריה, תמצאו בה הרבה מאד מסעדות ובתי אוכל מעניינים.

התפריט שונה מהתפריט הפורטוגזי הרגיל ופורטו מציעה גילויים קולינריים חדשים, ממרק הקייל ועד לעוגות ספוגות ביין פורט.

פורטו היא נקודת יציאה מושלמת לטיול בריביירה של פורטוגל שנקראת אלגרייב. העיירות הקטנות שמפוזרות לאורך החופים על קו האוקיינוס מעוטרות בכרמים עם גפנים שופעים, מסעדות, תצפיות נוף על החוף, מבנים עתיקים וקו חוף יפיפה. אם אתם חובבי ספורט ימי כמונו, תוכלו לעצור לכמה ימים באחת העיירות בריביירה ולהנות מגלישה יחד עם גולשים מכל רחבי העולם.

גשר דום לואיס ה-1 Ponte de Dom Luis
גשר דום לואיס ה-1 Ponte de Dom Luis

 

אחת ההמלצות שלנו היא להתחיל בליסבון ולשכור אוטו שאיתו תוכלו לנסוע בין שתי הערים. הנסיעה היא לא קצרה ואורכת כשלוש שעות וחצי, אבל היא לוקחת אתכם דרך העיירות הקטנות, החופים ונופי האוקיינוס והיא לא פחות מעוצרת נשימה.

בדרך תוכלו למצוא גם כמה מנזרים עתיקים שנבנו על קו החוף ובכל אחד מהם אפשר לעצור, לשתות יין טוב, לאכול משהו או פשוט לנוח מול הנוף.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים