ירח דבש בארץ

ירח דבש בישראל

עקב התפרצות נגף הקורונה, נאלצו השנה זוגות רבים לצמצם או לדחות את חתונתם. תעשיית האירועים כולה, כולל סלוני הכלות, אולמות וגני אירועים, צלמים ועוד, פסקו בבת אחת מעבודתם למשך כמה חודשים בדיוק תקופה החמה ביותר של התחום.

אמנם בישראל, מתחילים החיים לחזור באיטיות לשגרה, ותעשיית החתונות מתחילה להתחיל לנוע, מדינות רבות בעולם עדיין נאבקות בנגיף, ותעשיית התעופה מושבתת כמעט כליל. אז איך בכל זאת מתכנן בימים אלה זוג צעיר את ירח הדבש שלו?

כאן בעצם ישנן 2 אפשרויות:

  1. ירח דבש בחו"ל בדחייה של כמה חודשים – ירח דבש במילאנו בתקופת הכריסמס נשמע לא רע בהחלט!
  2. ירח דבש בארצנו הקטנטונת – כן, כן שמעתם נכון, גם בישראל ישנם שפע של מקומות יפים, בהם ניתן לטייל ולהנות מירח דבש רגוע, ללא ביקור בנתב"ג.

הנה, הצעה אחת מיני רבות לירח דבש של 4-5 ימים בישראל:

בעונת הקיץ החמה, המתקרבת אלינו בצעדי ענק, היינו ממליצים לכם לבחור דווקא בירח דבש באזור הצפון. מזג האוויר באזור זה נוח יותר, והאזור כולו מציע שפע של בילויים נהדרים בחיק הטבע. למרות הרצון הטבעי שלנו לבלות במזגן, נתמקד כאן דווקא בבילוי בחוץ, כיוון שבחודשים אחרונים בהחלט שבילינו זמן רב מדי, בין ארבע קירות.

נתחיל עם בחירת אזור הלינה: אם אתם מתכננים ירח דבש של כ-5 ימים, היינו ממליצים להרחיק לאזור הגליל העליון או הגולן. שמורות טבע רבות נמצאות באזור זה ולכן הוא הבחירה הטבעית עבור מטיילים רבים.

יום 1: אנו ממליצים לנסות ולהשכים מוקדם ובכך להקדים את הפקקים של אזור המרכז. כך תוכלו להגיע לגליל לקראת הצהריים. אבל, אם אתם לא רואים את עצמכם חולפים על פני מגדלי עזריאלי בשעה 6 בבוקר, תתחילו את היום עם כוס קפה רגועה. זכרו זה ירח הדבש שלכם, אתם קובעים את הקצב שלו, וגם אם תגיעו לצפון אחר הצהריים, זה לא נורא.

לאחר הנסיעה הארוכה, לא היינו ממליצים להתחיל דוקא באחת משמורות הטבע, כי ככל הנראה אתם תהיו די מותשים, ובנוסף שמורות הטבע נסגרות בשעה 5 בימי הקיץ. ההצעה הטובה ביותר ליום הראשון הוא טיול עירוני, וראש פינה יכולה להוות יעד נהדר לטיול כזה: מושבה מקסימה בעלת רחובות ובתי אבן עתיקים. ארוחת ערב ב-"דוריס קצבים" יכולה להיות סיום נהדר לערב הראשון של ירח הדבש שלכם.

יום 2: ביקור בשמורת טבע נחל חרמון (בניאס) – שמורה יפיפייה, עם מסלולים לא קשים מדי. מסלול כזה הוא השביל התלוי – גשר עץ שעובר מעל לזרם המים, ששוצף כל ימות השנה. המסלול אינו פחות יפה מאשר מסלולים בשמורות טבע באירופה.

יום 3: שמורת נחל שניר – חצבאני – מסלול לא קשה מדי הכולל הליכה לאורך הנחל, כך שגם בימים החמים, די נעים כאן. בנוסף, אם אתם בצפון ונהנים מקטיף פירות, בררו מבעוד מועד מה אפשר לקטוף באזורכם. סוף מאי – תחילת יוני זו עונת קטיף הדובדבנים, אך יש גם לא מעט משקים באזור המציעים קטיף פטל וכו'.

יום 4: שמורת טבע עין אפק – שמורה מקסימה בה תמצאו שביל טיול חווייתי בו תוכלו "ללכת על המים" או יותר נכון על גשר ארוך במיוחד הנבנה על פני הביצה. כאן ניתן לראות שפע של שפמנונים ולוטרות.
בהמשך לביקור בשמורה וכאפשרות נהדרת לארוחה רומנטית, היינו ממליצים על כפר האמנים עין הוד. מקום מקסים להסתובב בו ולבחור לכם מסעדה טובה לארוחת הערב.

יום 5: חוזרים הביתה, אבל לפני כן אפשר להספיק עוד משהו קטן. אם אתם חוזרים לאזור המרכז או הדרום, אנו ממליצים על עצירה ברמת הנדיב. הגן רחב הידיים הוא מקום נהדר לביקור בכל ימות השנה ותמיד אפשר למצוא כאן פריחה יפה. בהחלט שווה ביקור! גם יקב תשבי בבנימינה הוא אופציה נהדרת לעצירה בדרך הביתה.

מקווים שתהנו!
מצוות גן הפקאן – גן אירועים בשרון

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים