מטיילת בניו זילנד

ניו זילנד - עצמאית אבל לא לבד

עדי אדלר ממשיכה ומשתפת אותנו בתובנות וחוויות מניו זילנד

לעוף על קיווי

כפי שסיפרתי ברשומה הקודמת, הטיול שבו השתתפתי, היה טיול של חברה ניו זילנדית מקומית בשם Flying Kiwi, אבל ישנן לא מעט חברות שאפשר לטייל דרכן. לא פעם יש הבדלים שיכולים להיות משמעותיים ביניהן, לכן חשוב לחקור ולהשוות.

הטיול של Flying Kiwi מתאפיין בכמה דברים שהופכים אותו למיוחד.

הטיול הוא בעצם סיבוב בן ארבעה שבועות, בשני האיים המרכזיים של ניו זילנד.
האי הצפוני שבו השהות היא קצרה יחסית (כשבוע וחצי) והאי הדרומי, שידוע יותר בנופיו ומושך אליו יותר תיירים, ובו השהות היא בת כשבועיים וחצי.
בין שני האיים נמצא "מיצר קוק" אותו חוצים במעבורת.

ניתן להירשם לסיבוב כולו, או לחלקים ממנו, כשכל אפשרויות הסיורים מוצגות באתר החברה.

הטיול הוא טיול עם נטייה למחנאות, שהרי ניו זילנד ידועה במיוחד בזכות הטבע המדהים שלה והרבה פחות בזכות הערים שלה.
ברוב הלילות ישנו באוהלים ובשקי שינה (למעט הלילות בהם בילינו בערים, ושם ישנו באכסניות). הטיול כולל שינה של שני אנשים באותו אוהל. אם אתם מגיעים כזוג כמובן שתישנו יחד, אבל אם אתם מגיעים כיחידים, לרוב יצוותו אותכם עם מטייל/ת אחר/ת מאותו מגדר.
אפשר גם להשתדרג ותמורת תשלום לישון באוהל לבד, ובכך לקבל קצת יותר מקום ולהימנע משותפות באוהל עם מישהו שנוחר למשל 😉

מידי פעם ישנה אפשרות לשדרג, באתרי הקמפינג השונים, לחדרים קטנים ופשוטים – כשחדרים אישיים הם לרוב יקרים (אבל לא תמיד), וחדרים עבור שניים או שלושה אנשים, זולים יותר.
אם הצטרפתם לטיול כזוג או קבוצת חברים, שכירה של חדר יכולה בהחלט להיות פינוק נדרש מידי פעם.

אבל חשוב לשים לב שהסידור הזה עלול להוביל לאי הבנות.
מטיילת מספרד שהניחה שהיא תוכל לשכור חדר בכל ערב. הבעיה הייתה שלרוב החדרים הפרטיים היו יקרים מצד אחד ומצד שני, היא התקשתה למצוא שותף לשכירת חדר. בסופו של דבר היא נאלצה לישון לא פעם באוהל.

צילום :- עדי אדלר

בנוסף, האכילה ברוב המקרים נעשית במסגרת הקבוצה.
ארוחת הבוקר לרוב כוללת לחם, ממרחים, דגני בוקר מסוגים שונים, חלב (רגיל וסויה), קפה ותה. בערב קבוצות מתחלפות של בערך 4 – 5 מטיילים, שמבשלות ארוחת ערב לכל משתתפי הטיול והיא גם אחראית לניקיון אחר כך.
כששוחחתי, לקראת סוף הטיול, עם אחד המדריכים הוותיקים בחברה, הוא סיפר לי שישנם מקרים בהם מטיילים מסרבים להשתתף בתורנויות הבישול והניקוי, אבל זה נדיר.
רוב המטיילים משתפים פעולה, ורואים את הבישול והניקוי כחלק מהחוויה, שמאפשרת להם להכיר אנשים אחרים בקבוצה.

המטיילים הם אנשים מכל העולם. רובם מאירופה המערבית ומצפון אמריקה. טווח הגילאים משתנה, אבל האוכלוסייה ברובה היא של בני שלושים פלוס מינוס, כולל בני עשרים פלוס עד ארבעים פלוס. אבל בקבוצה שלנו למשל, היו גם בני חמישים פלוס ואפילו מטיילת בת שישים ואחת.

צילום:- עדי אדלר

הטיול בבסיסו כולל מסלול הליכה כל יום, אבל ניתן להרחיב אותו:
הוא מאוד מתאים לאוהבי רכיבת האופניים, כי בנוסף יש גם מסלול רכיבה על בסיס יומיומי.
ניתן להביא אופניים ולאכסן אותם תמורת תשלום סמלי, או פשוט לשכור אופניים מהחברה עצמה. ככל שידוע לי, צריך להזמין אותם מראש, וניתן להזמין אותן לכל הטיול בלבד, ולא רק על בסיס יומיומי.

בנוסף, בכל יום היו פעולות בעלות נוספת.
ניו זילנד ידועה כבירת ההרפתקאות של העולם, ובה הומצאה קפיצת הבאנג'י הידועה, שבה קופצים מגשרים, כשקשורים לחבל שאמור למנוע התרסקות על הקרקע. מאז, הקפיצות האלו הפכו להיות נפוצות בכל העולם, ובניו זילנד הומצאו לא מעט פעילויות דומות אחרות, כמו למשל נדנדות ארוכות במיוחד שאפשר להתנדנד בהן מעל עמקים שונים. לא חסרות במדינה פעילויות אתגריות נוספות כמו צניחה חופשית, או טיולים שכוללים סנפלינג וקפיצה מגובה לבריכות (עמוקות מספיק) במהלך המסלול.

החברה מציעה את הפעילויות האלו, לצד פעילויות רגועות יותר כמו ביקור בכפר מאורי למופע תרבותי ואז ארוחה אופיינית, שייט בקיאקים או בסירות מפרץ, שחייה עם דולפינים, צפייה בלווייתנים מספינה או ממטוס קל, או טיול באתרים של סרטי "שר הטבעות".

להצטרף או לא להצטרף...

רוב הפעילויות היו מהנות, אבל פה ושם גם צצו אכזבות.
אני למשל מאוד התלהבתי מהרעיון של לשחות עם דולפינים, במיוחד כשבטיול כמה שנים לפני כן צללתי צלילה חופשית ומאוד נהניתי, ואני גם מאוד אוהבת בעלי חיים.
משהו שם לא הסתדר לי. אני לא יודעת אם זה היה הקור של המים, שהפך את השחייה ללא נעימה, או צפיפות השחיינים, או אולי התחושה שמדובר על פעולה שהיא בעצם צער בעלי חיים, כשכל כך הרבה אנשים מנסים ליצור מגע עם הדולפינים.

לא פעם, כשפעילות זו או אחרת נחשבת פופולרית יותר, הקבוצה כולה נוסעת למקום, ולמיעוט שאינו מעוניין להצטרף מציעים מסלול הליכה חלופי.
למשל באחד הימים רוב הקבוצה רצתה ללכת למערה שבה יש תולעים זוהרות, ואלה שלא רצו ללכת למערה יכלו לצאת למסלול הליכה בשדות – שהיה נחמד.

צילום:- עדי אדלר

יש ייתרונות

היתרון בכך שהפעילויות הנוספות הן אופציונליות, הוא האפשרות שזה מקנה לכל מטייל את האפשרות לקבוע מה מתאים לו או לה אישית.
חשוב גם לציין שהחברה שולחת מראש רשימת פעילויות זמינות לכל אתר ואת העלות שלהן, ואף ממליצה ומאפשרת  להירשם מראש – לפעילויות פופולריות.

חשוב לתכנן מראש את התקציב לפעילויות האלו, למרות שהחברה כמובן מנסה לעודד ספונטניות, ובכל בוקר אחד המדריכים היה מעביר רשימת אפשרויות לפעילויות ליום הבא כדי שנבחר מהן.

היו שהרגישו שהמסלול נקבע לא פעם לפי זמינות הפעילויות, ולא במטרה להראות לנו את הצדדים היפים של ניו זילנד.  דוגמא לכך היא העובדה ששהינו בעיר קווינסטאון מספר ימים, למרות שאין סביבה הרבה מסלולים מעניינים – אבל כן יש בה הרבה מאוד פעילויות אחרות.

שרך צילום:- עדי אדלר
בוקר טוב - צילום:- עדי אדלר

עושים חושבים

אישית מאוד נהניתי מהטיול, אבל לפני שתחשבו האם להצטרף אליו יש לי עוד שתי נקודות למחשבה עבורכם.

הנקודה הראשונה היא שבקבוצה כזו יש לא מעט אנשים ממדינות שונות ורקע שונה, מה שעלול לגרום לחוסר הבנה, חיכוך, ושחיקה, במיוחד בטיולים ארוכים. לעיתים אנחנו כישראלים, עלולים להיתקל באנשים עם דעות מאוד מוצקות על ישראל ועל מה שקורה בה (דבר שנתקלתי בו בטיול אחר לפני כמה שנים).

הנקודה השנייה קשורה לרמת המאמץ של הטיול.
אולי אפשר היה להבין בין השורות, שהטיול מיועד לא פעם בעיקר לאנשים שאוהבים ספורט אתגרי. ואכן לא פעם הורגש כאילו המדריכים מעודדים את המטיילים לבחור דווקא באותן פעילויות אתגריות יותר מאחרות.

מתאים או לא מתאים?
החברה מפרסמת את הטיול ככזה שמתאים לאנשים בכושר סביר ומעלה, אבל בעיני אולי עדיף היה לפרסם את הטיול במוצהר ככזה שמתאים לאותם בעלי כושר טוב ומעלה.
אמנם לא הייתה לי בעיה לסיים אף אחד מהמסלולים מבחינה טכנית, אבל כן הרגשתי לא פעם שאני נגררת מאחור והייתי שמחה לעוד זמן של הליכה מתונה כדי ליהנות מהטיול.

צילום:- עדי אדלר
צילום:- עדי אדלר

ברשומה הבאה אשתף אתכם מעט באטרקציות השונות בהן ביקרנו.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים