היכן כדאי לטייל בצפון?

טיול קצרצר ומומלץ

טיולים בחיק הטבע הם חוויה כיפית ומדהימה, אבל ההליכה הרגלית היא גם הזדמנות מדהימה להשקיע את עצמכם בחיק הטבע ודרך קלה במיוחד לבריחה מהשגרה המלחיצה, להתרעננות ולאגירת אנרגיות חדשות.
עדיין לא הצלחנו לשכנע אתכם? בהמשך המאמר נציג בפניכם כמה טיעונים שידרבנו אתכם למהר ולהזמין צימר יוקרתי בצפון, פשוט משום שטיעונים אלה מוכיחים שהגיע הזמן לארוז כמה דברים ולצאת לטייל בטבע, והפעם בצפון הארץ.

קודם כל המלצה למסלול טיול

אזור הגליל מציע מגוון של חוויות, החל מסיור היסטורי המציג אתרים תנ״כיים חשובים בצפון הארץ וכלה בסיור עם אוריינטציה תרבותית יותר שעובר באזורים בעלי יופי טבעי עצום ומגוון אנושי מעניין. אחד הישובים היותר מתויירים בגליל העליון היא המושבה העתיקה, ראש פינה.

בראש פינה תוכלו למצוא בתי אבן עתיקים שבהם התגוררו מקימי המושבה, מסעדות גורמה משובחות, גלריות ומרכז מסחרי שיוכל לספק את כל הצרכים שלכם במהלך הטיול.

מסלול ההליכה שלנו מתחיל בצפת ויורד לאורך 4 ק״מ בנחל ראש פינה. קחו בחשבון שאמנם מדובר בהליכה קלה, אבל המדרון התלול עלול להקשות, בעיקר על הברכיים.

איך מתחילים?

בהנחה שאתם עם רכב אחד בלבד, יהיה עליכם להחנות בראש פינה ולעלות במונית לצפת. הדרך לצפת עולה בכביש 8900. אתם נכנסים לשכונת נווה אורנים ולרחוב בת הרים, ממשיכים עם הכביש עד לפניה שמאלה שם הכביש מטפס למעלה. המשיכו בכביש זה עד שתעברו את האנטנה הענקית. מסלול הנחל מתחיל בנקודה זו, מעבר לגדר.

מה מצפה לכם בנחל ראש פינה?

שימו לב שהמסלול מסומן היטב רק לאחר כשמונים מטרים מתחילת דרך העפר שעוברת בין הבתים. עלו ימינה ותראו את סימון השביל השחור.

לאחר כ-500 מטרים, יוביל אתכם הסימון השחור לאפיק נחל ראש פינה. באזור זה הנחל הוא אכזב, אבל לא נכונה לכם אכזבה כי תוכלו ליהנות מתצפית נוף יפהפייה המשקיפה על כל האזור, כולל על ראש פינה, העיירה השלווה.
בנחל ראש פינה תעברו על פני 3 מעיינות: עין גיא אוני, עין פינה ועין כדן.

הליכה לאורך של קילומטר אחד תוביל אתכם למעיין העליון, הנקרא עין גיא אוני. בסמוך לנחל מבנה אבן שבו צינור השואב את מי המעיינות.

לאורך מורד הנחל עצמו תמצאו את עצמכם בתוך צמחייה עשירה, כולל שיחי פטל מתוק ועצי תאנה וזית. בסתיו תהנו גם מפריחה מדליקה של החלמוניות ובחורף מהפריחה המרהיבה של השקדיות.

הליכה לאורך כחצי קילומטר תביא אתכם לראש ׳דרך החלמוניות׳, לנקודה בה החניתם את הרכב בראש פינה.

ועכשיו ליתרונות שיעניק לכם הטיול בצפון

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מדווחים על היתרונות הרבים של ההליכה והשהייה בחיק הטבע, וביניהם:

  1. הטיול בטבע משמח את הלב: טיול בטבע עשוי לשפר את מצב הרוח שלכם, להפחית את החרדה, במידה שקיימת, ואפילו לשפר את הזיכרון שלכם. כך על פי מחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד.
  2. טיולים רגליים עשויים למנוע דיכאון: לפי מחקר שנערך על ידי LA Times, טיול של 90 דקות בסביבה טבעית עשוי להוביל ליתרונות למוח שניתנים למדידה, ועשוי לסייע במאבק בדיכאון.
    לכן, חשוב שתצאו להליכה בסביבה טבעית, כי המדענים לא מצאו את אותם היתרונות כשהאנשים הלכו לצד כביש עמוס בתנועה של כלי רכב.
  3. טיולים רגליים משחררים אתכם מלחצים: מחקר אחר מצא שטיול רגלי ממושך, הצליח להבריח את הדיכאון ובמקביל עזר לאנשים להפחית את ההשפעות השליליות של אירועי חיים מלחיצים.
  4. שהייה בטבע עוזרת לפתור בעיות: אנשים המבלים בחוץ, בטבע, מצליחים להגדיל את תחומי הקשב, את היצירתיות ואת הכישורים הקשורים לפתרון בעיות, בכ-100 אחוזים.
  5. שהייה בטבע משפרת את הזיכרון: לאחר כשעה בלבד של שהייה בטבע, ניכר שיפור בזיכרון וביכולת הקשב. כך קובע מחקר שנערך באוניברסיטת מישיגן.
  6. בילוי בחיק הטבע עוזר לכם לחשוב בצורה יצירתית יותר: מדענים הוכיחו שהליכה, ולא ישיבה, היא המפתח לפיתוחם של רעיונות חדשים.
  7. טיולים רגליים מתאימים לכם: במיוחד אם אתם נוהגים לצעוד במהירות, ובכך מצליחים להפוך את הטיול הרגלי לפעילות נהדרת לחיזוק לב ריאה. ואם אתם דואגים לקלוריות שלכם, טיולים רגליים יעזרו לכם לשרוף בערך 500 קלוריות בשעה.
  8. טיול בטבע טוב לבריאות הלב: טיולים בטבע אמורים להוריד לכם את לחץ הדם ולהפחית את הסיכון לסוכרת, למחלות לב ולהשמנה.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים