לא רק מונה ליזה: הקסם של מוזיאון הלובר

מוזיאון הלובר נחשב לאחד המוזיאונים המפורסמים בעולם, ובעיני רבים לאטרקציה התיירותית המובילה של פריז (וזה ממש לא מובן מאליו בעיר כל כך מרהיבה). המוזיאון, שמארח כעשרה מיליון מבקרים בשנה, כולל מספר בלתי נתפס של יצירות מופת מסוגים שונים. הנה כל מה שחשוב לדעת על המוזיאון שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו במהלך טיול בפריז.

מארמון למוזיאון: ההיסטוריה של הלובר

משמעות המילה "לובר" בצרפתית היא "מקום מבוצר", והשם הזה בהחלט מבטא את ההיסטוריה של המבנה. הוא הוקם בסוף המאה ה-12 כארמון מלכותי מבוצר, שנועד לספק הגנה לשליטי צרפת בפני הוויקינגים. כל אחד מהשליטים דאג לפתח ולהרחיב את הארמון על פי רצונותיו, עד שבתקופת לואי ה-15 הוחלט על שינוי משמעותי הרבה יותר.

ארמון הלובר נפתח מחדש כמוזיאון ב-1793, כחלק מהשינויים שחוותה המדינה בתקופת המהפכה הצרפתית והפך להיות מוזיאון הלובר המפורסם שכולם מכירים. פירמידת הזכוכית השקופה המזוהה עמו, הממוקמת בסמוך למזרקה בכניסה הראשית, התווספה כמעט מאתיים שנה לאחר מכן. הכיפה קיבלה בתחילה ביקורות שליליות רבות, בעיקר על חוסר התאמת המראה המודרני שלה לזה של המבנה הקלאסי, אולם כיום היא נחשבת לסימן ההיכר של המוזיאון.

כאשר נכנסים למוזיאון, מגיעים לעולם עוצר נשימה של אומנות והיסטוריה. הוא מורכב מאוספים שונים, המחולקים על פני ארבע קומות ושטח של למעלה מ-73,000 מטרים רבועים. תמצאו כאן ציורים, פסלים ועתיקות מכל קצוות העולם ומתקופות שונות בהיסטוריה, החל מהמאה ה-13 ועד למאה ה-19. אלו הם בעיקר אוספי האומנות של מלכי צרפת לאורך השנים, לצד פריטים שהתקבלו דרך מעשי ביזה ושוד במהלך מלחמות נפוליאון, ירושות, רכישות ותרומות.

פוגשים את המונה ליזה (ויצירות חשובות רבות אחרות)

אין צל של ספק שה-ציור של מוזיאון הלובר, והסיבה שמושכת מלכתחילה רבים מהמבקרים אליו, היא המונה ליזה של ליאונרדו דה וינצ'י. הציור, בו מוצגת ככל הנראה אשתו של מוכר בדים מפירנצה, נחשב לאחד האייקונים האומנותיים והתרבותיים החשובים בעולם. בשנה שעברה, עם מליאת 500 שנה למותו של דה וינצ'י, נפתחה תערוכת מציאות מדומה המאפשרת למבקרים להיכנס ל"קרביים" של הציור, ללמוד על טכניקות העבודה של האומן הגאון וגם על זהותה של האישה המיסתורית.

המוזיאון כולל יצירות מפורסמות אחרות שנכסו לפנתיאון של אומנות המערב, לרבות:

  • "המדונה בין הסלעים" של דה וינצ'י. אחת מבין שלוש גרסאותיו של הציור המפורסם, שהוזמן על ידי כנסייה במילאנו ומציג את מדונה והילד
  • "החתונה בקנה" של פאולו ורנזה, אותו בזז נפוליאון ב-1797. ציור שמן המציג אירוע משמעותי בחיי ישו
  • "הגננת היפה" של רפאל, שהרכיבה את האוסף של פרנסואה הראשון (שרכש גם את המונה ליזה)
  • "החירות המובילה את העם" של אז'ן דלקרואה – ציור מורכב, אפילו ביקורתי, המתאר את מהפכת יולי 1830 לאחריה עלה לשלטון המלך לואי פיליפ

בגזרת הפסלים, תמצאו כאן יצירות חשובות דוגמת "ונוס ממילו" המציג את דמותה של האלה אפרודיטה, "ניקה מסמותרקיה" מהתקופה ההלניסטית במרכזו האלה ניקה המוצגת כדמות מכונפת הניצבת מול הרוח, פסל "העבד הגוסס" של מיכאלאנג'לו ואחרים.

טיפים לביקור מוצלח במוזיאון הלובר

מוזיאון הלובר ממוקם בגדה הימנית של הרובע הראשון של פריז, בין גני טווילרי היפים לכנסיית סן ז'רמן ל'אוקסרואה. חובבי האומנות יוכלו להעביר כאן יום שלם. מי שפחות מתחבר יוכל להסתפק במעבר בין היצירות החשובות, או בסיור מודררך בין כשעה וחצי-שעתיים.

קחו בחשבון תור שעשוי להיות ארוך, בדרך לקופות אבל בעיקר לפני הבידוק הבטחוני. חלק מהתור ניתן למנוע באמצעות רכישה מראש של כרטיסים המקנים אפשרות לדלג עליו, או לחלופין דרך הכניסה הצדדית למוזיאון שהתור לה בדרך כלל קצר יותר.

תוכלו למצוא מידע נוסף וטיפים לכניסה מהירה ללובר גם באתר מטיילים בעולם.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים