מסלול לטיול בראש פינה

לטיולים משפחתיים בחיק הטבע יש יתרונות רבים. הורים וילדים מקבלים הזדמנות ליהנות ולבלות זמן משפחתי איכותי, כמו גם להשתתף יחד בפעילויות כיפיות. בילוי משפחתי בטבע הוא דרך נהדרת לחבר בין בני המשפחה.

אם הזמנתם חופשה משפחתית בסוויטה בראש פינה, תוכלו ליהנות לא רק מהמקום ומהאווירה, אלא גם מההזדמנות לחזק את הקשרים הרגשיים ביניכם. פעילות משותפת בחוויות שהאזור מזמן יכולה לפתח קשרים רגשיים חזקים כאשר ההורים מבינים טוב יותר את הצרכים, היכולות והחוזקות של ילדיהם. חווית הטיול המשפחתי מרעננת, מרגיעה ומשפרת את בריאות בני המשפחה וטיול בחיק הטבע הוא גם הזדמנות נהדרת לחוויית למידה מעניינת והרפתקנית.

ראש פינה היא עיירה ציורית השוכנת לא רחוק מהעיר העתיקה צפת ומחצור הגלילית, והיא עשירה בהיסטוריה, בתים יפים ונוף קסום. המקום נוסד בימי המנדט הבריטי, במחצית השנייה של המאה ה-19 על ידי הברון רוטשילד אשר בנה במקום את בית הכנסת ולאחריו מבני מגורים ובית ספר. היום מבנים אלה ממוקמים בשכונה הישנה והמיוחדת בראש פינה.

סיור בעיירה העתיקה

כשתגיעו לנופש בצימר בראש פינה מומלץ לצאת לסיור רגלי בעיירה עצמה, ולפגוש כמה אתרים ייחודיים למקום:

  • בכניסה לראש פינה, מול עמק החולה ורמת הגולן, יש שני מרכזי קניות. אחד מהם מסחרי יותר ובו חנויות גדולות ובשני, חנויות בוטיק יוקרתיות הממוקמות במבנה יפה. במעלה ההר בדרך המובילה אל העיירה עצמה, נמצא הכביש הראשי שעובר בשכונה המקורית. שביל הליכה, הדומה לטיילת, מציע לכם פסלים ותמונות של מייסדי היישוב. הליכה של עשרים דקות במעלה הגבעה, אל השכונה הוותיקה, טובה לגוף ולנפש, ומזמינה אתכם לנשום אוויר הרים צח ונקי. בסוף הדרך תוכלו ליהנות מהנוף המרהיב של הר החרמון הלבן, תלוי בעונה בה אתם מבקרים.
  • השכונה הישנה והמקורית של ראש פינה מתחילה בפארק הברון. זהו שטח קטן ומיוער עם מדרגות אבן מעוטרות בפרחים, המובילות לאזור המגורים. בהמשך מעלה ההר עומד ביתו ההיסטורי של פרופסור גדעון מר. הפרופסור קיבל את המבנה מהברון רוטשילד כדי שיוכל להתמסר למציאת פתרון לבעיית המלריה שפקדה את התושבים באזור עמק החולה. היום הבית עם המשרד הפרטי שבתוכו, משמש כאתר לאומי ופתוח לביקורי הציבור.
  • ליד ביתו של פרופסור מר ניצב מבנה היסטורי נוסף המשמש להקרנת סרט על ההיסטוריה של ראש פינה והשתלשלות תולדותיה עד להפיכתה לעיר היפה שאתם רואים היום. הסרט זמין בשלוש שפות, עברית, אנגלית ורוסית. והוא מוצג בבוקר ובצהריים.
  • במקום בו מסתיימים מבני הבתים אפשר לראות את בית הקברות המקומי ואת האנדרטה לחללי צה״ל. במעלה הגבעה תוכלו לבקר בבית הכנסת, שכאמור היה המבנה הציבורי הראשון של העיירה. בית הכנסת יצא מכלל שימוש בשנות ה-30 של המאה ה-20 ומאוחר יותר תוקן ושופץ מחדש.
  • בקצה המרוחק והעליון של ראש פינה תוכלו להגיע לתצפית נמרוד המשקיפה על הנוף המדהים של חצור, ראש פינה, עמק החולה, הרי רמת הגולן וכמובן הר החרמון. בנוסף, תוכלו להבחין בכפר הדרוזי מג׳דל שמס הממוקם על ההר.

מסלול טיול בוודי ראש פינה

וודי ראש פינה מתפתל מעלה מעלה, מהשכונה המקורית של ראש פינה לעבר צפת. לאורך הוודי תוכלו ליהנות ממראות מרהיבים של השכונה העתיקה, כמו גם מהסביבה הטבעית המפגינה את כל הטוב שהטבע הגלילי יכול להציע לכם.

  • מה תראו בדרך? עצי פרי שרובם נטעו על ידי התושבים הערביים של הכפר ג׳ונה. אדמות הכפר נרכשו לטובת הקמת יישוב יהודי במקום. השם ג׳ונה היה ההשראה לשם גיא אוני, שמה הראשוני של ראש פינה. הישוב גיא אוני הוקם על ידי תלמידי ישיבות מצפת שביקשו להתפרנס כחקלאים בשנת 1874. בין העצים שתמצאו בדרך: פרדסים, עצי תאנה, זית, רימון ושקד.
  • איך מגיעים לשביל? עליכם להגיע לצומת של הכביש הישן המוביל לצפת (8900), הבית הראשון שתראו משמאלכם, בית קלר, נבנה על ידי אחד משלושת המייסדים של גיא אוני. משפחתו של קלר נשארה ביישוב גם לאחר 1878, השנה בה הגיעה חבורת יהודים מרומניה לעיירה ושינתה את השם גיא אוני לשם ראש פינה.

השהייה בראש פינה היא פינוק כייפי. המקום מציע צימרים רבים הכוללים בריכה, סאונה ושירותים מפנקים אחרים. חופשה בעיירה מספקת לכם הזדמנות להירגע, לספוג את השלווה המקומית, ליהנות מהנוף ולהכיר את האזור המרוחק, קצת יותר מקרוב.

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים