טיול שטיילתי בפראג

על מסלול נטול מאמץ לטירה, על כנסיות, גנים ועוד – אטרקציות בפראג מתחילים!

נסענו שוב לפראג. הפעם רק לחמישה ימים.
למרות שברור היה לנו שנחקור רגלית חלקים לא קטנים מהעיר, עם הגעתנו למלון מיהרנו לרכוש כרטיס נסיעה לתחבורה הציבורית וכבר בראשית הרשומה, עוד לפני תחילתו של כל מסלול קבלו
טיפטיול
התחבורה הציבורית בפראג מעולה. כמעט בכל מלון בו תשהו, או כל קיוסק שיקרה על דרככם, יש לרכוש כרטיסים לתחבורה הציבורית. יש כרטיס ליום ויש לשלושה. הכרטיס תקף מרגע החתמתו החד פעמית הראשונה. (אין צורך להחתים אותו שוב) , והוא שמיש לכל אמצעי התחבורה הציבורית בעיר. חשמליות, מטרו, אוטובוסים ואפילו הפוניקולור לפטרין. שימו לב מתי החתמתם אותו לראשונה וכשפג תוקפו דאגו שיהיה לכם כרטיס חדש לתקף. זו דרך מצוינת לעבור בין אטרקציות שונות בפראג ולמצות את הזמן הקצר בעיר.

תוך כדי המשחק במפות גוגל, וקריאה בבלוגים של מקומיים, גיליתי בקרבת המלון את:-

ספריית מנזר סטרחוב שברובע הראדצ'ני

מבנים
מתחם סטרחוב

מנזר קתולי, שהוקם במאה ה 12 ועבר לא מעט תהפוכות במהלך השנים, כולל שוד וביזה של חלק מהספרים שהיו בו. בסביבות 1640 התחילו לאט לאט להוסיף ספרים לספרייה החבולה ולשקם אותה. כיום יש בה מעל – 300,000 ספרים. בנוסף יש גלובוסים, מפות עתיקות ועוד.
שני אולמות גדולים באחד – ספרי קודש ותקרות פרסקו מרהיבות עין.

ספרייה
ספריית סטרחוב פראג

ובאולם האחר, שמייצג את התפתחות המדע, תוכלו לחזות, מרחוק, בגלובוסים עתיקים.

אולם הגלובוסים

אל תוך האולמות עצמם אין כניסה, אלא עם הזמנת מקום דרך אתר האינטרנט, חודשים רבים מראש. במקרה והזמנתם כזה, הסיור הוא אישי ומודרך.
כך או כך, גם מעבר לחבלים, ניתן להתרשם ולהתפעם אל מול יופיו של המקום.

התקרות המופלאות בספריית סטרחוב

שימו לב – אסור לצלם במקום, אלא אם כן בעת רכישת כרטיסי הכניסה, אתם מבקשים אישור צילום ומשלמים עליו, מקבלים מדבקה שחייבים להדביק על דש הבגד או בכל מקום בולט אחר. הם בודקים ושואלים.
מתאבן

מתחם סטרחוב

במתחם קתדרלה ששעות הפתיחה שלה אינן סדירות ולמרות שביקרנו פעמיים במקום, לא הצלחנו לראותה אלא מבעד לסורגי הברזל.
כתובת:- Strahovské nádvoří 1/132 CZ 118 00 Prague
את שעות הפתיחה אני אציע לכם לבדוק באתר שלהם, בהתאם לזמן בשנה בו אתם מגיעים לפראג.
הגעה :- חשמלית 22 לתחנת Pohořelec. ואז:-
כניסה למתחם מהרחוב:- ליד קפה מלווין ברחוב Pohořelec 147- מדרגות שמובילות היישר לחצר המנזר. יש שילוט שמכוון לשם. ואם פספסתם את המדרגות, לא להתייאש! המשיכו עם הרחוב לאורך הגדר האדומה ויש כניסה נוספת.
מאחורי המנזר גלריה ובה חלק מרשים ומיוחד שמוקדש כולו לעבודות שיקום שנעשו על יצירות האומנות והתקרות שבמנזר. אמנם הכניסה אליה בעלות נוספת, אבל האמינו לי שאתם לא רוצים לפספס. בגלריה מותר לצלם ללא תשלום נוסף, בלי פלאש!
שני דברים נוספים שכדאי לדעת עליהם יש במתחם:-
מוזיאון מיניאטורות שמאד רציתי לבקר בו, אבל כשהגענו היה סגור, וכשיצאנו מהספרייה היה לפתחו תור ארוך כאורך הגלות. אז ויתרנו. תמיד טוב להשאיר סיבה לחזור לטייל בפראג.
ושער שמוביל למסעדה בשם Bellavista. לא סעדנו בה, אז אני לא יכולה להמליץ עליה, אבל השתדלו שלא לפספס את השער. רדו עם השביל עד למרפסת התחתונה של המסעדה. תצפית נפלאה על פראג מחכה לכם. וכשאתם מתצפתים, מסרו לה ד"ש ותגידו לה שאנחנו עוד נחזור.

תצפית ממרפסת בלה ויסטה

ממנזר סטרחוב אני ממליצה להמשיך ללורטה.

מסלול:- רדו עם רחוב Pohořelec עד לחנות המזכרות (הגלריה עם החתולים) וקחו את הרחוב שמשמאל. מאחוריכם יעמוד לתפארה הבניין היפה עם השעון, כיום מקום מושבו של משרד הביטחון.

מבנה
הבנין עם השעון

אתם בעצם נשארים על רחוב Pohořelec שבהמשך משנה את שמו ל- Loretánské.
משמאלכם תראו את ארמון Černínský (ארמון צ'רנין) מבנה בארוקי מסוף המאה ה 17 שתוכנן על ידי מספר אדריכלים איטלקיים. אורכו כ 150 מטר, 365 חלונות (חלון לכל יום בשנה) ועמודים קורינתיים.
כיום יושב בבניין משרד החוץ הצ'כי. במלחמת העולם השנייה ישבה בו המפקדה הנאצית.

ארמון צ'רנין

ומולו מקדש הלורטה. ואו – כמה שאני אהבתי אותה.

מבנה
הלורטה

הלורטה

מגדל שעון
הלורטה

הלורטה היא כנסייה מהמאה ה-17. על קירותיה מבחוץ תבליטים פיסוליים מדהימים, ובתוכה ציורים מרהיבים ופרסקאות.

בלורטה
פרסקאות בלורטה

 

תבליטים בלורטה
תבליטים בלורטה

 

תבליטים בלורטה

בקומה השנייה של הכנסייה בחדר שכולו כספת, אוסף יהלומים, תכשיטים, דברי זהב וכסף, ואבנים יקרות, כלי קודש שונים ובתוכם כלי קתולי עתיק ללחם הקודש. הוא עשוי זהב וכסף ומשובץ בכ- 6000 יהלומים, צורתו צורת שמש ומכנים אותו "השמש של פראג".

כלי קודש
כלי קודש שונים בלורטה

הלורטה מעניקה חוויה ייחודית באמצעות קונצרט הפעמונים שמושמע אחת לשעה. ונשמע למרחוק. בקומה השנייה תוכלו לראות דגם של התיבה ש"מעוררת" את הפעמונים לפעולה.

הלורטה

שימו לב, אם אתם רוצים לצלם, ציינו את זה בעת רכישת כרטיסי הכניסה, נדרש תשלום נוסף על כרטיס צילום והקפידו להדביק אותו במקום נראה. ובלי פלאש.
כתובת: Loretánské nám. 7, 118 00 Praha 1
הגעה:- (אם אתם לא מגיעים ממתחם סטרחוב) חשמליות: 22/ 25/ 57 עד לתחנת Pohorelec באשר לשעות פתיחה, שוב, להיכנס לאתר ולבדוק שם, בהתאם לזמן בו אתם מגיעים.

לאחר שסיימתם את הביקור הנפלא (אתם חייבים להודות) בלורטה ויצאתם מחצר המקדש, עולים במדרגות ופונים שמאלה, בחזרה אל Loretánská‬‏ לכיכר שבמרכזה ניצב עד היום עמוד תאורת גז משגע.

עמוד תאורה
תאורת הגז

כיום נותרו רק שלושה כדוגמתו, אבל בעבר הם היו נפוצים ברחבי העיר. עמוד תאורה נוסף ניצב ליד הטירה.

תאורת הגז הארדצ'אני

ממשיכים ל Hradčanské nám חולפים על פני ארמון טוסקנה – מבנה בארוקי מסוף המאה-ה-17 שעל גגו בחזית שבעה פסלים. הארמון ממש בפתח כיכר הרדצ'אני והרחבה שלפני המצודה.
עוברים על פני Schwarzenberský palác ארמון שוורצנברסקי מבנה רנסנסי שכיום משמש כגלריה.

ארמון שוורצנברסקי




המצודה

רובע הרדצ'אני בפתח הטירה

אחת הטירות הגדולות ביותר בעולם. משונה קצת שקוראים לה מצודה מפני שהיא יותר רחבה מגבוהה (למעט המיקום שלה). ברחבת המצודה קתדרלת ויטוס הקדוש הגותית הכנסייה הגדולה ביותר בפראג.

טירת פראג

עד כאן סיפרתי לכם על הדרך אל הטירה ממנזר סטרחוב. פה הזמן לגלות לכם סוד חשוב מאד:-
מהמלון בו שהינו, כמו גם ממתחם סטרחוב המופלא ומהלורטה אהובתי, ההליכה אל הטירה היא קלה לתפארת ומישורית כמעט לחלוטין. אפס מאמץ וחגיגה לעיניים. (סיבה טובה לקחת מלון מעבר לנהר)
אבל סיפרתי לכם כבר שזו לנו הפעם השנייה בעיר המופלאה ובפעם הראשונה, בה גם נמנענו לחלוטין בשימוש בתחבורה הציבורית, חווינו את העלייה המפרכת אל הטירה.

להלן מסלול ההליכה אל הטירה:-
עלינו אל הטירה מכיכר יאן פאלאך. חצינו את גשר Mánes משם לרחוב Klárov‬‏ והמשכנו עליו עד לרחוב Staré zámecké schody‬‏. ואז יקיריי, אתם מגיעים למדרגות. בהתחלה זה נראה לא נורא. עולים כמה ואז משטח נטול מדרגות ועוד כמה ושוב משטח. פה ושם בצד, תוכלו לראות גלריה לצעצועי עץ, ואפילו מסעדה. המלצה שלי:- אל תשבו! לקום – זו חוויה בפני עצמה. דחו אותה והמשיכו לעלות. שווה להגיע למעלה. התצפית על פראג נפלאה, באמת.

נופים
המראות בעליה לטירה

באשר לקתדרלה עצמה, קשה לי מאד לתת עליה חוות דעת. מהמעט שהצלחנו לראות היא יפהפייה.

קתדרלה
בקתדרלת ויטוס הקדוש טירת פראג

מאסת מבקרים אדירה. קבוצות מאורגנות, שועטות אחרי מדריכים כדבוקה אחת. נדחפנו, נמחצנו וטולטלנו מצד לצד ולא הייתה שום הזדמנות להתעכב על פרט זה או אחר.

קתדרלה
ויטוס הקדוש

יצאנו ממנה, עברנו לאיטנו מפינה לפינה להשקיף על גגות העיר היפהפייה, והתחלנו בדרכנו חזרה. באופן טבעי, בחרנו לחזור בדרך אחרת מזו בה באנו. בחרנו לרדת דרך רחוב Nerudova המשגע.

פוסטר
נארודובה 2009 ו 2016

תראו, רחוב Nerudova תלול. מאד תלול. ואנחנו, אחרי העלייה ההיא במדרגות ההן, והשהות בטירה והשיטוט בהארדצ'אני, מצאנו את עצמנו מנהלים שיחה ערה עם…הברכיים שלנו. הן את טענותיהן השמיעו ברעד, שהפך אותן לספוגיות משהו, ואנחנו מצדנו טענו שכל זמן שהן מחוברות אלינו וטוענות לתואר "מפרק", אין להן את הזכות להתנהג כאילו היו ג'לי.
ירדנו לאט והנוף מדהים. והרחוב מקסים ובקצהו תמצאו כנסייה בשם סנט ג'וזף ששווה ביקור.
אני חייבת להודות שאני שמחה שלא עשינו את הדרך הפוך. נראה לי שלעלות את Nerudova היה גורם לנו להישאר לילה במתחם הטירה …

רחוב
ירידה מהטירה לכיוון נארודובה

כשחזרנו בפעם השנייה לפראג, הודעתי לאוריאל חגיגית שאני את Nerudova לא יורדת יותר ברגל.
ואכן כמוסכם, שעות אחרי שהנחנו את מטלטלינו במלון והתחלנו להדס כה וכה, מצאנו את עצמינו יורדים ברחוב Nerudova…לאט לאט ומתאהבים מחדש.
מתחם המצודה נחשב אתר חובה לכל מי שמבקר בפעם הראשונה בפראג. ברנש לא יכול לשוב לארץ אבותיו ולהגיד משהו כמו:- אה, הטירה? לא, לא הייתי שם, איפה זה?
אבל בפעם השנייה, כבר מותר 🙂  ואז…יש לכם את שתי האפשרויות הבאות:-
במקרה והגעתם אל המצודה בתחבורה ציבורית, (או מהדרך שכתבתי עליה למעלה), ליד האנדרטה של מסריק פנו ימינה לתצפית יפהפייה נוספת על העיר. (ליד סטארבאקס) פנו שוב ימינה ל Ke Hradu ותתחילו לרדת למטה. כשתראו מולכם מדרגות (עולות) פנו שמאלה והופ אתם ברחוב Nerudova

רחוב
מדרגות עולות – פנו שמאלה

או
ושוב, אם הגעתם בדרך שציינתי למעלה, היכנסו אל הרחבה הפנימית של הטירה, צפו במזרקה ותנו לבכם לפתח בצפון הרחבה עם שני מעברים להולכי הרגל, כי משם יוצאים לכיוון הגנים המלכותיים.

אנשים ברחוב
צועדים לגנים ומנגנים

הגנים המלכותיים

הגנים המלכותיים של טירת פראג
הגנים המלכותיים

הגנים מחולקים לשלושה חלקים חלק אחד מסתיים במרפסת יפהפייה עם פסלים, חלק אחר יש בו חממות וערוגות פרחים יפהפיות, פסלים וארמון. ראשית הגן בשנת 1534.

הגנים המלכותיים
הגנים המלכותיים

כאמור אני ממליצה בחום (וברכי מצטרפות) להגיע אליהם מהרחבה הפנימית של הטירה. כך כל הדרך שלכם תהייה בירידה. הגנים יפהפיים. ליד המרפסת היפה יש יציאה היישר אל חשמלית.
אם אתם ספורטאים או אנשי אקסטרים אמיצים, או סתם צעירים חסרי מנוח, ישנה אפשרות להמשיך מעבר לאותה המרפסת ולרדת על גשרים תלויים וצפופים בתוך היער שמסביבה.
אנחנו לא ספורטאים אמיצים וגם לא מספיק צעירים. יחי טראם 22.

טירת טרויה
טירת טרויה

ארמון טרויה – Troja Chateau

טירת טרויה
טירת טרויה

הארמון נבנה בשנת 1689, גן נפלא עם מזרקות סובב אותו, שיחים מעוצבים וספסלים למנוחה.

גנים
גני טירת טרויה

בחדרים ציורי קיר ותקרה נפלאים וחלק מהם משמש לתערוכות המתחלפות.

תקרה מצויירת
תקרה בטירת טרויה

 

חדרים
חדרים בטרויה

הכניסה לגנים ללא תשלום, הכניסה לארמון עם. לטירה גן בוטני הממוקם כמה מאות מטרים ממנה, ואנחנו החלטנו לדחות את הביקור בו לפגישה הבאה בעם פראג.

הגעה:- כדי להגיע לשכונה, הצפונית מהמלון, נאלצים היינו להחליף שתי חשמליות ואוטובוס. אם תשאלו את גוגל איך להגיע הוא יגלה לכם, אבל לא משנה כמה אוטובוסים הוא יציע לכם להחליף, בסופו של דבר תמצאו את עצמכם על קו אוטובוס 112, שיוריד אתכם ממש מולה.
*מי שגוגל ממליץ לו על חשמלית מס' 17 שימו לב:- יש נקודת מפגש נוחה יותר בינה לבין אוטובוס 112 מהתחנה המרכזית (עליה ממליץ גוגל) וזו תחנת Trojská. בה יש מפגש של החשמלית ושל אוטובוס 112 שמוביל אל ומהטירה וגן החיות.

טירת וישהארד

העליה לוישארד

בגדה המזרחית, הנגדית לזו של הטירה המפורסמת, בחלק דרומי של העיר, נמצאת טירה גותית שקדמה לטירה הגדולה. היא נבנתה במאה ה-10, שופצה במאה ה-17, אך ירדה מגדולתה משתפסה אחותה הגדולה את מקומה
כטירה המרכזית בעיר.
במתחם כנסייה יפה להפליא על שם פאולוס ופטרוס הקדושים (הכניסה בתשלום, מותר לצלם).

הבזיליקה בוישארד

סמוך לכנסייה בית קברות מטופח ומרשים בו קבורים, בין היתר, קארל צ'אפק, סמטאנה, דבוז'אק ועוד.

בית קברות
בית הקברות בוישהארד

 

בית הקברות
בית הקברות

המסלול שעשינו:- ירדנו בתחנת Výtoň צעדנו דרומה וחצינו את הכביש.פניה שמאלה ברחוב Na Libušince (תאמינו לשילוט, למרות שהכניסה נראית תמוהה). ו…מתחילים לטפס.
משמאלכם צמחיה יפה ומימינכם מתגלה לאט העיר ונפרשת למול עיניכם המשתאות.

נוף
העיר הולכת ונגלית

צריך קצת כושר, אבל שווה כל רגע. יש גם כניסה צפונית שאינה מצריכה מאמץ מיוחד, אבל לא הייתי מוותרת על החוויה הזו.
אישית, אהבתי הרבה יותר את טירת וישארד מאשר את הטירה שואבת התיירים והמוכרת יותר. אם יש לכם זמן, או במקרה המלון בו אתם שוהים קרוב, אני ממליצה לכם בחום לא לוותר.

חתן וכלה
ולס עם נייד בגני ורטבה

גני ורטבה

גנים
גני ורטבה

על אחת מצלעות פטרין, נסתר מהעין, גן בארוקי יפהפה שבנוי טראסות בשל תנאי השטח.
הגן תוכנן בסביבות 1720. בכל טרסה ספסלים לשבת ליהנות מהמראה ולהינפש. הן גרמי המדרגות והן הגן מעוטרים בפסלים נהדרים. "סוד הגן הנעלם".

גנים
גני ורטבה

לעיתים נסגר המפלס התחתון והמבנה שבו למבקרים, לרגל אירוע זה או אחר, במקרה כזה הם נותנים הנחה בעלות הכניסה. במקרה שלנו, האירוע הסתיים עוד לפני שסיימנו את הסיור בגן והזמינו אותנו לבקר גם בו למרות ההנחה שקיבלנו. ניתן לראות בחלק הפתוח של המבנה פרסקאות יפות.

בוורטבה

דרוש כושר גופני מסוים, אבל הטיפוס למרפסת העליונה שווה כל מאמץ.

תצפית
תצפית מורטבה

מסלול הגעה:- מהדסים דרומה, ומיד אחרי מפגש הרחובות Karmelitská ו Tržiště יש פניה (שקל לפספס) ימינה לתוך מעין פסאז' צר, דמוי כניסה לבית דירות.
הכתובת:- Vrtbovská zahrada, Karmelitská 37. עלות 69 קרונות. פתוח אפריל – אוקטובר 10:00-18:00

מגני ורטבה הולכים צפונה ב Karmelitská‬‏ לכיוון Prokopská‬‏ פונים שמאלה ל Malostranské nám ונשארים עם הרחוב גם כשהוא מתעקל כדי להגיע אל:-

כנסיית סנט ניקולס

כנסייה
סנט ניקולאס במאלה סטראנה

כנסיית סנט ניקולס שב- MALÁ STRANA , נבנתה במאה ה -19 והיא כנסיית הבארוק המפורסמת ביותר בפראג. המבנה הגבוה והלבן בעל כיפה ירוקה ומגדל שעון בולטים למרחוק עם האקוסטיקה המרשימה שבתוכו, הפך אותה למקום מבוקש לקונצרטים ושירת מקהלות. שמועות אומרות שמוצארט ניגן על העוגב שבה.
במלחמת העולם השניה נפגעה ושוקמה/נבנתה מחדש. היא ממוקמת בכיכר נאה ביותר, עם פסל גדול של ניקולס במרכזה. ומולה שפע של מסעדות ובתי קפה.

כנסייה
כנסיית סנט ניקולס

כתובת: Malostranske namesti; 118 26    *שימו לב, ישנן שתי כנסיות עם אותו שם.

טיפטיול

הומור – זה לא שלנו

בפתחי המסעדות, תוכלו למצוא שלטי מבצע. פעם זה מוגדר "עסקית" ובפעם אחרת "תפריט היום". בניגוד למה שחושבים, ברוב הפעמים הן לא מיועדות דווקא לתיירים ובדרך כלל מדובר על ארוחה בת שלוש מנות, במחירים באמת נמוכים. לדוגמא, יצא לנו לשלם פעם על ארוחה כזו 40 ₪ לאדם. והיא בהחלט הייתה טעימה ומספקת.

אנשים על ספסל
בגן הפרנצ'סקני

הגן הפרנצ'סקני

הגן הפרנצ'סקני
הגן הפרנצ'סקני

נווה מדבר ייחודי בלב העיר לא רחוק מכיכר ווצלאב. גינה חביבה, מדשאה וספסלים. כמו אי ירוק של שלווה נסתר מן העין. בקיץ הוא מכוסה ורדים. במקור, כנראה הייתה מיועדת לגידול יבולים ירקות, צמחי מרפא ותבלינים שונים, היום נשארו שם ערוגות התבלינים בלבד.
איך מוצאים?:- ברחוב Vodičkova 791/39 ישנו בית קפה שנקרא "Kavárna Coffee and Cigars" לצדו פסאז' גדול. אתם רואים תור ארוך? זה תור לגלידה וזה הסימן שלכם שהגעתם לפסאז' הנכון. הולכים עד סופו ומצד שמאל ישנו שער ברזל יפהפה וזו הכניסה לגן הקטנטן.

שער
שער ברזל יפהפה

הקלמנטינום

אכזבה בקלמנטינום

שייך לספריה הצ'כית הלאומית ושטח גדול ממנו סגור לקהל הרחב. קראנו שאולמות הגלובוסים העתיקים ואולם המראות נפתחו לקהל הרחב, ושנערכים סיורים מודרכים במקום. והסקרנות עוררה אותנו להגיע למקום.
עשו לעצמכם טובה ופשוט ותרו. זו הייתה אכזבה גדולה.
לאחר רכישת הכרטיסים המתנו לסיור בשעה היעודה הופיעה גברת, וסימנה לקבוצה ללכת בעקבותיה. הגברת פתחה דלת. מעבר לדלת בין משקוף למשקוף מתוח היה חבל לאמור:- עד כאן! הגברת אמרה לנו לצלם. צילמנו מעבר לחבל. בתוך החדר פנימה טורחת הייתה גברת אחרת, על סידור כסאות. זה היה חדר המראות והקצו לקבוצה חמש דקות לצלם מראות וגברת מסדרת ואז הפציע מדריך אחר.
ברנש חביב ביותר, אין מה לדבר, אבל זמן רב עבר לפני שעלה באוזנינו להבין מה הוא אומר ולהצליח לזהות שהשפה בה הוא מסביר היא אנגלית. גם אנשים נוספים שהיו אתנו בקבוצה התקשו מאד להבין את שפתו. ופה ושם שמענו אותם מתלחשים בניסיון לקבל הסברים איש מרעהו.
לאחר טיפוס במדרגות לולייניות צרות. הגענו לחדר. שוב נפתחו לכבודנו דלתות שחבל מתוח בין משקופיהן. בזו הפעם מותר היה לצפות מרחוק אסור לצלם. כשאני אומרת לצפות מרחוק אני מתכוונת לזה שקשה מאד היה לראות חלק מהגלובוסים מאחר והחדר גדול וארוך. אחרי שלא הצלחנו לראות את הגלובוסים, סגרו את הדלתות והזמינו את הקבוצה לטפס עוד מדרגות לולייניות למצפה. מאחר ובפראג לא חסרות נקודות תצפית יפהפיות, חלקן בתשלום וחלקן הגדול לא, לא ראינו שום סיבה ללליין כלפי התצפית. כששבנו לארץ שמענו מאנשים נוספים שהמקום אכזב אותם.
ולכן להלן המלצתי החמה :- אלא אם כן שמעתם/קראתם על תאריך מיוחד בו פותחים לפניכם את כל האולמות לבוא בהם, לצפות ולחוות, חבל על הזמן וחבל על המעות.
כתובת:- Mariánské nám. 5, 110 00 Staré Městoעלות 300 קרונות

והטיפ הכמעט אחרון להפעם

כשבחרנו במלון פירמידה אנשים ששמעו על מיקומו, טענו שזו טעות. שבחרנו את ה"צד הלא נכון של הנהר". המלון, ש"בצד הלא נכון של הנהר" למרגלות הפטרין, נמצא ברובע הארדצ'אני.
20 דקות של הידוס קליל אל הטירה והגנים המלכותיים. דקות ספורות ממנזר סטרחוב והלורטה. ממש מולו תחנה של חשמלית 22 ו 25 (על חשמלית 22 אומרים שכל מי שמגיע לפראג חייב לעלות עליה ולו גם פעם אחת)
חדרים מרווחים נקיים ונעימים. ארון גדול ונוח. שירות נהדר בקבלה. וליד הקבלה חנות, פעילה עד 20:00 בערב, בה ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה לתחבורה הציבורית.
ארוחת הבוקר נהדרת. בקיצור, אני ממליצה עליו בכל פה גם למי שמגיע לפראג בפעם הראשונה.

לסיכום, פעמיים ביקרנו בפראג. בפעם הראשונה לשבעה ימים ובפעם השנייה לחמישה ימים. בכל אחת מהן נהנינו הנאה גדולה ושלמה.
בשתי הרשומות השתדלתי לתת לכם את המסלולים המדויקים בהם צעדנו. אבל מכל הטיפים שנתתי כאן, בכל רשומה קודמת או שתבוא אחריה, הטיפ הטוב ביותר הוא זה:-
זכרו שיצאתם לטיול ולא למסע גיבוש לסיירת. תנו לעיניים להוליך את הרגליים ופשוט תיהנו.

בלוגרים כותבים על פראג
המלצות טעימות תוכלו למצוא בפוסט של ענבל כבירי "איך אכלתי את הכובע בפראג"
על מסלול טיול משפחתי בפראג תוכלו  למצוא בבלוג לטייל עם נילי ומעין
רחל לבון כתבה בבלוג שלה
על "פראג המכשפת והקסומה"
בבלוג "רואה עולם" – על "קרלובי וארי עם ילדים"
יש לכם המלצות על אטרקציות בפראג מטיול שערכתם? אשמח לשמוע על כך בתגובות!

 

מוזמנים לבקר גם במדור טיולים בחו"ל לקבלת המלצות נוספות!

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים