המלצות לטיול באיטליה

מחפשים המלצות על איטליה?

איטליה נמצאת ברשימת החלומות של מטיילים רבים. ואיך לא? באיטליה יש הכול: אוכל נהדר, ערים ועיירות מדהימות, הרים נישאים וחופים יפהפיים, אומנות מדהימה ואתרים היסטוריים עתיקים. הוסיפו לזה ג׳לטו (גלידה) ויין, והנה לכם החומרים המושלמים לחופשה בלתי נשכחת בארץ המגף.

למבקרים, שזו להם הפעם הראשונה באיטליה – רומא, פירנצה וונציה הם בדרך כלל ברשימת ׳החייבים לראות׳. אם החופשה שלכם מספיק ארוכה תוכלו להוסיף גם ביקור באזור הכפרי היפהפה של איטליה, וליהנות משהיה באחת מאותן וילות בטוסקנה המאפשרות לכם לינה מפוארת לכול בני המשפחה, במחיר סביר.

אם אתם יוצאים לחופשה של 10 ימים ורוצים לצאת ממסגרת הטיול ׳הקלאסי׳ הנה המלצה לטיול שבו תוכלו לטעום משהו מכל מה שיש לאיטליה להציע. במהלך עשרת הימים יהיה לכם מספיק זמן לטעום מהארץ המופלאה הזו. אל תנסו לראות הכל בבת אחת. באיטליה עדיף לטייל בקצב איטי יותר, כך שאפשר יהיה ליהנות מהאוכל, מהשיטוט ברחובות ומחשיפה למלוא החוויה.

מסלול הטיול המוצע לכם מנסה ליצור איזון בין ביקור בקומץ ערים איטלקיות לבין סיור נינוח מספיק על מנת להעניק לכם את החוויה הטובה ביותר האפשרית.

איטליה הקלסית – רומא, פירנצה, צ׳ינקה טרה (Cinque Terre) וונציה

ביום הראשון והשני: רומא

היום הראשון ברומא יכול להיות מאתגר אם תגיעו עייפים מדי. בכול זאת, נסו לבקר בכמה אתרים בשעות אחר הצהריים, ושקלו את האפשרות ללכת לישון מוקדם בערב.

עם פחות מיומיים שלמים ברומא לא תוכלו לראות הכול אבל כן תוכלו לבקר בחלק מאתרי החובה הכוללים את: הקולוסיאום, הפנתיאון, גלריית האומנות של בורגה (Borghese) וסיור בוותיקן. טיילו גם בפיאצה נבונה (Piazza Navona) ואכלו ארוחת ערב בשכונת טרסטוורה (Trastevere).

ביום השלישי, הרביעי והחמישי: פירנצה וטוסקנה

סעו ברכבת לפירנצה. הנסיעה נמשכת כשעה וחצי, כך שאם תעזבו את רומא מוקדם בבוקר, תוכלו לבלות את היום בפירנצה.

במסלול זה תשהו שלושה ימים בפירנצה ובטוסקנה. ביקור בפירנצה מצריך לפחות יום שלם כדי לראות את האטרקציות העיקריות. כדאי גם לבלות יום שלם בטוסקנה. על גבעות טוסקנה משובצות עיירות רבות, וביניהן גם סיינה (Siena), אחד המקומות האהובים באיטליה, וכדאי לבקר לפחות בחלק מהן.

ולגבי היום השלישי, יהיה עליכם להחליט כיצד לבלות: האם להקדיש זמן נוסף לפירנצה הנהדרת, או לבלות יום נוסף באיטליה ולבקר בכרמים ובעיירות הקטנות?

כדי להסתובב בטוסקנה, מומלץ לשכור רכב עם נהג. זה יאפשר לכם לשבת מאחור וליהנות מהנופים ומהכרמים מבלי לטרוח בחיפוש אחר חנייה ובניווט בין העיירות. לחילופין, אפשר גם לשכור רכב. יודעי דבר ממליצים לוותר על חוויית האוטובוסים שלא תמיד מגיעים לתחנה ועלולים להשאיר אתכם תקועים בצד הדרך.

ביום השישי והשביעי: צ׳ינקה טרה (Cinque Terre)

בבוקרו של היום השישי, עלו על רכבת מפירנצה לצ׳ינקה טרה. הנסיעה נמשכת בין שעה וחצי ל-3 שעות. רכבות ישירות הן כמובן מהירות יותר, אבל יש אפשרויות רבות אחרות שעוברות בפיזה. תוכלו להקדיש כמה שעות כדי לראות את פיזה בדרככם לצ׳ינקה טרה, אבל קחו בחשבון שתפסידו זמן יקר שאולי עדיף להקדיש לצ׳ינקה טרה.

אם אתם מזמינים כרטיסים לרכבת בצ׳ינקה טרה, יהיה עליכם להגיע ללה ספציה (La Spezia), ומשם לנסוע ברכבת המקומית לאחת מחמשת העיירות של צ׳ינקה טרה. נסיעה של 9 דקות בלבד תביא אתכם מלה ספציה לעיר הראשונה, ריומאג׳ורה (Riomaggiore). הרכבות יוצאות בתדירות גבוהה מאוד.

הצ׳ינקה טרה הוא מקום פשוט קסום. 5 עיירות ציוריות מושלמות לאורך קו החוף של הים התיכון, שרק ממתינות שתבואו לבקר בהן. אפשר לבלות יום שלם בטיול בין העיירות, או להשתמש ברכבת ולקפוץ מעיירה לעיירה.

היום השמיני והתשיעי: ונציה

סעו ברכבת מצ׳ינקה טרה (בלה ספציה) לוונציה. אין רכבות ישירות ורובן עוברות דרך מילאנו או פירנצה. הדרך המהירה ביותר נמשכת 4 שעות, והאחרות יכולות להימשך יותר מ-6 שעות.
ליום הנסיעה שלכם הזמינו את הרכבת הקצרה והנוחה ביותר בבוקר, כך שיישאר לכם מספיק זמן לבלות אחר צהריים קסום בוונציה.

יום אחד בוונציה זה באמת כל מה שצריך כדי לראות את נקודות החן העיקריות. הקדישו זמן נוסף לשייט למוראנו (Murano) ולבוראנו (Burano) או פשוט צאו לשוטט קצת בתעלות.

היום העשירי

התחילו במסע חזרה הביתה. או אם יש לכם יותר זמן, המשיכו ליעדים אחרים באיטליה כמו חוף אמאלפי (Amalfi).

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים