פרצו לי, שברו לי – וככה הגענו לטיול בפראג

מסלולי טיול והמלצות בפראג הקסומה

בתים ונהג בפראג
העיר בזהב – פראג לכיוון רובע סונה

העיר שכמו מטרוניתה מכובדת ומעט חמורת סבר, מודעת ליופייה וקסמה, מקרבת ושומרת מרחק גם יחד.

רחוב בפראג
מבט אל רחוב נרודובה פראג

הפריצה הייתה מכוונת. גסות לב ורוח של אנשים גרמה להם לפלוש אל תוך הפרטיות שלנו. ובכל זאת, על אף הפלישה הזדונית והמרושעת בה לקחו דברים שהיו יקרים ללבי ואינם ברי שחזור, הדבר היחיד עליו חשבתי היה:-
איזה מזל שלא פגעו בכלבה.
שברו לי. זה היה שלא בכוונה. הזיזו את מיטת הטיגון, או בשפת הטכנאים "בר ההקרנות", ושכחו להגיד לי להזיז את היד ולשים אותה מתחת לראש. האצבע נלכדה בין שני חלקי המיטה ונשברה.
המשיכו לטגן את השד, נשלחתי לאורטופד, עברתי צילום שגילה לי מה שידעתי ונסענו הביתה.
סוכנת הביטוח אמרה לאוריאל שייקח את המעות ששילמה לנו חברת הביטוח, ויקנה לי תכשיטים חדשים. אוריאל ענה לה שהוא יודע שלא זה מה שארצה. חברת הביטוח של בית החולים, ששילמה לי על השבר באצבע, לא המליצה המלצות.
אוריאל ידע שיש לי חלום.
חלום שהתחלתי חולמת בערך בגיל 11 כששמעתי ברדיו על סטודנט ששרף את עצמו מול טנק. אהבתו הבוערת של יאן פאלאך לארצו, הציתה גם את דמיוני. הייתי מזועזעת וחלמתי על פראג.
כאילו זיהה את חלומי, כבר באותה שנה שמעתי שיר שהוסיף את תרומתו לחלום להגיע אל העיר הפצועה.

פרצו לנו, שברו לי, ואלוף נעורי המיר את הצער בשמחה. חיפש ומצא עיסקה אל העיר השבויה בחלום.
בנובמבר 2009, שלושה חודשים אחרי ששבנו מאמסטרדם לדירה פרוצה ומחוללת ואני מסיימת מחזור של 36 הקרנות יום יומיות, טסנו לפראג. מטוגנת, כולי כווייה והייתי מאושרת. במשך שבעה ימים בפראג לא עלינו על תחבורה ציבורית ולו גם פעם אחת (אלא אם כן שייט נחשב). הלכנו את העיר מבוקר עד לילה. שבנו למלון מותשים וכואבים עד כדי גילוי איברים בגופינו, שבכלל לא ידענו על קיומם, ובכל צעד אהבנו אותה יותר.

באפריל 2016 לאחר פטירת אמי, כשידעתי שלא אוכל להתמודד עם הכאב של ליל הסדר הראשון בלעדיה, ברחנו לפראג. כבר אחרי הביקור הקודם שלנו, ברור היה שנרצה לשוב. כפי שסיפרתי לכם כאן  לפעמים טיול הוא לא רק טיול ופראג הקסומה הקימה אותי מחדש.

מבריחה – לברכה.

בטיול השני, משך חמישה ימים, השתמשנו בתחבורה הציבורית המעולה, והמשכנו להתאהב. רשומת פראג פוצלה לשתיים. בשתיהן גם יחד תמצאו סיכום של 12 ימים בפראג. התמונות גם הן, מעורבות משני הטיולים.

אפתח באותן אטרקציות שכל תייר בפראג, בלי יוצא מן הכלל, יעבור דרכן במהלך שהותו בעיר

כיכר העיר העתיקה Staroměstské nám

כיכר העיר העתיקה
כיכר העיר העתיקה בפראג

נוסדה במאה ה -12 והיא הלב ההיסטורי של פראג. הכיכר עצמה ריבועית, מוקפת מבנים מדהימים בשלל סגנונות בנייה החל מהגותי ועד הבארוק. החלק הגותי העתיק ביותר, שמהווה את אחד ממוקדי המשיכה הגדולים ביותר בכיכר המרשימה והיפה הזו הוא ללא ספק  המגדל עם השעון האסטרונומי המרשים והמיוחד

מוקד המשיכה בפראג

השעון האסטרונומי

שעון אסטרונומי
השעון האסטרונומי

ממנו בכל שעה עגולה (בין 09:00-21:00) מפציעים השליחים.

השעון האסטרונומי בפראג
השעון האסטרונומי בפראג

המגדל, שנמצא בחלקה הדרום מערבי של הכיכר היה חלק מבית העירייה שנבנה בשנת 1338. בשנת 1945 נהרס החלק המזרחי של המבנה ולא שוחזר מאז.
בצידה המזרחי:-

קתדרלה
קתדרלת טין בפראג

קתדרלת טין

טין בכיכר העיר

הקתדרלה נוסדה בשנת 1385. שני צריחי הענק שלה, שמתנשאים לגובה 80 מטרים, נראים כמעט מכל נקודה בה תבקרו בפראג. למרות שבדקנו שוב ושוב את שעות הפתיחה, כשהגענו לפתחה סקרנים ומצפים, גילינו שהיא פותחת בשעה היעודה רק את דלתות העץ שבכניסה. דלתות הסורג נשארו סגורות. הצלחנו לעמוד ולנסות לצלם דרכן אבל לא באמת לראות. מסתבר שדלתות הסורג נפתחות בימים מסוימים ובשעות מסוימות, ובימים אחרים לא.
אין טעם בבדיקת שעות הפתיחה שלה באתר האינטרנט. כשאתם בסביבתה חפשו אחר פתק קטון בכתב יד, ממש ליד השלט שלפתחה והוא יגלה לכם אם היום זה היום שלכם או לא.
תוכלו לפגוש בכיכר גם את:-

קתדרלה
בית היוניקורן הלבן ומעליו טין

בית היוניקורן הלבן

צלליות
מבט מחלון בית היוניקורן

בבניין שנקרא "בית חד הקרן הלבן", בצמוד לקתדרלת טין, ממוקמת גלריית קלטובי. בגלריה מוצגות תערוכות של אומנות מודרנית, צ'כית וזרה. ויש בה שלוש תערוכות קבע:-
סלבדור דאלי, אנדי וורהול ואלפרד מוכה. מאד נעים לשוטט בה וכמובן להציץ מהחלונות אל הכיכר.

פוסטר
בבית היוניקורן

כתובת:- náměstí Míru 149, 339 01 Klatovy פתוח:- ג' – א' 10:00-12:00, 13:00-17:00 ביום א' הכניסה חופשית

מערבית לקתדרלת טין מצידה השני של הכיכר:-

כנסיית סנט ניקולאס

כנסייה
סנט ניקולאס
בסנט ניקולאס בעיר העתיקה

הכנסייה בוהקת בלבן ובה נברשת קריסטל ענקית מדהימה ביופייה. הביטו למעלה מעליה, לכיפה המצוירת. בעצם, אתם יודעים מה? פשוט הסתכלו לכל הכיוונים. זכינו להאזין בה לשירת מקהלה נפלאה. פשוט נכנסנו והמקהלה שרה. לא ביקשו תשלום, לא מנעו כניסה. כיף גדול והתרגשות רבה.

כיכר הרפובליקה

רחוב
כיכר הרפובליקה

ממוקמת בין העיר העתיקה לחדשה, Náměstí Republiky דקות ספורות של הליכה ממנה אל כיכר העיר העתיקה. (או להיפך) ובכיכר הזו יושב ה- Obecní Dům (בית העירייה) שליד מגדל אבק השריפה

מגדל אבק השריפה

מגדל
מגדל אבק השריפה

לא רק שהוא מהווה אטרקציה – הוא גם תמרור שעוזר להתמצא בכל מסלול בפראג
נבנה ב 1475 כאחד מ 13 שערי העיר. אז – כשנבנה, קראו לו "השער החדש", אולם במהלך המאה ה 17 הוא שימש כמאגר לאבק שריפה ומכאן שמו החדש "מגדל אבק השריפה". פיסולים מאבן עוטפים את המגדל ומראשו ישנה תצפית על העיר.

כאמור הוא שכן קרוב של "בית העם

שכן קרוב של בית העם

Obecni Dum

בניין
Obecni Dum בית העם בפראג

"בית העם" – עבודות הבנייה עליו החלו בשנת 1905 והסתיימו ב – 1912. זהו הבניין החשוב והבולט ביותר בסגנון האר-נובו בפראג. הוא נחשב לאחד המונומנטים האמנותיים-תרבותיים החשובים ביותר בצ'כיה. ציורי הקיר בו וסביבו מרשימים.
כל אחד ואחד מהאולמות בסיור שערכנו במקום, הרשים אותנו ביותר. החל בנברשות המיוחדות, קירות השיש שהותאמו להם הווילונות, וכלה בכיפות הזכוכית באולם סמטנה. הכול מעורר השתאות ועונג צרוף לעיניים. אחד האולמות המפורסמים שבו, הוא אולם שקירותיו ותקרתו צוירו על ידי הצייר הצ'כי הנודע, אלפונס מוכה.
**מי שאוהב לצלם, לא לשכוח- עם רכישת הכרטיסים לסיור יש לרכוש גם כרטיס צילום. אנחנו לא ידענו שצריך ואוריאל נאלץ לטוס אל עמדת הכרטיסים ממש לפני תחילת הסיור ולרכוש לי אחד, אחרי שזכה לאחד ממבטי הקוקר ספאנייל האומללים במיוחד שאני יודעת להנפיק. אל תוותרו על סיור מודרך בבניין, המקום מרשים ביותר.
מתאבן

גשר קארל

גשר קארל

17 גשרים חוצים את נהר הוולטאבה!
לטעמי גשר קארל, שמחבר את העיר העתיקה של פראג לרובע הקטן Malá Strana וטירת פראג מאז 1402, הוא הגשר הגותי היפה ביותר שראינו. בעצם עזבו גותי, הוא הגשר היפה ביותר שראינו.

נופים
מראות מגשר קארל

שני מגדלים, אחד מכל צד, תוחמים את הגשר היפהפה עדוי הפסלים המרהיבים. למרות שגשר קארל נחשב לבכור הגשרים, הרי שלא הוא היה הראשון. שני גשרים קודמים לו, נהרסו בשיטפונות. האחד במאה ה 11 והאחר במאה ה 14. המגדל בגדה המערבית של גשר קארל הוא שריד לגשר ההוא שהתמוטט במאה ה 14. גשר קארל הוא גשר להולכי רגל בלבד ועליו תוכלו לראות 30 פסלים. רוב הפסלים הם העתקים, אחרי שרבים מהפסלים המקוריים, שהיו עשויים חול ואבן, ניזוקו על ידי מזג האוויר. הפסלים המקוריים נמצאים עכשיו בלפידריום – ששייך למוזיאון הלאומי.
לא אפרט כאן את כל הפסלים על הגשר אסתפק בשניים, שתמיד מושכים את עיקר תשומת הלב.
האחד של ישו – מסביבו כתובות בעברית והוא היה הפסל הראשון שהוצב על הגשר. והשני של הקדוש יאן נפומוק כשהילה של כוכבים מעל ראשו ועל כנו תבליטים. הפסל הזה היה הפסל השני שהוצב על הגשר.
הגשר נשען על 16 קשתות אורכו כ 512 מטר ורוחבו כ 10 מטרים. כשהיינו שם ב 2009 עבר שיקום ושיפוץ.
גשר קארל הומה כל שעות היום והערב. בשעות הערב גם נפתחים עליו עשרות דוכנים, ונגני רחוב מנגנים שם. אני די משוכנעת שתעברו עליו יותר מפעם אחת. ובכל מקרה, השתדלו לעשות זאת לפחות פעם ביום ופעם לעת לילה כשהוא מואר, ולצפות ממנו אל הטירה ואל העיר המוארת. הכי כיף, להיות עליו טרום שקיעה, לראות את העיר מזהיבה כשלאט לאט נדלקים האורות.

כנסייה
כנסיית סן סלבטור גשר קארל פראג

כתובת:- Karlův most, 110 00 Praha 1
מסלול הגעה לגשר קארל ממכיכר העיר העתיקה Staroměstské nám:

המשיכו אל Malé nám ‏ והישארו עליו גם כשמשנה את שמו ל Karlova‬‏ ואז יש פניה זערורית ימינה ל Husova‬‏, כדי לחזור אל Karlova‬‏ והמשיכו אל Křižovnické nám.‬‏ לא צריך יותר, אתם כבר תראו אותו
מסלול הגעה מגשר קארל מהאי קמפה / Malá Strana:-
הולכים על U Sovových mlýnů‬‏ וממשיכים עליו גם כשהוא משנה את השם ל Na Kampě‬‏ פונים ל Karlův most‬‏ ותראו מולכם מדרגות. תעלו! זה זה.

מבנה
פנים המוזיאון לכלי נגינה

מוזיאון לכלי נגינה עתיקים

מוזיאון כלי הנגינה

הגענו אליו בזכות בת דודה שלי שסיפרה, שבביקורם בפראג גילו במקרה מוזיאון נפלא לכלי נגינה. היא לא זכרה את מיקומו המדויק, אבל ידעה להנפיק את ההסבר הבא:-
"כשמגיעים מכיוון העיר יורדים מגשר קארל, פונים שמאלה וממשיכים ללכת. הוא שם!" חיפשתי אחריו ברחבי האינטרנט. כתוב היה שהאומלל הוצף ונסגר. זה לא ריפה את ידינו והחלטנו בכל זאת לנסות ולהגיע אליו.
בעודנו מהדסים להנאתנו על הגשר עמוס התיירים לקראת Malá Strana, נגלה לעינינו ציור קיר יפהפה וכיתוב עליו לאמור "כלי נגינה". מאחר והיה אכן לשמאלו של הגשר, משוכנעים היינו שמצאנו את המוזיאון. ירדנו מהגשר שמאלה ושוב שמאלה, הגענו לבניין והתחלנו מחפשים אחר קופת הכרטיסים. מאחר ולא מצאנו כזו בקומתו התחתונה, עלינו לקומה הבאה. והנה אנחנו עומדים בתוך חנות כלי נגינה. קטנה אמנם, אבל שפע כלי הנגינה שהוצגו בה בצורה יפהפייה גרמו לנו להכריז עליה כעל מוזיאון.

קיר
הכרזנו עליה כעל מוזיאון

שוטטנו בה דקות ארוכות לפני שפנינו, ביקשנו וגם קיבלנו באנגלית משובשת, הדרכה אל המוזיאון "האחר". אני מרשה לעצמי להמליץ למי שבסביבה להיכנס ולו גם לרגע, אל החנות היפה.
המוזיאון ממוקם בארמון ישן משוחזר, ברחוב כרמליצקה במאלה סטראנה. הוא הוקם ככנסייה במאה ה 17 אבל לאורך שנים רבות לא זה היה תפקודו. הוא שימש כבית הדואר הראשי של פראג, כבית חולים צבאי ועוד.
ככזה שעבר ידיים רבות הבניין הוזנח, אבל בארכיונים נשמרו התוכניות המקוריות ולכן השיפוץ שעבר הצליח להחזיר את הבניין לחיים.
המוזיאון על אוספיו, הוקם בשנת 1818 והיה ממוקם בארמון ש"הולאם" על ידי הקומוניסטים בתקופה השחורה ההיא והם אולצו לחפש לו משכן אחר. הארמון שבמאלה סטראנה היה לביתו החדש של המוזיאון.
כל מה שקשור להיסטוריה של כלי הנגינה, כולל כלי נגינה אלקטרוניים. מסודר לפי חדרים:-

כלים במוזיאון המוזיקה

כלי נשיפה מעץ מהמאה ה 16 שנעלמו בעידן הבארוק, והמוזיאון החייה אותם. אוסף כלי מיתר ישנים שכבר אינם בשימוש תזמורתי, כינורות שנבנו על ידי בוני הכינורות המפורסמים ניקולו אמאטי ואנטוניו סטרדיווארי.

כלי נגינה במוזיאון לכלי נגינה בפראג

כלי מקלדת שונים ומשונים, פסנתרי כנף ובהם פסנתר הג'ירף המשעשע. ועוד במקום ניתנות הדגמות. אם פספסתם תמיד ניתן בשלב זה או אחר להיצמד לקבוצה שכבר יצאה לסיור.

כלי נגינה במוזיאון

כתובת:- .Karmelitská 388/2, 118 00 Malá Strana פתוח יום יום למעט יום ג', בין השעות 10:00-18:00. עלות 120 קרונות. הגעה:- חשמליות 12, 20, 22, 91 לתחנת Hellichova
מסלול מגשר קארל:– למקרה שויתרתם על החנות  🙂
יורדים מהגשר וממשיכים על Karlův most‬‏ פונים שמאלה ל Saská‬‏ ונשארים עליו עד שמגיעים ל Lázeňská‬‏ ופונים ימינה. נשארים עליו עד שמגיעים ל Maltézské nám פונים שמאלה ואז פונים ימינה אל Harantova‬‏ הבניין יהיה ממש מולכם!

מהמוזיאון פנינו והלכנו אל האי קאמפה בדרך אליו תוכלו להגיד שלום מנומס לקיר של ג'ון לנון, ולספר שגם אתם ראיתם אותו.

הקיר של ג'ון לנון בדרך לאי קאמפה 2009

האי קאמפה

גלגל המים של האי קאמפה

זהו אי מלאכותי ממש ליד המאלה סטראנה. גלגל המים שתראו מגשר קארל שייך לאי שהיו עליו טחנות מים. יש עליו פארק נאה, מסעדות, שבילי הליכה ומוזיאון נהדר.

גינה
אל ועל האי קאמפה

הגעה:– יוצאים ממוזיאון כלי הנגינה אל Nebovidská‬‏, פונים שמאלה אל Maltézské nám ונשארים עליו גם כשהוא סוטה ימינה ומחליף את שמו ל Lázeňská‬‏ ואז הוא מתעקל ימינה אבל נשאר עם אותו שם. כשהוא מתעקל שמאלה הוא משנה את שמו ל Velkopřevorské nám שם תמצאו את קיר הגרפיטי של ג'ון לנון.
חזרו מעט על עקבותיכם ב Velkopřevorské nám פנו ימינה אל Hroznová‬‏ הוא מתעקל שמאלה ומשנה את שמו ל U Sovových mlýnů‬‏ פשוט הישארו עליו. ככה תגיעו לקאמפה.

מוזיאון קאמפה

חצר מוזיאון קאמפה פסלים של גוטפרוינד

מציג אוסף נפלא של אומנות מודרנית. תוכלו לראות שם בתערוכות הקבע ציורים של פרנטישק קופקה, צייר וגרפיקאי צ'כי שהיה מראשוני הקוביזם. בכניסה ניצבים פסלים מרשימים ביותר של אוטו גוטפרוינד, פסל צ'כי שהתפרסם
בשנות ה 20 של המאה הקודמת. והיה גם הוא מראשוני הקוביסטים, ועבודות נוספות שלהם תוכלו לראות גם ב"בית המדונה השחורה". במוזיאון גם תערוכות מתחלפות ואל תשכחו לעלות על גגו לתצפית אל הגשר ואל העיר.

מגג מוזיאון קאמפה

כתובת:- U Sovových mlýnů 2, 118 00 Malá Strana, עלות:- 350 קרונות לכל התערוכות.
שעות פתיחה: ב'- ש' 10:00-18:0

מהאי, אפשר לקחת שייט ולתת לרגליים לנוח ולעיניים ליהנות מהעיר הזו – שכולה אטרקציה אחת ענקית.

בדרכנו אל הרובע היהודי, בכיכר יאן פאלאך, הבחנו בבניין מרשים והבטחנו לעצמינו לשוב אליו במיוחד

רודולפינום חזית אולם הקונצרטים

הרודולפינום

הרודולפינום

הבניין שנבנה במחצית השנייה של המאה ה -19 שימש בעברו גם כאולם נשפים, ובתפקודו כאולם קונצרטים הוא משמש עד היום. הקונצרט הראשון של התזמורת הפילהרמונית של פראג התקיים ברודולפינום בשנת 1896 תחת שרביטו של דבוז'אק. כיום מתפקד גם כגלריה לאומנות עכשווית. אנחנו בעוונותינו, לא ירדנו לפשרה של התערוכה בה חזינו. תמונות ענק שבמכוון ניתלו הפוך. נבוכים משהו הקדשנו תשומת לב רבה יותר ליופיו של המבנה, מאשר לתערוכה.
מאחר והבניין באמת יפהפה והתערוכות בו מתחלפות, אני מרשה לעצמי להמליץ על המקום, רק בדקו קודם מה מוצג בו , כדי לוודא שהתערוכה המוצגת אכן מעניינת אתכם. מתאבן
כתובת:- Alšovo nábř. 12, 110 00 Staré Město פתוח:- יום ה' 10:00-20:00 שאר הימים עד 18:00 ב'- סגור. עלות 130 קרונות

המוזיאון לאומנות דקורטיבית
לדאבוני, אז אסור היה לצלם שם ואני שייכת לעדת הממושמעים.
מול הרודולפינום, בבניין ניאו-רנסנס יפהפה שוכן מוזיאון נפלא – המוזיאון לאומנות דקורטיבית. האמת היא שגילינו אותו במקרה כשיצאנו, קצת מאוכזבים, מהתערוכה ברודולפינום. וזה היה שווה!!
אחד הבניינים האחרונים בפראג שנבנה בסגנון הניאו רנסנס והוא תוכנן על ידי אותו אדריכל שתכנן גם את המוזיאון הלאומי הצ'כי. בכניסה גרם מדרגות מדהים ביופיו, תקרה יפהפייה וויטראז'ים מרהיבים.
כל חדר במוזיאון היפהפה מתמקד באוסף שונה ומוצג בצורה שונה:- זכוכית וקרמיקה, הדפסים וצילום, מתכת, טקסטיל ואופנה, גלריה מיוחדת לשעונים, ספרים עתיקים (שהם והכרזות הוצגו בתוך מגירות שמותר וצריך היה לפתוח),
ואולם הכניסה, שמיועד לאוספים מיוחדים. מחלונותיו האחוריים אם תסתכלו החוצה, תוכלו להשקיף על בית הקברות היהודי מלמעלה. קחו פיצוי פרטים מהרובע היהודי.

בתים
הרובע היהודי בפראג

בביקורנו הראשון בפראג, מצאנו את עצמנו פותחים מגירה אחר מגירה ומהלכים בין החדרים בעיניים נוצצות כמו ילד בחנות ממתקים. המוזיאון הזה ראוי ליומיים שלמים ולא רק שלוש השעות וחצי שבילינו בו.
החלטנו חגיגית, שבביקור הבא שלנו בעיר נקדיש לו שעות רבות נוספות. בפעם השנייה שהגענו לפראג התברר שהמוזיאון סגור לשיפוצים.
לפי האתר הרשמי של תיירות פראג הוא חזר לתפקד, בקומה השלישית נפתח חלל תצוגה נוסף, חנות המוזיאון שופצה (בכלל לא שמנו לב שיש שם אחת), ויש בו גם מסעדה חדשה. בביקור הבא – בטוח שנכנס לבקר 🙂
כתובת:- listopadu 2, 110 00 Staré Město פתוח:- ד'-א' 10:00-18:00 ב'-סגור. עלות 300 קרונות

 

מדרגות
פנים מוזיאון נארודני

מוזיאון נרודני NÁRODNÍ MUZEUM

במוזיאון נארודני

המוזיאון הלאומי של פראג. בניין יפהפה שנמצא במעלה כיכר ואצלב. זהו המוזיאון העתיק ביותר בעיר ובהחלט אטרקציית חובה לכל מי שמגיע לטיול בפראג.

הבניין היה סגור לרגל שיפוצים מאז 2011 ונפתח בחלקו מחדש בסוף אוקטובר 18. התערוכות בו מגוונות, בין היתר תערוכה גיאולוגית ובה שפע אבנים, ולחובבי הז'אנר (אנחנו ויתרנו) קומה שכולה פוחלצים.
הבניין יפהפה. שווה לעלות את גרמי המדרגות שלו ולו רק על שום ציורי הקיר שיש בהן. כבר הם מהווים תערוכה מדהימה בפני עצמה.

במוזיאון נארודני – פרטים

כתובת:- Václavské náměstí 68, Prague 1 פתוח:- ב'-ה' 11:00-20:00 ו' – א' 10:00-18:00
** 28 באוקטובר 2018 עד 31 בדצמבר 2018 הביקור חופשי לרגל הפתיחה המחודשת

 

בית המדונה השחורה – מוזיאון הקוביזם

 

בית המדונה השחורה מוזיאון הקוביזם

מוזיאון הקוביזם – בית המדונה השחורה

קרוב מאד למגדל אבק השריפה. שימו לב לצורת המבנה המיוחד שנבנה בשנות ה 30 של המאה ה-20 עם החלונות הכאילו "שבורים". הסימן הטוב ביותר לזיהוי המבנה הוא פסל המדונה שצמוד לדופן הבניין ומסתתר מאחורי סורג. המוזיאון מרווח ונעים לשיטוט. ניתן לראות שם פסלים של הקוביסט אוטו גוטפרוינד, של הצייר ג'וזף צ'אפק ועוד.
גם אם אתם לא מחובבי הקוביזם, לכו לשם כדי לשבת בבית הקפה "אוריינט גראנד קפה" המדהים, ששמר על צביונו ועיצובו מאז מבלי לשנות. האמינו לי, לשבת בבית הקפה שממוקם בקומה הראשונה, כשדרך חלונותיו הגדולים נשקפת העיר הקסומה, זו חוויה מיוחדת במינה.

בית קפה
אוריינט גראנד קפה בבית המדונה השחורה

וכמובן להסתובב בחנות המוזיאון למטה, היא עצמה מוזיאון בזעיר אנפין.
House at the Black Madonna כתובת:- 19, Ovocný trh, Prague 1 פתוח:- ג' 10:00-19:00 ד' – א' 10:00-18:00 עלות 150 קרונות
הגעה:- לכו מערבה ועברו מתחת למגדל אבק השריפה אל Celetná‬‏ בית המדונה השחורה משמאל

הצ'כים אהבו את הקוביזם, ולקחו את הזרם הזה למחוזות משל עצמם. ניתן לראות את זה בפריטי אומנות שימושית, בבניינים מיוחדים כמו בית המדונה השחורה ובעמוד התאורה הקוביסטי, שנדמה לי שהוא היחיד בעולם, של אמיל קרלצ'יק. חיפשנו ותרנו והאמת היא שרק כשהחלטנו לוותר, הוא קפץ מולנו.

עמוד תאורה
עמוד התיאורה הקוביסטי

כתובתו של הנ"ל:- Jungmannovo nám., 110 00 Můstek
כמו שסיפרתי לכם כאן אנחנו נוהגים לבחור נקודה אליה אנחנו רוצים להגיע ולהגדיל. בלי להוסיף שקל תשעים, פשוט להגדיל את המפה. לאט לאט צצים ומתגלים עוד ועוד אתרים שעד לאותו רגע נחבאים היו אל הכלים.
את המוזיאון הבא גילינו כשהגדלנו את סביבות וישארד (עליו ברשומה הבא)

סיר לילה
מוזיאון האסלות והסירים

המוזיאון ההיסטורי של סירי הלילה והאסלות

תצוגה
תצוגה במוזיאון האסלות והסירים

בשנת 2000 התחילו שני אדריכלים בעבודות שיפוץ ושימור של אחוזת טרבוטוב. אחוזה מהמאה ה 10 שנשרפה בסוף המאה ה 19 ועד שנות ה 2000 עמדה בשיממונה. במהלך השנים שימש המקום כביתם של אריסטוקרטים, ביתו של כומר ואפילו מבצר. תוך כדי עבודות השיפוץ והשימור נחשפו הגלגולים שהאחוזה עברה, שפע רב של סגנונות:- רומנסק וגותי, רנסאנס ובארוק. וגם שני מוצגים שהפתיעו אותם ועוררו את סקרנותם.
האחד שרידי אסלת אבן והאחר תוספת, מתקופת הבארוק, שהוספה למבצר ובה אסלה יבשה עם אגן.
הפריטים הללו עודדו אותם לנסות למפות ולאתר פריטים שהוכנו בדיוק למטרה האנושית כל כך. די מהר הם גילו שהטאבו על הנושא היה גדול משחשבו והם התקשו למצוא חומר כתוב.
לכן התחילו לחפש בשווקי פשפשים, חנויות עתיקות, באינטרנט ובאזורי שיפוץ ושימור ולאט לאט התחיל להצטבר אוסף לא קטן בכלל של אסלות ובתי שימוש מתקופות קדומות.
כשהגיעה האוסף לכ- 2000 פריטים שונים בצורות שונות, החליטו לפתוח מוזיאון שנחשב לאחד הגדולים מסוגו בעולם כולו.
ברור לי שזה עלול להישמע תמוה במידת מה, שהחלטנו לשלם כדי לראות סירי לילה ואסלות עתיקות, אבל זה היה מדהים. מוזיאון יפהפה של אסלות עתיקות וסירי לילה. חלקם מאוירים בצבעוניות מדהימה,
שלא הייתה מביישת כלי הגשה לשולחן החג (בחיי נו)

תצוגה במוזיאון כלים מעוטרים

אוסף קריקטורות עליז ומשובח על הקירות.

אוסף קריקטורות

 

**לדאבוני, תוך כדי עבודה על הפוסט, כשניסיתי לבדוק עלויות נכון להיום, התברר שהמקום נסגר. לא רציתי לוותר על ההמלצה כדי שתוכלו ליהנות מאטרקציה מעט שונה הקישור יעזור.

עוד על אומנות בפראג תוכלו לקרא בפוסט של מיכל בן ארי מנור בעלת הבלוג רואה עולם:-
פראג לחובבי עיצוב

עד כאן הסיור הראשון בין כיכרות ומוזיאונים בפראג. ברשומה הבאה אקח אתכם, בין היתר, לאתרי דת וגנים.
ביקרתם בעיר? ערכתם טיול בפראג ויש לכם המלצות נוספות? אני תמיד שמחה לתגובות ותוספות.

מוזמנים לבקר במדור טיולים בחו"ל לקבלת המלצות נוספות!

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים