מקומות לסייר בהם ברומא

יש בעולם ערים הגדולות יותר מרומא. אולם, יש לה חשיבות מיוחדת. בעבר, הייתה רומא מדינה, ואימפריה ששלטה על כל העולם. מרומא, התפשטה הנצרות לעבר כל העולם. מרומא יצאו לגיונות שכבשו את ארץ ישראל, והחריבו את בית המקדש בירושלים. מהתרבות המפוארת, נותרו ברומא שרידים רבים של ארמונות, מנזרים וכנסיות. ברומא חייתה גם קהילה יהודית מפוארת שנחרבה.

הוותיקן- מדינה בתוך רומא.

קריית הוותיקן הנמצאת בתוך רומא הינה מדינה בפני עצמה. ראש הממשלה של הוותיקן הוא האפיפיור המכהן. השרים, הם הקרדינלים. במדינה זו אין בחירות. רק כאשר נפטר האפיפיור, בוחרים הקרדינלים אפיפיור חדש. הוותיקן, מוגדרת כבתור המדינה הקטנה ביותר בעולם. אפשר להזמין הרבה סיורים ברומא, הכוללים סיור מודרך בוותיקן. השמועות אומרות, שבתוך מבני הוותיקן, יש אוצרות הקשורים לעם היהודי, וכרגע לא מרשים לראותם. ישראלים מעטים עם קשרים בוותיקן, מספרים שהראו להם באופן מיוחד בתוך מבני הוותיקן, את ציץ הזהב, אותו לבש הכהן הגדול בבית המקדש בירושלים.

הקולוסיאום- אמפי תיאטרון עתיק.

אם בארץ יש שרידים של אמפי תיאטרון עתיק מהתקופה הרומית, הרי שגם ברומא יש אמפי תיאטרון. האצטדיון העתיק ברומא, מכיל 50,000 מקומות ישיבה. האצטדיון היה מפואר, אך גנבי עתיקות שדדו ממנו עמודים, וחלקים אחרים. כשאתם יושבים במקום, אתם יכולים לדמיין את גרבות הסיף שנערכו במקום, וכיצד הגלדיאטורים נאבקו בחיות טרף או שוורים. דמיינו את הקהל יושב בכיסאות ומריע.

גבעת הקפיטולין וגבעת הפלטין.

2 אזורים עתיקים ומפוארים אלו ברומא, ממחישים לנו את השלטון הרומי, והאצולה הרומית ששלטו בעיר. בגבעת הקפיטולין, שכן הממשל הרומי. שם התקבלו ההחלטות, התקיימו הישיבות. שם, מלך הקיסר הרומי ביד רמה על מדינות רבות בעולם. בגבעת הפלטין, שכנה האצולה הרומית. אירועים משמעותיים בחיי העם הרומי, התקיימו בגבעת הפלטין. שרידי העתיקות במקום, יכניסו אתכם לאווירה התוססת שהייתה שם בעבר.

מזרקת "המשאלות".

מזרקות מעניינות ומפורסמות יש ברומא. אחת מהן, היא "מזרקת המשאלות". האגדה מספרת, שכל מי שזורק מטבע לתוך מי המזרקה, יתגשמו כל משאלותיו. במזרקה יש פסל של נפטון רוכב בתוך מרכבה, שקשורים אליה סוסי ים. ומה קורה למטבעות הנזרקות אל מי המזרקה? פקחי העירייה, שולים את המטבעות מהמים, ומכניסים אותם אל קופת הארנונה של העיר רומא.

ארמון ונציה.

אנחנו לא בוונציה, אנחנו ברומא. אולם בתוך העיר, יש כיכר הנקראת "כיכר ונציה". וצמוד לה יש ארמון, הנקרא "ארמון ונציה". הארמון קרוי על שם המלך עמנואל ה2, שאיחד את כל חלקי איטליה לממלכה אחת.
מחפשים רעיונות לטיול בחו"ל או בארץ?

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים