טיול בקרקוב – עיר להכיר

המלצות לטיול בקרקוב – עיר של רוגע וקסם

אנדרטה
אנדרטה ליוזף פילסודסקי בקרקוב

פולין מעולם לא הייתה בראש מעייניי. סיבות היסטוריות שלא זה המקום לפרטן, שחברו לתדמית קדורנית שנוצרה לארץ זו ולעוד חברות במועדון הקומוניסטי לשעבר, בתיבול סוג של שמרנות מקובעת מצדי – הרתיעו אותי.
ועם זאת, בחפשנו ערים אירופאיות ראויות לביקור, ובעיקר בחיפושיו של איש חיקי הנצחי, צץ לו שם אחד שוב ושוב, כשהוא קוצר עוד ועוד המלצות וכתבות נלהבות – קרקוב, ולשם הגברת המוטיבציה – מחירי הטיסות לערי פולין, בתחילה וורשה בלבד וכעת מספר לא קטן של ערים נוספות, הם מהזולים שבשוק הטיסות, כרגיל תלוי בחברה ובמועד הטיסה.

את הטיול בקרקוב התחלנו עם נחיתתנו בעיר בשעת בוקר, ולאחר שהפקדנו את מטלטלינו במלון המשובח (עליו עוד ארחיב בהמשך) הספיקה לי בערך מחציתה של שעה, על מנת ליפול בקסמה של העיר.

מחומות העיר העתיקה ושעריה שרד השער הצפוני בלבד הוא שער פלוריאן ומבנה שמירה מחוצה לו שנקרא "בארביקאן" שכיום משמש כמוזיאון.

מבנה
שער פלוריאן

שאר חומות קרקוב נהרסו בצורה יזומה ובמקומן ניטע גן היקפי שנקרא "פלנטי" שבחלקו הצפוני הוא רחב יותר וכולל שדרות עצים, מזרקות, פסלים ומדשאות ובקצותיו הדרומיים הוא מצטמצם לכדי פס צמחיה בלבד. הפלנטי מעניק קסם מיוחד לעיר וגם מסייע בהתמצאות בה.

עצים
הפלנטי
עצים
הפלנטי

בזמן שהגענו (מרץ 2018) עדיין היה קר והעצים עמדו קרחים ללא עלים ולמרות זאת והיה להם קסם מיוחד שריתק אותי, מה גם שעל ענפיהם העירומים מעלים, קננו המוני עורבים וקאקים ומהמדשאות בצבצו לעיתים כרכומים בשלל צבעים, ששלחו קריצה של רמז על הצפוי באביב הקרב.

בצבוצי כורכומים
גם דבורים שמחות לנצני אביב

הבטחתי לאוריאל ולעצמי חגיגית, שעוד נשוב לעת אביב, לראות את העצים לבושים עלים לתפארת.

אתחיל בשלושת האתרים שהם בבחינת אתרי חובה בעיר

כיכר השוק המרכזית

כיכר השוק

נחשבת לגדולה באירופה, נחלקת לשני חלקים על ידי בית הבד של קרקוב, כשחלק אחד הנמצא בינו לבזיליקת סנט מארי מאוכלס על ידי מוכרי פרחים ובחלקו השני מגדל העירייה הישן ולידו שוק קבוע יפהפה ובו שפע מאכלים עממיים לסעודת מלכים במקום,

שוק אוכל

ביתן גבינות יפהפה, דוכני בשרים, שוקולד, מאפים, שפע מזכרות כולל כלי בית, בגדים וצעיפים להם בהחלט זקוקים בקור, והכל נקי ומסודר להפליא.

השוק

מכיכר זו יוצאים סיורים בכרכרות רתומות לסוסים בהן נוהגות עלמות חן לבושות בתלבושת רבת רושם ובקולות מתחנחנים פונות לעוברים ושבים על מנת לשדלם לעלות לסיור בעיר.

ככה זה כשיש שניים 🙂

מסביב לכיכר שפע בתי קפה ומסעדות. המקום שמח תמידית, עם פעילות בלתי פוסקת והוא מנקז אליו מספר עצום של רחובות, כך שהכל מוביל בסופו של דבר אל הכיכר. ושוב מסתבר, שלא כל הדרכים מובילות רק לרומא…

בזיליקת סנט מארי

בזיליקה
בזיליקת סנט מארי

נחשבת למקום התפילה המרכזי בפולין, כנסייה גותית מהמאה ה 14 בעלת שני מגדלים לא זהים בצורתם ובגובהם.

בזיליקת סנט מארי

במסורת שנשמרת מאות בשנים, יוצא בכל שעה עגולה חצוצרן לאחד מראשי המגדלים ומנגן חלק ממנגינה וזאת לזכר חצוצרן עבר מפורסם שנורה בגרונו באמצע נגינת תרועת אזהרה מפני הכיבוש הטטארי. לאחר ההפסקה הדרמטית בנגינה מנופף החצוצרן לקהל הצופים לשלום – עד הפעם הבאה.

מנופף לשלום

לכנסייה ניתן להיכנס אך ורק בסיורים מודרכים והכניסה אליהם מאחוריה

הכניסה מסביב


מגדל העירייה הישן
– מצידה השני של הכיכר ניצב מגדל, כשבעים מטר גובהו ובראשו שעון יפהפה שקוטרו כשלושה מטרים. במאה ה 17 נפגעו צריחי המגדל ממכת ברק, שופצו שיפוץ לא מוצלח במיוחד והם החלו מתפוררים. בסוף המאה ה 18 הם נבנו מחדש. שני פסלי אריות מהמאה ה 19 ניצבים בכניסה אליו.

מגדל העירייה

 

בית הבד של קרקוב

בית הבד מזכרות

החל את דרכו לפני כ 700 שנה כמרכז (פתוח) סחר בינלאומי לייבוא וייצוא סחורות. בתחילה נבנה גג על מנת להגן על הדוכנים מפגעי מזג האוויר, לאחר מכן הוקם מבנה גותי גדל ממדים, ולאחר הזנחה רבת שנים, שופץ ולמעשה נבנה מחדש בסוף המאה ה 19 למבנה רנסאנסי. שיפוץ זה הקים לתחייה את המסחר בעיר. קומתו התחתונה היא למעשה אכסדרה ובה עשרות דוכני מזכרות ומלאכת יד (במחירים לא זולים), ובעליונה מוזיאון אומנות.

מתחתיו ומתחת לכיכר נמצא:- מוזיאון תת קרקעי – ובו, בין מחילות ותעלות, תערוכה מרתקת של תולדות העיר החל מימי הביניים. במוזיאון, בין השאר, צילומים מרתקים של העבודות שנעשו בכיכר בסוף המאה ה 20 בכדי לשפר את חזותה. שווה ביקור. רצוי לבדוק שעות פתיחה באתר. הכניסה בתשלום.

גבעת ואוול

עליה לגבעת ואוול

בדרום מערבה של העיר העתיקה מעל לנהר הויסלה ניצבת לה גבעת ואוול שבה שני מבנים עיקריים, קתדרלה ומצודה באותו השם. המקום שימש מאות בשנים כמשכן בתי המלוכה של פולין. מלכי פולין ובני משפחותיהם קבורים בקתדרלה לצד גיבורים לאומיים ואנשי דת.

הקתדרלה על גבעת ואוול

לגבעה ניתן לעלות מכיוון העיר בשני מקומות ועלייה נוספת יש מכיוון הנהר. מכיוון זה ניתן לראות את הדרקון יורק האש סמוך לנהר ואת מערתו. מאחר ועלינו מהעלייה הצפונית שמכיוון העיר – תצפתנו עליו מלמעלה.

גבעת ואוול תצפית

מלבד הקתדרלה המרשימה משנת 1364, במקום כאמור גם מצודה ששמשה כמגורים למלכי המדינה, ובתקופת מלחמת העולם השנייה הייתה מקום מושבו של המושל הגרמני. כיום המבנים מאכלסים מוזיאונים שונים. למעט הקתדרלה, האתרים בתשלום נפרד עבור כל אחד מהם. תוכלו למצוא פרטים על המתחם, שעות פתיחה וכרטיסים כאן

מי מכם שקורא מידי פעם את עלילות ניני ואוריאל ברחבי האטלס, כבר יודע שאנחנו אוהבים מוזיאונים ומשתדלים לראות מהם כמה שיותר. הפעם, למרות הקור, הוחלט על טיול רגוע ומזדחל, להגיע לגבעה ולהסתפק בקתדרלה. את שאר הזמן להקדיש להידוס מענג ברחבי המתחם היפהפה

גבעת ואוול

בתצפית על העיר ולכיוון הנהר (והדרקון). ומאחר והואילה השמש באותו היום להראות פרצופה האמתי ולחמם, יכולים היינו להתענג גם על ישיבה מפנקת בבית הקפה שם. את הביקור במוזיאונים שמרנו לנו לפעם הבאה.
כתובת:- Wawel Royal Castl e  State Art Collection  Krakow

                                                                                                                                                           רובע קאז'ימיז'


בקרקוב התפתחה קהילה יהודית משגשגת עד שבשנת 1495, היהודים גורשו לעיירה סמוכה, דרומית לגבעת ואוול. שם התפתחה הקהילה בגבולות העיירה. עם הזמן הפכה העיירה לרובע של העיר קרקוב. המקום הפך למרכז תרבותי ורוחני יהודי מהחשובים באירופה, הוקמו בו בתי כנסת רבים וכן בית דפוס עברי.

בית הכנסת הישן
בית הכנסת החדש

הכיבוש הנאצי הביא את הקץ על קהילה זו כשרוב אנשיה נשלחו אל מותם במחנות ההשמדה.
המקום נשאר מוזנח עד אשר צולם בו הסרט "רשימת שינדלר" של ספילברג ובעקבותיו המקום זכה לעניין ועדנה מחודשים וכיום יש בו מספר גדול של מבקרים באתריו השונים.

כתובת:- Kazimierz, Kraków, Poland

ולייתר הפנינים בכתר של קרקוב.

הספריה של האוניברסיטה היגלונית ומגורי הפרופסורים

האונ' היגלונית

המבנה העתיק ביותר באוניברסיטה, שהיא עצמה אחת העתיקות באירופה. המקום מתפקד כמוזיאון ומספק סיורים מודרכים בתשלום באנגלית ובשפות נוספות בין הספרייה, אולם ההרצאות, המעבדות ומגורי הפרופסורים.
ביקרנו במקום ביומנו האחרון שהיה במקרה שבת והתברר שבשבתות הכניסה חופשית וסיירנו במקום בחופשיות ללא הדרכה. מבחינתנו האישית, היתרון שבסיור ללא הדרכה הוא פשוט:- יש לנו זמן להתעכב ולבחון כל פריט או חדר מבלי שנעכב אחרים. ועל המקום בד"כ ניתן ללמוד גם מחיטוטי אינטרנט.

החדרים

הליברריה – (הספרייה) מראשית המאה ה 16 ומכילה בין השאר שחזור של כלים אסטרונומיים מעץ מבחר כלי נשק ומשמשת ככניסה למוזיאון. במקור היה זה מקום משכנה של ספריית האוניברסיטה.

הליברריה

החדר המשותף – הפרופסורים שלימדו במקום גם התגוררו בו. כך נהוג היה עד המאה ה 18. חדר זה שימש להם כחדר התכנסות בו היו נפגשים, אוכלים ולומדים יחד. בחדר זה גרם מדרגות יפהפה, שימו עליו עין.

החדר המשותף

חדר האוצרגלובוס אדיר ויפהפה, כלי קרמיקה וחפצי אומנות שונים שנאספו במשך השנים מוצגים בחדר הזה. אספנות נפלאה שמרוכזת בחדר אחד. לאט לאט, אם אתם לא בסיור, הקדישו לו זמן.

האוצר

חדרי הפרופסורים – חדר מגוריו של פרופסור אנטוני ז'ולנדובסקי שהיה תיאולוג וגיאוגרף. הריהוט עממי כלים מהמאה ה 18. ובחלק צמוד אליו פריטים מהמאה ה -19. עד היום מוסיפים לחדר זה פריטים נוספים.

חדר קופרניקוס – פה נשמרים מכשירי אסטרונומיה מהחשובים בעולם. מרביתם מסוף המאהה – 15 והם מייצגים את ההתפתחות המטאורית בלימודי האסטרונומיה והמתמטיקה שהתחוללה במקום באותה התקופה. זכור לטוב גלובוס אחד מדהים!

בחדר קופרניקוס

האולם הירוק – ובו הפסנתר עליו ניגן שופן ושפע יציאות אומנות.

ולבסוף, ממש לפני היציאה מהמקום הנפלא, החלק העתיק ביותר של האוניברסיטה – בית העם

בית העם

שנתרם לאקדמיה בשנת 1400. בעבר שימש בעיקר להרצאות והוא משמש כיום כאולם טקסים. בחדר הארוך והמרשים שעון אורלוגין יפהפה, אוסף נברשות מרשים ואוסף דיוקנאות שונים.
כתובת:- ul. Jagiellońska 15 , Old Town
שעות פתיחה: – בימי חול 10:00-15:00 שבתות 10:00:-14:00 (כניסה חופשית) סגור בימי א'.

הכנסייה של סנט אנה  Church of St. Anne, Kraków

הכנסייה של סנט אנה

 

לאחר הביקור המענג במגורי הפרופסורים ושות', ממש מאחורי האוניברסיטה, נגלתה לעינינו כנסייה יפהפייה. כנסייה בארוקית שאזכור ראשון שלה מופיע בכתובים משנת 1363. ככל הנראה במקור בנויה הייתה מעץ, והיא כלתה בשריפה בשנת 1407.כבר באותה השנה נבנתה מחדש, בסגנון גותי ובשנת 1418 נתן המלך כשי, את הזכות על הכנסייה ועל קהילתה – לאוניברסיטה.

הכנסייה של סנט אנה

 

הכנסייה של סנט אנה

בשנת 1689 הוחלט שהכנסייה הגותית קטנה מידי עבור קהל המאמינים הגדל והולך ולכן היא פורקה ונבנתה מחדש באותה השנה בהדרכתו של אדריכל הולנדי, והפעם זכתה לעיצוב בסגנון הבארוק כשעל הפסלים שמעטרים אותה אחראי אדריכל איטלקי.
כתובת:- Świętej Anny 11

בית היפוליט (שייך לרשת MHK  Historical Museum of Kraków)

בית היפוליט

קומותיים של בית בורגנים עשירים מהמאה ה 18. בחדרים יצירות אומנות מדהימות, כשמעניין במיוחד היה אוסף השעונים מעורר ההשתאות, שהיה בכל חדר. אותי מסקרן מאד לדעת לאן נסו יושבי הבית, כשכל השעונים כולם הכריזו כמקהלה גדולה אחת על השעה. וברצינות? השעונים נפלאים. חדר התפירה,החדר הילדים, וחדרים נוספים נשארו כשהיו, והבית מאפשר הצצה אל חיי היומיום של משפחות עשירות. זה לא "ארמון" מסוג הארמונות שאנחנו רגילים לראות באירופה, אבל בהחלט מדובר בתצוגה של עושר. מומלץ!
כתובת:- כיכר סנט מרי 3  plac Mariacki 3 שעות פתיחה:- נובמבר – מרץ ימים א', ד' ו' 9.00-16. יום ה' 12.00-19.00 אפריל – אוקטובר ימים ד' עד כולל א' 10.00-17.30

מוזיאון הויטראז'ים

במוזיאון הויטראז'ים

חללי תצוגה משולבים בסדנת הויטראז'ים המתפקדת מאז 1902. ניתן להתבונן בתהליך יצירת ויטראז', והביקורים רק בסיור מודרך. ביקרנו במקום בהדרכתה של גבריאלה. ההסברים המרתקים על שלביה השונים של העבודה על כל ויטראז' וכל פיסת זכוכית היו ברורים להפליא.
המבנה נבנה במיוחד עבור הסטודיו לויטראז'ים והושקעה בו מחשבה רבה, לדוגמא:- בחדר הצביעה כל החלונות פונים לכיוון צפון כי מצפון מגיע האור הנכון ביותר להשתקפות בזכוכית.
ברחבי קרקוב פזורים מעל 200 חלונות ויטראז' שיוצרו ונבנו בסדנא הנפלאה הזו, ובהם חלונות בטירת ואוול (Wawel Castle) ובזיליקת הפרנציסקאנים (Franciscan Basilica).
כתובת:- al. Krasin­skiego 23, 31–111 Krakow  סיורים מודרכים באנגלית: יום ג' – ש' כל שעה מ -12:00 עד 17:00. (הסיור האחרון בשעה 17:00)
כרטיס עלה לנו 35
PLN יש להגיע 10 דקות לפני שעת הסיור שבחרתם, כדי לרכוש את הכרטיסים. אורך הסיור 45 דקות. פרטים נוספים כאן

מוזיאון הרוקחות של האוניברסיטה היגלונית

מוזיאון הרוקחות

אחד המוזיאונים הבודדים לרוקחות בעולם. נוסד ב – 1946 בבית מרקחת מהמאה ה 18. על פני שלוש קומות עתירות מוצגים, מומחשת למבקרים ההיסטוריה של מרקחת התרופות מאז ימי הביניים ועד ימינו.
בין המוצגים:- כלי מזיגה, כלי מדידה ומאזניים בצורות ובגדלים שונים, מכלי תרופות, כלים להכנת תרופות וארונות לאחסונן.

מוזיאון הרוקחות
מוזיאון הרוקחות

במרתף חביות ובקבוקים ליינות מרפא ועליית הגג מוקדשת לייבוש ואחסון צמחי מרפא. במקום גם מוצגים מבתי מרקחת עתיקים אחרים ובספרייתו מאוחסנים בין השאר, הדפסים שונים  הקשורים להיסטוריה של בתי המרקחת יחד עם חפצים נדירים אחרים שמציגים את התפתחות כלי הרוקחות במהלך השנים. אין די מילים על מנת לתאר את קסמו של המקום. אז פשוט – לכו!
כתובת:- פלוריאנסקה 25 קרקוב עלות:- נכון למרץ 2018 9 זלוטי לאדם  שעות פתיחה:- ימים ד', ה', ו' ש' : 9.30 – 15.00 ימים א' ב' וחגים: סגור יום ג': 12.00 – 18.30

מוזיאון הענבר

מוזיאון הענבר
מוזיאון הענבר

לא בדיוק מוזיאון יותר חנות תכשיטים שרוב תכולתה תכשיטי ענבר. אבל הם יצרו מוזיאון פצפון, אלגנטי וחמוד להפליא על תולדות הענבר בחלקה האחורי והוא שווה ביקור. הכניסה חינם.
כתובת:- Świętego Jana 2, 31-018 Kraków,

הכנסייה על הסלע

את הטיול שלנו בקרקוב התחלנו לקראת חג הפסחא. רוב הכנסיות אליהן נכנסנו, ולא משנה הייתה השעה, מלאות היו במתפללים עסוקים בטקסים שונים ובפעילות דתית שוקקת. לא בכל כנסיה מותר לצלם.
וגם אם מותר היה, בעת טקס דתי נראה היה לי לא נכון ונמנעתי. בכנסיה הזו לא היה טקס כשנכנסנו וגם מותר היה לצלם.

כנסיית מיכאל הקדוש – הכנסייה על הסלע

כנסיית מיכאל הקדוש, דרומית למצודת ואוול מתנוססת אחת הכנסיות העתיקות ביותר בקרקוב מסוף המאה ה 13. כמו רוב הכנסיות שראינו בפולין היא יפה אך רובה כהה וקודרת.

כנסיית מיכאל הקדוש – הכנסייה על הסלע
כנסיית מיכאל הקדוש – הכנסייה על הסלע
כנסיית מיכאל הקדוש – הכנסייה על הסלע

מתחתיה קריפטה – קטנה וייחודית, אל תוותרו עליה.

קריפטה קטנה וייחודית

מתחם הכנסייה הוא מרשים, ומטופח.

מתחם כנסיית מיכאל הקדוש – הכנסייה על הסלע
מתחם כנסיית מיכאל הקדוש – הכנסייה על הסלע

יש גן מאחוריה, כשהיינו במקום לא ניתן היה להיכנס אליו. ממבט מעל הוא נראה שווה ביקור, אז תבדקו
כתובת:- Skałeczna 15, 31-065 Kraków

כנסיית פיטר ופול 

פיטר ופול שניים עשר השליחים

כנסיית הבארוק הראשונה בעיר והיא דוגמא ברורה ביותר של חיקוי דגמי מבנה מרומא לפולין. סביבה 12 פסלי אבן של 12 השליחים וכמו הכנסייה, אף הם ספק חיקוי ספק העתק של דגמים מרומא. האגדה מספרת שהישועים הוציאו את כל ממונם על בנית החזית הברוקית, עם הפסלים שבחזיתה עד שניטלה מהם היכולת הכלכלית לסיים את בנייתה על שום כך, מאחורי חזיתה המרשימה, הכנסייה עצמה עשויה מלבנים פשוטות.

פיטר ופול – לבנים פשוטות

שניים עשר השליחים – פיטר ופול

כתובת:- Grodzka 52A, 31-044

בעיר פעילות תרבותית שוקקת ובזמן ביקורנו נערך בה פסטיבל קונצרטים שנתי של מוזיקה עתיקה. בחרנו מתוך המבחר העצום שני קונצרטים האחד באך והשני פרסל. ניסיון להזמין כרטיסים באינטרנט לא צלח ולכן קנינו את הכרטיסים ביום נחיתתנו באחת מנקודות המכירה הפזורות בעיר. מחיר הקונצרטים בקרקוב בהחלט מעורר קנאה, לסבר את אוזניכם – מחירם של ארבעה כרטיסים הגיע ל"מרום" 160 זלוטי (פחות או יותר המקבילה ל 160 ₪ ).

הקונצרטים נערכו ב Ice Krakow   קומפלקס אולמות מודרני ומרשים מצדו השני של הנהר ומאחר ו 2.5 ק"מ הפרידו בין מלוננו  לאולם, הרשינו לעצמנו להזמין מונית מהמלון ובחזרה במחיר הלא יאמן של 20 זלוטי לכל כיוון, בקור ובגשם זה היה ממש נחוץ.
כתובת:  Marii Konopnickiej 17, Kraków

רחוב פלוריאנסקה

רחוב קצרצר, שמוביל משער פלוריאן אל הכיכר המרכזית וחזרה, ושוב אליה

פלוריאנסקה

ו…כן. הבנתם. אני כל כך אהבתי את הרחוב האסתטי והיפה הזה, שמוכנה הייתי להלך בו שוב ושוב בלי להתעייף. ולכן, ברור היה בכל אחד מימי שהותנו בקרקוב שגם אם חוזרים מכיוון אחר, חייבים להגיע לפלוריאנסקה. כמובן שלמיקומו של המלון גם היה מה לומר בנושא.

המלון – Francuski, Pijarska
אם נשוב לקרקוב המקסימה – נשמח לשוב ולהתארח בו.
בסמוך לשער פלוריאן (ובהתאם לרחוב פלוריאנסקה) ממוקם במרחק הליכה אל כל מקום אליו תבחרו להגיע. בן מעל מאה שנים ופה ושם ניכר גילו בקמטים חינניים. הצוות מסביר פנים, אדיב ונכון לעזור.  ארוחת הבוקר עשירה. החדר נוח להפליא ומרווח. על המיטה חיכו חלוק ונעלי בית. חדר האמבטיה מצויד. ובארון כרי שינה ושמיכות נוספות אם צריך. על צ'ופר חביב נודע  לנו כשרצינו לעשות צ'ק אין לטיסה חזרה לארץ והופנינו אל חדרון קטן מיוחד לשימוש האורחים שמצויד במחשב עם חיבור לאינטרנט ובמדפסת.
כתובת:-
Pijarska 13, 31-015 Kraków

מזון ומשקאות

בפלוריאנסקה 40 רובץ לו בית קפה משגע  כרמלו – קרקוב קפה "כרמלו" קסם של בית קפה, שירות מקסים. קפה מעולה במחירים שפויים. ואם אתם אוהבים שוקולד,  נדמה לי שתתקשו להתאפק אל מול מראה מגוון סוגי השוקולד מתוצרת המקום.

Fabryka pizzy –  מסעדה איטלקית ביתית ומזמינה ונראה שבעיקר מקומיים מבקרים בה. שרות מעולה, פיצות ענק טעימות ביותר. מחירים זולים.  כתובת:- Sławkowska 3, 31-014 Kraków

 Cafe Młynek   בסמוך לרובע היהודי, מסעדה קטנה וחמודה להפליא. אוירה קלילה עם טעם של פעם. הקפה טעים, לביבת תפוחי האדמה הייתה מדהימה. שירות נהדר מחירים מעולים כתובת:- plac Wolnica 7, 31-000 Kraków

מתנות וכל מיני כאלו 🙂

Pracownia witrazy I ceramikispektrum – זו חנות מוצרי זכוכית וקרמיקה. לדברי המוכרת בחנות, כל המוצרים שם הם עיצובים של בעל החנות. הכלים נאים, המחירים סבירים, השירות נעים. מחפשים מתנה? לדעתי יש סיכוי שתמצאו אותה שם  כתובת:- Grodzka 35

Galeria Handmadeחנות קסומה אל תוותרו על כניסה אליה אני מבטיחה שלא תצטערו. שפע עבודות עץ משגעות. ועוד כל מיני חפצים חביבים. גם כאן המחירים מעולים והשירות מקסים. כתובת:- Stradomska 9, 31-068 Kraków, פולין

LOLA LOLA – חנות תכשיטי ענבר מחירים טובים ושירות נעים.  כתובת:- lola lola .florianska 22

יש יותר טוב – אתם יכולים לעבור הלאה

czeczotka bar    זהו בר קוקטיילים ומסעדה. המקום אמנם נחמד והקפה היה טעים, אבל המחירים בו היו יקרים להחריד בלי כל פרופורציה למקומות דומים בעיר.

Pod Aniołamiמסעדה. כאשר אנו בדקנו על המלצות לטיול בקרקוב קיבלנו שפע המלצות מתלהבות על המקום שגרמו לנו לתור אחריו כשהיינו באזורו. אנחנו אמנם לא אניני טעם ידועים וארוחות גורמה ואנחנו זו לא עסקת חבילה, אבל התאכזבנו. המנות קטנות מאד, יקרות בהחלט ולא ממש טעימות (מהבחינה הזו מזל שהיו קטנות). כתובת: Grodzka 35 33-332 Kraków

לסיכום. קרקוב היא עיר מקסימה ושובת לב עם מגוון אטרקציות יפהפיות. הבריות בה נעימות ודוברות אנגלית, האוכל טעים, קל מאד להתמצא בה וליהנות גם סתם כך מהידוס נינוח ברחובותיה.
לא השתמשנו כלל בתחבורה הציבורית, אלא הנחנו לעיניים להוליך את הרגליים. והיה לנו כיף.

בית התיאטרון

עינת הרשקו מהבלוג "אלטר-נע-טיבה" כתבה על "קרקוב עתיקה וחדשנית בו זמנית"
מיכל בן ארי מנור מהבלוג "רואה עולם" כתבה על "הנשים של קרקוב"
ברוך גינסברג מהבלוג "מסביב לעולם" כתב פוסט שופע המלצות "כל המידע על חופשה בקרקוב"
גם הילה מור אלון התאהבה. על חוויותיה בקראקוב תוכלו לקרא בפוסט "להתאהב בקראקוב ממבט ראשון"

אם ביקרתם בקרקוב, ביקרתם באתרים שציינתי ויש לכם מה להוסיף, המלצות לטיול בקרקוב עבורי לקראת הביקור הבא, או אם נעזרתם בפוסט – אשמח לתגובות ותוספות.

מוזמנים להציץ במדור טיולים בחו"ל לקבלת המלצות נוספות.

 

רוצים לקבל עדכונים במייל? הירשמו לניוזלטר של חמושה:

חדש! מטיילים בעקבות חמושה

פונים אלי לעתים לשאול אם אני מארגנת טיולים מהרשומות שלי בבלוג.

אני שמחה ונרגשת להשיק סיורים רגליים עם מדריכים מקצועיים בעקבות הטיולים שלי

תגובות

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. Magda

    These photos are absolutely stunning! The landscapes you captured are breathtaking and showcase the beauty of these distant places. Thank you for sharing these mesmerizing images with us.

    1. ניני אטלס

      Thank you very much for the heartwarming response, I am flattered

כתיבת תגובה

תגובות פייסבוק

חיפוש מלונות

Booking.com

חפשו יעד באתר

פרסמו את העסק בחמושה!

תוכן שעשוי לעניין אותך

חמושה גם בפייסבוק:

רוצים עדכונים למייל?

רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות במייל?

פרסמו את העסק שלכם בחמושה!

כתבה פרסומית לבתי עסק

כרטיסי מדריכי טיולים

אטרקציות לילדים